2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
500 C6-en verkocht in NL
CITROENC6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 27 december 2007 09:53 PM
  [ # 16 ]

ik zat net eens te googelen op de fabriekscode van de C6 (1CX6), kom ik op een belgische citroen site, kun je je C6 mooi met 10.000 euries korting laten inpakken…..zeker ook geen hoge verkoopaantallen daar….

http://mynewcar.citroen.com/CfgPagesBE/(vbrnh0nft4ufpbbpg1mfqx55)/mechanicalStep.aspx?Model=1CX6&GrBodyStyle=SILHOU5P&country=BE&brand=C&language=nl-BE&languageAO=nl&VehicleUse=VP&start=true

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 02 juli 2008 02:55 AM
  [ # 17 ]

Het gaat niet goed met de verkoop van de C6

 

Er zijn er nu iets meer geproduceerd dan de SM (12920) destijds…

Het is nu bijna 4 jaar na de introductie, zouden ze zich in Rennes nog aan een faceliftje wagen??

Sjako

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 02 juli 2008 11:13 AM
  [ # 18 ]
Sjaak81 schreef:

Het gaat niet goed met de verkoop van de C6

 

Er zijn er nu iets meer geproduceerd dan de SM (12920) destijds…

Het is nu bijna 4 jaar na de introductie, zouden ze zich in Rennes nog aan een faceliftje wagen??

Sjako

De auto is toch in 2005 geintroduceerd? De aller eersten geleverd in november 2005. Dus nu bijna 3 jaar op de markt.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 juli 2008 04:02 PM
  [ # 19 ]

In principe loopt er pas 2,5jaar “volle” productie. NL verkopen zijn natuurlijk ook niet maatgevend.

Uit het PSA jaarverslag

2007: La C6 augmente ses ventes de 8,1 %. (7600, 2006: 7100, 2005: 400)

http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/publication/doc_de_ref20081208962016.pdf
p151

Een vergelijking met de Sm is niet echt relevant, maar goed…met 2008 erbij zit de C6 dus nu op ongeveer het dubbele van de Sm, (20d v 12d) de Sm was relatief duurder (inflatie gecorrigeerd >100kEur)

De productie van de C6 is in 2007 wél lager geweest dan in 2006:
2007: 7300
2006: 9100
2005: 800

NB Het laatste jaar Xm (inclusief een grote overheidsorder uit Frankrijk) zat die op 10.000 exemplaren.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2008 10:04 PM
  [ # 20 ]

Vergelijking met de SM vind ik niet helemaal juist.
SM was een soort GT of sommige noemen het zelfs een supercar. En was zijn tijd natuurlijk ver vooruit.

De vergelijking met de XM lijkt me meer op zijn plaats.
Dat het laatste jaar er nog 10.000 verkocht zijn vind ik dan wel veel vergeleken met de C6 nu, ik denk dat de XM in zijn laatste jaar niet meer geheel up to date was qua techniek en uitrusting. En de eerste C5en waren ook al leverbaar.

Jammer dat er tegenwoordig zo weinig mensen met smaak zijn Wink

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 03 juli 2008 01:05 AM
  [ # 21 ]
eviltwin schreef:

In principe loopt er pas 2,5jaar “volle” productie. NL verkopen zijn natuurlijk ook niet maatgevend.

Uit het PSA jaarverslag

2007: La C6 augmente ses ventes de 8,1 %. (7600, 2006: 7100, 2005: 400)

http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/publication/doc_de_ref20081208962016.pdf
p151

Een vergelijking met de Sm is niet echt relevant, maar goed…met 2008 erbij zit de C6 dus nu op ongeveer het dubbele van de Sm, (20d v 12d) de Sm was relatief duurder (inflatie gecorrigeerd >100kEur)

De productie van de C6 is in 2007 wél lager geweest dan in 2006:
2007: 7300
2006: 9100
2005: 800

NB Het laatste jaar Xm (inclusief een grote overheidsorder uit Frankrijk) zat die op 10.000 exemplaren.

Als ik dat PSA verslag lees verkopen ze gewoon wat ze produceren sinds 2007.  Of produceren ze wat ze verkopen   Smile.  Slim.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 03 juli 2008 01:54 AM
  [ # 22 ]
Arjan Verkade schreef:

Vergelijking met de SM vind ik niet helemaal juist.
SM was een soort GT of sommige noemen het zelfs een supercar. En was zijn tijd natuurlijk ver vooruit.

Volgens mij heb jij niet goed gelezen of je zienswijze laten beinvloeden door een andere gebruiker…

Ik heb het in ieder geval niet gehad over een vergelijking tussen de SM en de C6.

Grtz,
Sjakie

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 03 juli 2008 11:17 AM
  [ # 23 ]
Arjan Verkade schreef:

...

De vergelijking met de XM lijkt me meer op zijn plaats.
Dat het laatste jaar er nog 10.000 verkocht zijn vind ik dan wel veel vergeleken met de C6 nu, ik denk dat de XM in zijn laatste jaar niet meer geheel up to date was qua techniek en uitrusting. En de eerste C5en waren ook al leverbaar.

