Vraag effe of ze elektrolytisch verchromen anders blijft er niks van je deurklinken over(materiaal is Zamac). Ontchromen moet je in een ontchroombad doen. slijpen wordt een zooitje. zonde van de 500 eu.
Dank je voor de tip. Het wordt elektrolytisch verchroomd. Dat het spul van zamac is, is bekend. Ik heb spullen gezien van zamac die daar zijn verchroomd. En dat is echt heel mooi gedaan.
http://www.verchromen.nl/index.html
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ok, Daar is het wel vertrouwd denk ik. Met slijpen wil het nog wel eens gebeuren dat ze te veel weg slijpen waardoor de vorm wordt aangetast. Ik heb gooie ervaringen met Galvame in Rotterdam. Tevens lekker dicht bij huis voor mij. Ik ga er volgende week heen met een bak vol onderdelen. Dan weet ik gelijk wat het kost.
Nu weet ik alleen nog niet of de motorkap steun elektrolytisch verzinkt,of zwart is ?























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
de motorkapsteun,was origineel geel gepassiveerd,gelijk ook de accesoires op de motor,zoals de haken om de motor aan op te hangen bij verwijderen,ervan.
en ook een hele reeks bouten.
Thanks Bloop,
Goed dat je het meld, de haken van de motor was ik vergeten.
gr, Niek
Robin Visser schreef:Voor zover dat al niet bekend is, mag ik de suggestie doen bij het verchromen erop toe te zien, dat de deurklinken kaal worden gemaakt door te slijpen, goed glad worden gepolijst, worden verkoperd en dan pas in een paar lagen worden verchroomd. Voor het geval, het nuttige info is, bij mij gaat het is minder dan E 500,- kosten om de binnenhandles en de buitenhandles te verchromen. Het gaat in Tsjechië gebeuren, waar koper- en chroomdampen nog niet zo’n issue zijn. Die heeft een concessionair in NL (Odiliapeel).
Ik heb het nog ff nagevraagd hier (in Holland Galvame)kost het verchromen van buiten deurklinken c.a. 35 euro per set.
Dat is beduidend goedkoper Niek ! Er is ongetwijfeld een verschil in wat er wordt gedaan. Ik stel voor dat we het tzt naast elkaar op het forum zetten. Dan kan iedereen zijn voordeel met de info doen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
vraag?
Wat is de levensduur van een polyflex snaar? Waar kan je aan zien of ie op is?
thx!












































Totaal aantal Berichten: 25707
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hangt van de vraag af of je veel rijdt! Als er kleine scheurtjes in zitten is ie op. Ook moeten de poelies heel goed in lijn liggen en de spanning goed en de snaar niet vet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon een nieuwe erop. Hij gaat als het goed is ongeveer 60.000km mee, mits aan de door Boog gestelde voorwaarden wordt voldaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thx!
Hij ziet er nog keurig uit, zonder scheurtjes e.d. Ik zal er voor de zekerheid een bestellen als reserve. Je zal net zien ga ik straks rijden (hoop komende zomer)breekt ie tweeen. Met een beetje geluk komt vaandaag m’n nieuwe dynamo binnen met ingebouwde regelaar.












































Totaal aantal Berichten: 25707
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maak de nieuwe er vast bij met tywraps. scheelt weer een as losmaken! tevens kan de WW het dan roggelen als je strandt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Post effe een foto van hoe dat hoort dan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Up date.
Zoals al eerder gemeld, vrijwel geen roest aan mijn SM gevonden. Alleen het rechter voorscherm is zeer slecht. Ik heb al wel een ander scherm, deze is iets minder slecht. Dus plaatwerken. Ik heb mallen gemaakt (betonplex) van de wielkast rand, om een nieuwe rand te kunnen kloppen. Ik denk dat het scherm gezien de staat van de rest de auto, niet altijd op mijn SM heeft gezeten.
Het dak is ook weer strak en op spanning geklopt. Er zaten wat deuken in waardoor de spanning er ook uit was. Das wel leuk als ie straks klaar is, dat je blik hoort als je er op klopt. I.p.v. dof plamuurgeluid. Helaas moets de hemel het wel ongelden. Ik heb een nieuw laten maken die is volgende week gereed.
http://picasaweb.google.nl/niekotte/MijnSM04?authkey=Gv1sRgCOvh6-TGl9ropwE#5413360762158039122
Het lijkt erop Niek, dat je het nieuwe plaatwerk van het rechter voorscherm hebt opgelast en niet hebt ingelast. Klopt dat ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl