

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
OK, we hebben nu Ron aan een CX geholpen, nu jij
Staat er hier niets bij?
http://www.citroen-cxclub.nl/
Of bij de specialisten:
http://www.doro.nl
http://www.citroville.nl
http://www.cxdunord.nl
http://www.golden-years.nl
Weet niet wat je budget is. Ga je er dagelijks mee rijden? type 1 of 2? Voorkeur naar 22TRS dus…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
cx
Staan zeker hele mooie bij, maar budget is gewoon te krap.
Ik denk dat voor de cx “goedkoop is duurkoop” over het algemeen wel opgaat, en zit niet te wachten op direct hoge kosten of veel werk na aanschaf, heb er echt geen tijd voor met klein citrofieltje of filletje op komst.
Ik zal de xsara 1.6 break (98 ,75dkm n.a.p) particulier gaan verkopen, brengt denk ik meer op dan inruilen.
Daarnaast heb ik nog wat ‘winter’klusjes aan de ami, als de ami weer top is dan kan de xsara wel weg en kan ik rustig op zoek naar de cx.
Mijn voorkeur gaat uit naar type 2, met de kunstof bumper.
De auto zal dagelijks gebruikt worden +/- 12dkm p/j.
Met de ami rijd ik zo’n 6 dkm p/j
Moet nog even geduld hebben…..
C’est le Nooord!!!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: cx
Mijn GTi was zeker niet duur en heb er wel wat aan moeten doen, maar dat viel best mee. Ligt eraan wat je zelf kunt. Verder is het ook altijd geluk hebben met een 2e hands karretje.
Je gebruikt hem dus hetzelfde als ik mijn GTi, 12.000km per jaar ongeveer. Als je hem binnen zet en je vermijd de pekel, dan kun je ook best in de winter rijden. Als je budget krap is, is het misschien een idee om wel een harde te zoeken, maar met een nadeeltje waardoor hij wat goedkoper is. Een paar slechte deuren, een kleine schade, of versleten TRXen (paar 14” erop). Dan kun je ermee gaan rijden en dan verder perfect maken.
Je moet er ook rekening mee houden dat een CX niet echt een goedkope auto is, al wil ik mensen niet al te bang maken.
roel en pe schreef:Staan zeker hele mooie bij, maar budget is gewoon te krap.
Ik denk dat voor de cx “goedkoop is duurkoop” over het algemeen wel opgaat, en zit niet te wachten op direct hoge kosten of veel werk na aanschaf, heb er echt geen tijd voor met klein citrofieltje of filletje op komst.Ik zal de xsara 1.6 break (98 ,75dkm n.a.p) particulier gaan verkopen, brengt denk ik meer op dan inruilen.
Daarnaast heb ik nog wat ‘winter’klusjes aan de ami, als de ami weer top is dan kan de xsara wel weg en kan ik rustig op zoek naar de cx.Mijn voorkeur gaat uit naar type 2, met de kunstof bumper.
De auto zal dagelijks gebruikt worden +/- 12dkm p/j.
Met de ami rijd ik zo’n 6 dkm p/jMoet nog even geduld hebben…..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die eerste van Doro lijkt me trouwens wel wat en niet duur. Als er verder niet veel aan hoeft te gebeuren behalve een NL kenteken, dan lijkt het me een leuke auto.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
cx
Heb er nog eentje gezien op de site bij de L’est in Vlaardingen,
die heeft altijd mooi spul, alleen die prijs hè...
Afdingen doen ze daar niet aan, mijn ami 8 break komt er ook vandaan.
Vr.gr Roel
C’est le Nooord!!!




Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
cx
Hoe is de betrouwbaarheid van de automaat in een cx en bevalt hij?
Ik zie vaak in advertenties staan dat de koppakking vervangen is en ook de koppeling komt vaak voor bij soms relatief lage km.st .
Zijn dit ook punten om bij aanschaf extra te controleren?
C’est le Nooord!!!








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Superbetrouwbaar, mits goed onderhouden. Dus op tijd v-olie wisselen e.d. Het is een 3-gang die vanaf 40km/u als een soort variomatic werkt. Alles boven de 40km/u gaat dus in de 3. Daardoor wat meer toeren dan een schakelbak maar daar krijg je veel gemak voor terug. De bakken schijnen wel slecht tegen langdurig zeer hoge toeren (voor een 24/2500 dan) te kunnen (>4000tr)
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )




Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
cx zoeken
Ik Las op de cx-club site dat je wel rekening moet houden met 10 to 30%
meer verbruik.
Weet iemand of de cx van het tweede type standaard al voorzien is van st.bekrachtiging?
C’est le Nooord!!!








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Een automaat verbruikt inderdaad meer. Dus afhankelijk van de rechtervoet zal dat ergens daar liggen. Een gewone GTi automaat kan 1 op 9 a 1:10 rijden. Mijn huidige topzware break automaat (1546kg leeg) rijdt ongeveer 1 op 8.
Alle Cx-en behalve de allereersten hebben stuurbekrachtiging. En niet zo maar een maar diravi, maar dat zal je nog wel merken
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Re: cx zoeken
roel en pe schreef:Ik Las op de cx-club site dat je wel rekening moet houden met 10 to 30%
meer verbruik.
Weet iemand of de cx van het tweede type standaard al voorzien is van st.bekrachtiging?
Ja hoor, alleen de allereersten hadden geen stuurbkrachtiging standaard….en voor een goed, en eerlijk CX adres moet je eens gaan kijken in Borculo, Citroville….is absoluut betrouwbaar en ik vind hem zekker niet te duur…en weet echt ALLES van de CX.
Ik heb mijne uit Frankrijk gehaald, misschien een idee voor jullie?
daar kun je nog best een leuke auto kopen voor een aantrekkelijke prijs….
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)




Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
cx
Wat is er zo bijzonder aan het Diravi systeem, en zijn er ook andere type’s stuurbekrachtiging op de cx?
Citroville staat al onder mijn favorieten, evenals D’oro en cx du nord…
C’est le Nooord!!!





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wikipedia : ‘De DIRAVI besturing wordt gekenmerkt door een automatische terugloop (als men het stuur los laat, draait dit terug in de rechtuitstand). Dit effect wordt meer bekrachtigd zodat vanaf 65 km/u het stuurwiel merkbaar zwaar draait, en bij hogere snelheid de auto een zeldzaam rechtuit-rij gedrag vertoont. Ook is de besturing uiterst direct; tussen de maximale uitslag naar links en rechts zitten slechts twee omwentelingen.’
‘Spirit of avant-garde’
Die 22trs bij doro zag er goed uit die heb ik laats gezien.
Als je betrouwbaar cx wil rijden met zo min mogelijk kosten zou ik toch voor de 22trs of 20RE gaan. Is net wat makkelijker allemaal dan met een GTI bij onderhoud. Ook zijn ze lichter en zuiniger.
Maar uiteraard is een nette GTI is beter dan een afgetrapte TRS!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
cx
Het wordt ieder geval een 2.0 of een 2.2, kan jij je nog herinneren of de 22trs bij D’oro een open dak heeft?
Kan het zo niet zien, heb er liever eentje zonder..
Ik heb ze al een mailtje gestuurd, de vraag is of ze evt mijn xsara willen inruilen.
Het is denk ik beter om mijn auto eerst particulier te verkopen en tijdelijk met de ami te karren, als dan maar niet gaan pekelen….
C’est le Nooord!!!
Ik dacht van niet, want anders had het volledig roestvrij moeten zijn was me zeker extra opgevallen. Vond het een nette frisse cx.
Weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar hier is de straat helemaal wit! En dat is niet van de sneeuw!
Ik zou geloof ik ook zeker eerst de andere auto verkopen je weet nooit hoe dat loopt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980