24 van de 27
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Een veercomputer & de toverdoos van Malle Pietje!
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 januari 2008 01:13 AM
  [ # 346 ]

Hydractive 1 heeft inderdaad een open stuurwielhoeksensor met lichtsluisje, daar kan niet zo veel mis mee gaan. Hydractive 2 heeft een gesloten sensor.

Groe,t

L

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 januari 2008 01:22 AM
  [ # 347 ]
malle pietje schreef:

Een pagina of 2 eerder in dit draadje staat het schema voor het kastje. je moet even weten hoe je het schema moet aansluiten en bedienen, daarna gaat het ledje knipperen. Het gaat echt allemaal heel makkelijk.

bedoel je dat schema in ‘t duits?
want daar snap ik geen snars van. Shocked

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 29 januari 2008 01:33 AM
  [ # 348 ]
par eXeMple! schreef:

Hadden we toch gelijk hè, eerst codes uitlezen en daarna pas resetten.
Resetten alleen dat werkt niet

Dat is in de Lexia3 ook zo hoor, je moet eerst uitlezen om te mogen resetten. Daar zit een soort beveiliging op.

Dus ik begrijp dat je geen verschil tussen tijdelijke en permanente storing kunt zien? (1-0 voor de Lexia…. maar dat mag ook wel voor €5000 en €1000p/jr)
Permanente storing is natuurlijk eigenlijk ook duidelijk.. die is permanent en dan is er iets stuk…
Maar de stuurhoeksensor bijvoorbeeld is meestal een tijdelijke…. kan dus zijn dat die in 2 jaar maar in keer is voorgekomen.
Blijft vreemd dat het kennelijk zo is dat ook tijdelijke storingen voor een vreemd veergedrag kunnen zorgen als er niets in de vering zelf stuk is maar bijv. in een sensor.

In ieder geval… het is een nuttige gadget, copyright aanvragen en verkopen zou ik zeggen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 01:50 AM
  [ # 349 ]

Die tijdelijke stuursensor gooit ook roet in het eten hoor. Ik had ook een tijdelijke volgens Lex en toch veerder het niet meer.

Ik is echt erg blij met zo’n kastje. Gewoon in het dashbord kastje. Veert het ff niet, hup een parking op, ff restten en verder met de rit.

Hoewel het erg mooi is dat zo;n kastje je uit de brand kan helpen blijf ik erbij dat een dealer, die een levensgroot logo op de gevel heeft, die pretendeerd citroenklanten te kunnen helpen, niet met een Lexia overweg kan.

Dat je dan afhankelijk bent van een bedrijf, waar ik overigens meer dan dik tevreden over ben, dat geen officiele dealer vind ik iets waar citroen nederland zich eigelijk de ogen uit hun kop voor mogen schamen.

Misschien moet 2black eens een handel beginnen met een rondje dealer assistentie voor de Lexia….

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 29 januari 2008 02:04 AM
  [ # 350 ]
gompy58 schreef:

Dat je dan afhankelijk bent van een bedrijf, waar ik overigens meer dan dik tevreden over ben, dat geen officiele dealer vind ik iets waar citroen nederland zich eigelijk de ogen uit hun kop voor mogen schamen.

Misschien moet 2black eens een handel beginnen met een rondje dealer assistentie voor de Lexia….

Grappig dat je dat zegt Michiel…
Er zijn ooit heren van Citroën Nederland bij dat bedrijf waar je tevreden over bent langsgeweest om te vragen of ze geen “sub-dealer” of iets dergelijks wilden worden.
Waarop de meest eigenwijze van de eigenaren van dat bedrijf vroeg wat hij daarvoor moest doen…..
Antwoord: “je identiteit loslaten, aan onze voorwaarden voldoen, garantie-klusjes doen en je kop houden!”(ongeveer), “en ons betalen voor het gebruik van een Citroën-logo”.

Zoals je inmiddels wel door zult hebben ben ik gaarne bereid, zeker met een afspraak vooraf, om op bijvoorbeeld een zaterdagochtend een XM (of Xantia) uit te lezen. Voor de lol, geen garantie op succes.
Moet het daar alleen wel over hebben…. met de eigenaar van de Lexia3…

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:08 AM
  [ # 351 ]

what

Ik vind dit wel een beetje ver gaan.

Toevallig ken ik een “sub"dealer die wel ietsje handiger met de lexia is, als jij doet voorkomen.

Dus als een paar dealers er niet mee kunnen omgaan, zijn ze allemaal slecht.

Vreemd hoor.

 

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 januari 2008 02:15 AM
  [ # 352 ]

Inderdaad. Ik ken er genoeg die WEL hebben opgelet bij de cursus. Alsof ‘de specialist’ heilig is. Onderling kwaliteitsverschil bestaat net zo goed bij dealers, subdealers, specialisten, universele garages, beunen en mannetjes.

Groet,

L

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:16 AM
  [ # 353 ]
Rene van Maren schreef:

what

Ik vind dit wel een beetje ver gaan.

Toevallig ken ik een “sub"dealer die wel ietsje handiger met de lexia is, als jij doet voorkomen.

Dus als een paar dealers er niet mee kunnen omgaan, zijn ze allemaal slecht.