Jammer dat er tegenwoordig zo weinig mensen met smaak zijn Wink

De C6 is wel een stuk duurder als een XM. De goedkoopste koste in 2000 zo’n 29.000 euro, een C6 is een stuk duurder. Dan heb je natuurlijk wel een dikkere motor.
Als je een dikke versie vergelijkt is het verschil natuurlijk wel wat kleiner. Met inflatie mee moet je de prijs x 1,25 doen over 8 jaar. Dan hebben we het over 36250 euro voor een goedkope en 57500 euro voor een v6 24v exclusive.

En wat smaak betreft, ik vind het wel een dvan de mooiste auto’s die er te koop is.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 03 juli 2008 12:20 PM
  [ # 24 ]
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
eviltwin schreef:

In principe loopt er pas 2,5jaar “volle” productie. NL verkopen zijn natuurlijk ook niet maatgevend.

Uit het PSA jaarverslag

2007: La C6 augmente ses ventes de 8,1 %. (7600, 2006: 7100, 2005: 400)

http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/publication/doc_de_ref20081208962016.pdf
p151

Een vergelijking met de Sm is niet echt relevant, maar goed…met 2008 erbij zit de C6 dus nu op ongeveer het dubbele van de Sm, (20d v 12d) de Sm was relatief duurder (inflatie gecorrigeerd >100kEur)

De productie van de C6 is in 2007 wél lager geweest dan in 2006:
2007: 7300
2006: 9100
2005: 800

NB Het laatste jaar Xm (inclusief een grote overheidsorder uit Frankrijk) zat die op 10.000 exemplaren.

Als ik dat PSA verslag lees verkopen ze gewoon wat ze produceren sinds 2007.  Of produceren ze wat ze verkopen   Smile.  Slim.

Als ik dat PSA verslag lees i.c.m. de productiecijfers van eviltwin, dan hebben ze begin 2008 een overschot van 2100 auto’s opgebouwd (vermoedelijk 6 cylinders ?). Gezien de totale verkoopcijfers bij een wagen in die prijsklasse waar individualisatie van de wagen een rol speelt lijkt me dat een behoorlijk groot percentage van de jaarlijkse verkoop.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 08 juli 2008 12:48 PM
  [ # 25 ]

Ik denk dat het er voor de C6 niet beter op wordt nu de nieuwe C5 volop leverbaar is.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 juli 2008 02:05 PM
  [ # 26 ]
rb schreef:

Als ik dat PSA verslag lees i.c.m. de productiecijfers van eviltwin, dan hebben ze begin 2008 een overschot van 2100 auto’s opgebouwd (vermoedelijk 6 cylinders ?). Gezien de totale verkoopcijfers bij een wagen in die prijsklasse waar individualisatie van de wagen een rol speelt lijkt me dat een behoorlijk groot percentage van de jaarlijkse verkoop.

Ik denk eerder dat het (goedkope) versies zijn die niet verkocht worden maar op een andere manier in omloop zijn gebracht, lease, bedrijfswagens van Citroën zelf etc.

neem bijvoorbeeld de introductie, daarvoor waren er in NL bijna 20 en in Duitsland 50. Die C6-en zijn geen van allen verkocht, maar teruggegaan voor sloop of weggegeven aan scholen etc.

Ik denk dat het er voor de C6 niet beter op wordt nu de nieuwe C5 volop leverbaar is.

Als je mensen achterin wilt vervoeren is de C5 geen optie.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 juli 2008 02:09 PM
  [ # 27 ]
cxfanatic schreef:

Ik denk dat het er voor de C6 niet beter op wordt nu de nieuwe C5 volop leverbaar is.

Daar ben ik het niet mee eens: de nieuwe C5 is een totaal andere auto voor een totaal ander publiek. Met name de ruimte waar Evil het over heeft is voor de mensen die in de markt zijn voor een auto van minimaal 55000 euro reden om géén C5 en wél een C6 te kopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 juli 2008 02:55 PM
  [ # 28 ]

Het is toch best wel een moeilijke doelgroep, eerst heb je mensen die 55k of meer te besteden hebben, uit die groep zoek je mensen die een grote reis limo willen. Dan valt het grootste deel af wat persee een audi, volvo, bmw enz willen. Dan hou je een klein groepje potentiele kopers over waarvan er nog een aantal zijn die een C6 gewoon niet mooi of te gewaagd vinden.

De XM was in de jaren 90 vergeleken met de concurentie toen een beter te betalen auto dan de C6 nu..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2008 09:15 PM
  [ # 29 ]

Ik denk dat de C6 ook vooral op de doelgroep rijke liefhebbers gericht is.
En de dure zakelijke rijder die eens wat anders wil, en niet met dezelfde auto wil aankomen op een vergadering als de rest van de mensen.

Dan heb je ook nog zoals gezegd de rijke mensen die met pensioen zijn Wink

Ik denk dat voor veel C6 rijders het wel een bewuste keuze is en wat meer over de auto weten misschien.

Hoewel ik pas met mijn CX in de file langzaam werd ingehaald door een C6, maar deze man keek niet op of om Wink
Overigens wel iemand op leeftijd, wat een ander punt weer bevestigd.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 08 juli 2008 09:30 PM
  [ # 30 ]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een C6 rijder enige reactie gaf op mijn CX of DS, en ik heb er al heel wat gezien onderweg. (En ik was wel bereid een hand op te steken.) Dus het lijkt erop dat het over het algemeen geen citrofielen zijn, wat misschien juist pleit voor de C6…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook