Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Als je (te) weinig tijd hebt voor de DS en je meer op je motoren rijdt begrijpelijk dat je er over denkt de DSuper weg te doen, maar geloof me.. een eend kan je ook tijd, geld en frustraties kosten hoor..
Met een beetje pech begint het verhaal dan weer opnieuw als je zo’n eend koopt, rotte bodem, rotte dorpels, rotte voetebak, verrot chassis enz enz.. vervolgens kan je ook weer vervangend plaatwerk gaan zoeken. Mocht je toch aan de eend willen, pb me ff, dan kan ik je wel vertellen waar je op moet letten en waarom enzo.
Suc6 met het overdenken Wolfman!

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wolfman, je moet soms keuzes maken in je leven…....maar maak het jezelf niet te moeilijk. Motorfietsen de deur uit en klaar. Ik heb mijn brommer ook weg gedaan en gekozen voor een stukje cultuurhistorische techniek waar ons hele gezin van geniet.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het zou jammer zijn als je de Ds de deur uitdoet, maar ik kan je wel begrijpen.
Er zit bij jouw wel heel veel onderhoud aan te komen.
Misschien kan je haar omruilen voor een wat beter exemplaar.
zodat niet al je tijd in roestauratie gaat zitten.
Succes met je beslissing!
Peter.
Oei, lastig dillema. Blijkbaar gaf het sleutelen dat je in het begin deed meer voldoening dan het rijden. Mocht je je dame toch willen behouden terwijl je er weinig in rijdt, dan is een overdekte stallingsplaats het overwegen waard. Dan gaat ze minder snel acheruit. Alleen kost een overdekte stallingsplaats ook weer geld…...
Ik zou in ieder geval geen overhaaste beslissing nemen, neem gerust even de tijd om hierover na te denken.
Zoals meestal bij mij, wat ik mijn kop zit ziet niet in mijn kont.
Als ik iets wil gebeurd het ook snel.
Zo ook dit besluit.
De dame gaat op marktplaats.
Het doet best zeer, maar het is de enige juiste beslissing.
Als ik kijk naar de kosten die er nog aan zitten te komen en naar de andere dingen die ik nog wil doen met mijn leven dan “past” het niet.
Over een paar jaar als ook de jongste dochter het huis uit is gaan we op zoek naar een huis met meer ruimte. Rondom het huis dan.
In iedergeval een huis met garage. Tegen die tijd komt er weer een DS terug. Misschien heb ik dan nog net zo weinig tijd, maar staat ze in iedergeval binnen.
Nu nog even nadenken over een goede vraagprijs.
Ook al moet er heel veel gedaan worden aan het plaatwerk is er ook al heel veel gedaan aan andere zaken.
Nieuwe tankbodem.
123 ontsteking.
Nieuwe Valeo stratmotor.
Rondom 5 nieuwe bollen.
Koppelingsplaten incl. drukgroep vernieuwd.
Ik heb nog wat nieuw spul erbij.
Rechter regengooitje.
Rechter schelp.
En rechter dorpels? voor onder de deuren.
Technisch is de dame behoorlijk in orde.
Het enige dat (nog steeds) gedaan moet worden zijn de remschijven vlakken.
Ik ben pas nog op en neer naar Friesland geweest met haar. En zoals eigenlijk altijd, nooit geen problemen. In iets meer dan een jaar tijd 12000km probleemloos gereden.
Ik wil de dame ook ruilen voor een 2CV met APK. Want we hebben gewoon een tweede auto erbij nodig.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Tip.Rij eens op een zaterdag middag(met de ds natuurlijk) naar het eendenei aan het korperspad, rotterdam waalhaven.kun je de eendensfeer alvast een beetje opsnuiven.
Dank je dat kan ik wel eens doen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:Zoals meestal bij mij, wat ik mijn kop zit ziet niet in mijn kont.
Als ik iets wil gebeurd het ook snel.Zo ook dit besluit.
De dame gaat op marktplaats.Het doet best zeer, maar het is de enige juiste beslissing.
Als ik kijk naar de kosten die er nog aan zitten te komen en naar de andere dingen die ik nog wil doen met mijn leven dan “past” het niet.Over een paar jaar als ook de jongste dochter het huis uit is gaan we op zoek naar een huis met meer ruimte. Rondom het huis dan.
In iedergeval een huis met garage. Tegen die tijd komt er weer een DS terug. Misschien heb ik dan nog net zo weinig tijd, maar staat ze in iedergeval binnen.Nu nog even nadenken over een goede vraagprijs.
Ook al moet er heel veel gedaan worden aan het plaatwerk is er ook al heel veel gedaan aan andere zaken.Nieuwe tankbodem.
123 ontsteking.
Nieuwe Valeo stratmotor.
Rondom 5 nieuwe bollen.
Koppelingsplaten incl. drukgroep vernieuwd.Ik heb nog wat nieuw spul erbij.
Rechter regengooitje.
Rechter schelp.
En rechter dorpels? voor onder de deuren.Technisch is de dame behoorlijk in orde.
Het enige dat (nog steeds) gedaan moet worden zijn de remschijven vlakken.
Ik ben pas nog op en neer naar Friesland geweest met haar. En zoals eigenlijk altijd, nooit geen problemen. In iets meer dan een jaar tijd 12000km probleemloos gereden.Ik wil de dame ook ruilen voor een 2CV met APK. Want we hebben gewoon een tweede auto erbij nodig.
Dat zijn meestal de beste besluiten ! Suc6 met de verkoop en met de 2cv
Hier in de buurt ook erg leuk en betaalbaar :
http://www.garage-ruimzicht.nl/
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD

Totaal aantal Berichten: 1526
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Hai wolfman.
Sterkte met je best wel moeilijke beslissing. Ook ik kan je aanraden een keer bij het Eendeei op zaterdagmiddag langs te gaan. Als oud-voorzitter van het Ei kan ik je dat zeer aanbevelen. Daar kunnen ze je alles vertellen over waar je op moet letten bij aanschaf en nergens vindt je goedkoper onderdelen. Bovendien geven ze ook nog hele goede leuke cursussen.( techniek, remmen, lassen etc.) En het is daar gezellig.
ik als ook-motorrijder begrijp dat je als echte motorrijder je motor niet de deur uit doet.
Tot ziens over een paar jaar ale je weer een DS hebt.
drive safe en keep the sunny side up
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
moedige keuze. Lijkt me helemaal ok.
Geen eend halen, dat is toch ’ anders’, zou een surrogaat DS moeten worden. Dat kan niet. Gewoon loslaten.
Groet!
.komma
Dirkman schreef:moedige keuze. Lijkt me helemaal ok.
Geen eend halen, dat is toch ’ anders’, zou een surrogaat DS moeten worden. Dat kan niet. Gewoon loslaten.
Groet!
Zit wel wat in. Als ik na en paar dagen eendrijden weer in de XM stap, dan zweeft de XM toch wel weer heel lekker. Kan je nagaan wat het verschil met een DS is…
Eendrijden heeft ook z’n charmes, maar het is iets totaal anders, meer “back to basic”.
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Dirkman schreef:moedige keuze. Lijkt me helemaal ok.
Groet!
Er is een groot verschil.
De eend word van mijn vrouw. Zij wil al jaren een eend.
Dat word haar hobby. (ik mag er natuurljik wel aan sleutelen)
Je hebt daad bij woord gevoegd zie ik:
Nog een paar tips:
Zorg dat je advertentie ook zichtbaar is als er op mp wordt gezocht op ds en/of id. Je vindt hem nu alleen als je op Dsuper zoekt.
Het kostenoverzicht op je website is volgens mij niet compleet, de kosten van een nieuwe koppeling en startmotor ontbreken.
Succes met de verkoop/ruil.
Gisteren is mijn IDSuper van eigenaar gewisseld.
Het deed best wel zeer. De beslissing nemen is een ding, maar dan ook daadwerkelijk uitvoeren is weer wat moeilijker.
Maar er is ook weer iets leuks terug.
Een 2CV voor mijn vrouw. Ook gisteren opgehaald.
Over een paar jaar hoop ik hier weer terug te keren met een andere en iets betere (minder roest) DS. Nu ga ik verder via dit forum in het topic voor de 2CV.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn raad en sommige voor hun daad om mij te helpen.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Succes met de eend!
En na 40 pagina’s was je draadje toch al vol
Volg je hart, gebruik je hoofd.