Vreemd hoor.

Je zegt het zelf…

toevallig ken jij er een die er wel mee overweg kan….

Neem me niet kwalijk, maar ik ben van mening dat een officiele citroen dealer er mee om MOET kunnen gaan…..

Ik heb bij ongeveer 6 dealers gestaan en slecht 1 kreeg het motormanagement uitgelezen…. dat was Hileversum De overige kregen het niet voor elkaar en dus was het de XM die niet deugde….
Ik rij bij Renard naar binnen en binnen 5 minuten staat dat ding aan de Lex en komt de info eruit….

Misschien wat fel, maar mijn ervaringem met dealers zijn erg slecht. Ze willen enkel een rekening presenteren en verder zoek je het maar uit. Voor die 90 euro per uur die ze rekenen mogen ze wel eens wat gaan doen.

Om je ene idee te geven, Almere was de laatse, Die kreeg het ook niet voor elkaar en zonder enige fundering werd de hoogte sensor als de boosdoener aangewezen, Die moest ik maar vervangen. Dat terwijl 5 minuten daarvoor nog werd gezegt dat ze nooit hoorden dat een xm een veerprobleem had…..

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 29 januari 2008 02:20 AM
  [ # 354 ]

Gompy heeft slechte ervaringen met zijn dealer, of wellicht meerdere.
Dat kan toch?


Hij wijst nergens naar een lijst dealers…, en als je er aanstoot aan neemt had je de afgelopen weken toch al een opmerking kunnen maken over de titel van het topic (tot eerder vandaag).
Ikzelf had het zojuist over Citroën-Nederland, niet over dealers… dus ik heb niets gezegd.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:21 AM
  [ # 355 ]

Ik was een paar jaar geleden bij renard, en toen was er nog geen lexia.

Maar goed, dat doet er niet toe, het gaat niet om renard (wat verder een prima bedrijf is)

Als een dealer geen auto uit kan lezen (ondanks dat de auto in orde is)
Moet je een klacht indienen! Niet allemaal afzeiken. Ik ken er trouwens wel meer dan één die dat apparaat fluitend kunnen bedienen.

Ja, ik ken er ook een, die het ding beter aan mij kan geven Laughing


Maar hier word gesproken over “de” dealers….

En de dealer in “Hileversum” ken ik niet Wink

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:24 AM
  [ # 356 ]
2Black schreef:

en als je er aanstoot aan neemt had je de afgelopen weken toch al een opmerking kunnen maken over de titel van het topic (tot eerder vandaag).

Dat is wel een groot woord hoor. Mij irriteerde me de topictitel inderdaad
“wanneer leren de dealers eens uitlezen”  is pertinente onzin.

Maar het had geen zin om er over te klagen, niet alle mensen zijn zo naief dat ze alles geloven wat geschreven word.

 

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:27 AM
  [ # 357 ]

ik scheer ze misschien teveel over 1 kam… solly daarvoor maar goed het is just my 2cents. Iedereen zijn eigen mening en ervaring.

De dealer in Hilversum is een prima hut hoor, elders heb ik dat ook aangegeven. Je krijgt er als xm/cx etc rijder zelfs 15% korting op het WP tarief.

Op die manier proberen ze hun steentje bij te dragen aan het op de weg houden van klassiekers.

zo, heb ik toch ook nog een positieve opmerking over de dealer gemaakt Laughing
Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:27 AM
  [ # 358 ]
gompy58 schreef:

[Neem me niet kwalijk, maar ik ben van mening dat een officiele citroen dealer er mee om MOET kunnen gaan…..

100% mee eens!!

Je moet er mee om kunnen gaan zodra je er geld voor vraagt!

Kan je dat niet, doneer het apparaat dan aan het forum… dan kunnen we er een mooi bruikleending van maken Wink

 

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 29 januari 2008 02:29 AM
  [ # 359 ]
Rene van Maren schreef:

Ik was een paar jaar geleden bij renard, en toen was er nog geen lexia.

En ik stel, wederom, vast dat je wel héél erg aanwezig bent als er ook maar een schijn van Renard-aanwezigheid is René.
Het is algemeen bekend, en niet alleen bij Citroën natuurlijk, dat dealers in veel gevallen wel de laatste plaats zijn waar je je auto met een gerust hart kunt achterlaten.
Veel dealers zien je liever gaan dan komen met je XM, CX, BX of wat voor auto dan ook.
Toen ikzelf een tijd terug met onze Rouge Délage CX 25 GTi Automatic kwam aanrijden bij de Nijmeegse dealer (Bulters) vroeg de verkoper wat voor oud barrel dat was waarmee ik reed. Toen ik niet antwoordde vroeg hij of ik een Hyundai wilde kopen… Evil or Very Mad

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 januari 2008 02:35 AM
  [ # 360 ]

ok, m’n handjes zijn niet helemaal schoon en ik ben absoluut geen mod, maar ik trek me ff terug uit deze discussie.  Surprisedops:

Das immers niet waar het in dit draadje om gaat. Ik ben met het draadje blij omdat het een hoop zinvolle info bij elkaar heeft gebracht en brengt..

Smile

Profiel  
 
 
24 van de 27
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook