1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De mooiste autoradio voor een CX?
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 januari 2008 01:01 PM

Wat vinden jullie nu de mooiste autoradio voor een cx??

Ik had zelf altijd een Blaupunkt Denver met een display aan een soort flexibele slang in de cx-en…
De radio zelf zit verstopt onder een plaatje en alleen het display met de bedieningsknopjes is zichtbaar.

Ik moet wel zeggen dat het het beste past bij een serie II omdat die de radio tussen de stoelen heeft.
Bij een serie I zit ie immers mooi in het blikveld onder de (bol)asbak

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
2h4you
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 15 januari 2008 01:11 PM
  [ # 1 ]

Zelf lijkt me een radio met wegklappend front mooi met dan de bediening ergens bij het stuur.

Vroeger had je die blackpannel radio’s van (volgens mij) Sony.

R.

Even a white rose has an black shadow.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 15 januari 2008 02:19 PM
  [ # 2 ]

Ik heb gewoon een autoradio-cassettespeler (van Philips omdat je toendertijd bij Citroen geloof ik alleen Philips kon krijgen) uit het begin van de jaren `80 in onze limousine van `82 en ondanks dat ie geen cd’s afspeelt bevalt ie goed!
Het ziet er tijdsecht uit en past bij de auto…

Ik heb ook wel een nieuwerwetse radio in de CX gehad, maar ondanks dat dat meer functionaliteit met zich meebrengt stond het voor geen meter!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 januari 2008 02:47 PM
  [ # 3 ]

Was destijds een radio geen optie? En verschilt het dan niet per land? Ik meen me te herinneren, dat CX ook met Clarion uitgevoerd werd, of was dat dan misschien alleen in Frankrijk?

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 januari 2008 02:54 PM
  [ # 4 ]

In mijn GTi zit een futuristische JVC:

Bevalt erg goed en is mooi. Handig ook die volume draaiknop, wil nooit meer een drukknop daarvoor.

In de familiale zit een simpele Philips met cassette, zoiets als dit:

Morgen heb ik deze binnen:
http://www.got2have.nl/product_info.php?products_id=28&osCsid=21e85722a49d498fe4f8d5def0bca359
Ik laat wel weten hoe het bevalt. In mei gaan we naar Frankrijk en dan dat ding met mp3 speler in het handschoenenkastje.

25trd schreef:

Ik heb gewoon een autoradio-cassettespeler (van Philips omdat je toendertijd bij Citroen geloof ik alleen Philips kon krijgen) uit het begin van de jaren `80 in onze limousine van `82 en ondanks dat ie geen cd’s afspeelt bevalt ie goed!
Het ziet er tijdsecht uit en past bij de auto…

Ik heb ook wel een nieuwerwetse radio in de CX gehad, maar ondanks dat dat meer functionaliteit met zich meebrengt stond het voor geen meter!

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 januari 2008 06:29 PM
  [ # 5 ]

Eigenlijk zijn de originele radio’s het mooist. Je kunt er alleen zo verrekte weinig mee (behalve radio luisteren dan). De Blaupunkt die erin zat heb ik nog steeds, ook al komt ie er nooit meer in. Toch een soort sentiment… De vorige eigenaar had er een Grundig cassettespeler in zitten, zoiets als in de Familiale van ernst23.

Ik wilde iets dat er goed uitzag, CD’s en MP3 speelde en heb er een Pioneer DEH-P77MP in gezet:

Het is m.i. een van de mooiste voor in een serie 1. Wel het idee van een oude radio met 2 draaiknoppen aan weerszijden van een display met alleen wat keuzeknoppen voor de LW/FM, etc. Prima ding, mooi wegklapfrontje dus geen lelijke CD-gleuf in het zicht. En Pioneer doet het ook ‘op zijn rug’, da’s iin mijn CX wel zo handig…

En met de tevens aangeschafte aux-in adapter kan de iPod er ook nog aan…  Cool

(jammer dat het geluid in een CX zo beroerd is…)  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 januari 2008 06:42 PM
  [ # 6 ]

Die mooie Pioneers zijn natuurlijk ook gelijk de duurste. Ik heb net deze Kenwood gekocht, moet ‘m nog wel installeren:

Zit tenminste wel een plug voor de iPod op.

(jammer dat het geluid in een CX zo beroerd is…)

Is dat met de originele speakers? Ik heb een setje 13 cm Sony Xplods gekocht die ik ook nog moet monteren. Niet duur en hopelijk wat beter dan wat er nu in zit… dat geeft wel een heel dof geluid. De positie van de speakers helpt ook niet, want voor je het weet zit je been of arm er tegenaan en hoor je niets meer.  Rolling Eyes

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5920
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 15 januari 2008 07:08 PM
  [ # 7 ]

Die Pioneer van Freek is wel erg mooi zeg! Cool

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2008 07:11 PM
  [ # 8 ]

Xplods klinken best aardig, alleen die knie… ‘kHeb een Sony radio, het front heeft een zilverkleurig ovaal, een beetje als het dashboard. Op de hoedenplank heb ik nog twee van die bolletjesspeakers (leuk bij de asbak). Daarin nieuwe speakers gelijmd.

Al met al een redelijk geluidje.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 januari 2008 07:21 PM
  [ # 9 ]

Niet zoveel bas vind ik niet zo erg, als de hoge tonen maar helder zijn. Gaten maken in de hoedenplank vind ik een beetje jammer, hij is nu juist zo mooi bekleed.  Cool

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 15 januari 2008 09:11 PM
  [ # 10 ]

Het uiterlijk maakt me niet zoveel uit, een kwalitatief goede of eentje met veel functionaliteit voor de gewenste toepassing is wat voor mij telt.

In de CX zit een JVC radio-cassette speler die gekoppeld is aan een MP3-compatibele 12CD-wisselaar.
Probleem bij een CX série 2 is nu eenmaal dat er veel radio-cd combinaties zijn die dat rechtop staan niet echt prettig vinden, vandaar de wisselaar.
Overigens wel een JVC met 2 line uitgangen voor de onder de achterbank liggende Xetec verterker…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 januari 2008 09:46 PM
  [ # 11 ]

Ik heb ook een radio-CDspelr van Sony in m’n schuit.
Zat ook een beetje met het hoedenplank-syndroom:
mooi bekleed maar geen speakers.
Na een lig- en tuursessie in m’n kofferbak (‘ben je aan het testen of je lijken kunt vervoeren?’) zag ik vier voorgeponste vierkante gaten in de hoedenplank.
De buitenste twee eruit gehaald (met behoud van hoedenplankbekleding), een paar gaatjes door de bekleding geprikt, en vanuit de kofferbak twee speakers opgehangen strak tegen de bekleding aan.
De bekabeling doorgelust vanonder de B-stijl (daar zitten achter de rolgordel de tweeterkabels voor de achterdeuren), onder de bank door door het tussenschot.
Gevolg: geen zichtbare schade aan de hoedenplank, toch geluid Wink


En hoe… Twisted Evil

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 januari 2008 10:35 PM
  [ # 12 ]

Het leuke van de Blaupunkt denver is dat je dus niet de radio rechtop tussen je in hebt staan, en door de display aan de zijkant van de kachel te monteren (naast het looplampje) kun je mooi naast de middenconsole zien waar je radio mee bezig is.
Ook heeft dit toestel enorm veel in en uitgangen, onder andere een aux-ingang voor je ipod of discman-achtige.

Hierboven een plaatje van het idee[/img]

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 januari 2008 11:43 PM
  [ # 13 ]

Vandaag op de deurmat:

Lijkt groot, maar is maar 8 x 6cm.

Werkt geweldig! Eerst bijna lege batterijen erin gedaan omdat ik geen andere had. Toen MP3’s op de PC op 3 uitgeteste frequenties kraakhelder spelend op elke radio in huis. Naar de auto gelopen, 17m van de voordeur geparkeerd. Op de radio in de familiale niet kraakhelder, maar god stereo te volgen!

Lijkt erop dat het apparaatje de beloften waarmaakt. Zo kun je dus in je dashboardkastje een mega collectie muziek leggen, met de orginele look in de auto. Ook hoef ik niet bang te zijn dat ze de autoradio weghalen Smile

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 16 januari 2008 01:52 AM
  [ # 14 ]

Maar uuhh… Ernst… is zo’n apparaatje niet illegaal omdat hij geluid uitzendt op FM niveau? En dus wordt het dan gezien als piraterij omdat je geen uitzendt vergunning hebt… gok ik zo..?
Het schijnt dat dit vrij streng genomen wordt… althans dat hoorde ik van een vriend die veel met radio’s rotzooit.

Zelf heb ik ook de originele radio nog in mijn CX, maar volgens mij is dit een Philips. Hierachter bouw ik binnenkort een apparaatje in wat ongeveer hetzelfde doet als die van Ernst, met het verschil dat hij het niet uitzend, maar je zet hem tussen de antenne en de radio… dus hij zendt zijn signaal niet uit maar stuurt het direct via de antenne-draad naar binnen. Zodoende is dit systeem niet illegaal. Smile
Ook voor mn Bix heb ik overigens een ouwe radio voor cassettes, maar hiervoor heb ik voor een schamele 3 euro een adapter-cassette aangeschaft die morgen als het goed is op de deurmat zal ploffen. Hier zit dan zo’n kabeltje aan waar je je MP3 speler oid op aan kan sluiten. Aldus blijheid ende feescht want nu kan in beide autos zonder problemen de iPod beluisterd worden Very Happy

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 januari 2008 02:00 AM
  [ # 15 ]

Dit soort dingen kan legaal mits je onder een bepaald vermogen blijft. Ik heb iets dergelijks (Kensington sigarettensteker-model) voor de Evasion.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook