2 van de 53
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 09 februari 2008 08:54 PM
  [ # 16 ]

Bedankt voor je advies,bedoel je met preventieve actie kleine plekjes bijwerken,of echt kaal maken en behandelen?

Ik heb vandaag het D-super teken even eraf gehaald en gepoetst.
Kwam meteen weer beginnende plekjes tegen.(zie foto’s)
Zelf denk ik deze zomer lekker rijden en ontdekken wat er allemaal gaat gebeuren met een auto van 36 jaar oud,en dan volgende winter misschien aktie ondernemen.
Voor het oog ziet de Ds er nog goed uit en hij rijdt ook super.

http://pavang.mijnalbums.nl/

groeten Peter.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 09 februari 2008 10:42 PM
  [ # 17 ]
pavang schreef:

Bedankt voor je advies,bedoel je met preventieve actie kleine plekjes bijwerken,of echt kaal maken en behandelen?

Ik heb vandaag het D-super teken even eraf gehaald en gepoetst.
Kwam meteen weer beginnende plekjes tegen.(zie foto’s)
Zelf denk ik deze zomer lekker rijden en ontdekken wat er allemaal gaat gebeuren met een auto van 36 jaar oud,en dan volgende winter misschien aktie ondernemen.
Voor het oog ziet de Ds er nog goed uit en hij rijdt ook super.

http://pavang.mijnalbums.nl/

groeten Peter.

Kaal maken is echt het beste. Roest is voor staal als kanker voor een mens. Voor je erachter komt is het meestal al behoorlijk uitgezaaid. Als je nu lleine plekjes ziet, is dit dus maar een klein deel van het verhaal. Als je wat meer blank maakt, komt er waarschijnlijk meer naar boven, bereid je hierop voor als je eraan begint, anders is het zo’n domper.  Surprised
We hebben 6 jaar terug met dezelfde instelling onze DS gekocht, in de wetenschap toen dat de gehele carrosserie onder handen genomen moest worden op termijn. Inmiddels hebben we een prima auto eraan, zojuist weer laten ontwaken van een 4 maanden winterslaap en in een keer starten alsof we gisteren voor het laatst hadden gereden.
Er zijn 2 verschillende DSuper emblemen gemaakt, die jij hebt is dezelfde als die van mij, waar volgens mij de basis plastic is met een laagje chroom, kun je dun poetsen met chroomwas. De andere is rechthoekig en de tekst DSuper is erin gegraveerd.
Je hebt volgens eigen zeggen een DSpecial, maar hoe kom je dan aan een DSuper embleem ?
Ik zag ook dat je gele achteruit-rijlichten hebt, welke officieel volgens de APK afkeur zijn. Nu kun je drie dingen doen :
- Het laten zitten in de hoop dat het goed gaat.
- Witte glaasjes kopen (die volgens mij vrij zelfzaam zijn) en deze er op z’n minst op monteren als de auto weer naar de APK moet
- De gehele achteruit-rijlampen demonteren voor de APK.

Succes en veel rijplezier !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 februari 2008 11:19 PM
  [ # 18 ]

lampjes eruit is dan toch voldoende?

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 09 februari 2008 11:21 PM
  [ # 19 ]

Hoe zit dat dan met b.v. geimporteerde Peugeot 504’s, Renault 16’s die in de achterlampunit zelf oranje achteruitrijlampen hebben zitten. Die worden toch ook niet afgekeurd? Confused

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 februari 2008 01:20 AM
  [ # 20 ]
pavang schreef:

...bedoel je met preventieve actie kleine plekjes bijwerken, of echt kaal maken en behandelen?

Alles wat je nog niet direct echt gaat aanpakken kun je inspuiten met een anti-roestmiddel, WD40 of met olie.

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 10 februari 2008 02:45 AM
  [ # 21 ]

Toffe DS en welkom!
Mag ik vragen hoe je op het idee kwam een DS te zoeken? (zijn altijd wel leuke verhalen)

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 10 februari 2008 02:45 AM
  [ # 22 ]

Keurmeesters zijn ook niet altijd van alles op de hoogte.
Achteruitrijlampen mogen oranje zijn ( tenzij dit onlangs gewijzigd is?).
Hetzelfde geldt voor remlichten, die mogen ook oranje zijn. (Pallas ‘64-‘68).

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 10 februari 2008 10:57 AM
  [ # 23 ]

Lees ipv oranje ambergeel.
dat is de kleuraanduiding van de RDW die is toegestaan.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 februari 2008 01:47 PM
  [ # 24 ]
bartjes schreef:
pavang schreef:

Bedankt voor je advies,bedoel je met preventieve actie kleine plekjes bijwerken,of echt kaal maken en behandelen?

Ik heb vandaag het D-super teken even eraf gehaald en gepoetst.
Kwam meteen weer beginnende plekjes tegen.(zie foto’s)
Zelf denk ik deze zomer lekker rijden en ontdekken wat er allemaal gaat gebeuren met een auto van 36 jaar oud,en dan volgende winter misschien aktie ondernemen.
Voor het oog ziet de Ds er nog goed uit en hij rijdt ook super.

http://pavang.mijnalbums.nl/

groeten Peter.

Kaal maken is echt het beste. Roest is voor staal als kanker voor een mens. Voor je erachter komt is het meestal al behoorlijk uitgezaaid. Als je nu lleine plekjes ziet, is dit dus maar een klein deel van het verhaal. Als je wat meer blank maakt, komt er waarschijnlijk meer naar boven, bereid je hierop voor als je eraan begint, anders is het zo’n domper.  Surprised
We hebben 6 jaar terug met dezelfde instelling onze DS gekocht, in de wetenschap toen dat de gehele carrosserie onder handen genomen moest worden op termijn. Inmiddels hebben we een prima auto eraan, zojuist weer laten ontwaken van een 4 maanden winterslaap en in een keer starten alsof we gisteren voor het laatst hadden gereden.
Er zijn 2 verschillende DSuper emblemen gemaakt, die jij hebt is dezelfde als die van mij, waar volgens mij de basis plastic is met een laagje chroom, kun je dun poetsen met chroomwas. De andere is rechthoekig en de tekst DSuper is erin gegraveerd.
Je hebt volgens eigen zeggen een DSpecial, maar hoe kom je dan aan een DSuper embleem ?
Ik zag ook dat je gele achteruit-rijlichten hebt, welke officieel volgens de APK afkeur zijn. Nu kun je drie dingen doen :
- Het laten zitten in de hoop dat het goed gaat.
- Witte glaasjes kopen (die volgens mij vrij zelfzaam zijn) en deze er op z’n minst op monteren als de auto weer naar de APK moet
- De gehele achteruit-rijlampen demonteren voor de APK.

Succes en veel rijplezier !

Ik heb een foto gemaakt van het type plaatje met links daarvan het kleurnummer.
De vorige eigenaar heeft het over een D special, waar hij een 5 bak in heeft laten zetten, dit klopt denk ik wel want op het dashboard staat het schakelschema nog tot 4.
Het D super embleem is inderdaad van plastic met een dun laagje chroom,ik heb het opgepoetst met chroomcleaner en weer terug gemonteerd met 2 rvs boutjes.
De apk is net gebeurd en is geldig tot 2- 2010,(bij van der laan in abbenes).
Ik heb er in het fotoalbum ook de ergste roestplekken bij geplaatst.
scherm en deur rechtsvoor en scherm linksvoor.
Dit zijn de slechtste pleken voor de rest valt het reuze mee.

groeten Peter.
[/img]

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 februari 2008 01:53 PM
  [ # 25 ]
Frank Selen schreef:
pavang schreef:

...bedoel je met preventieve actie kleine plekjes bijwerken, of echt kaal maken en behandelen?

Alles wat je nog niet direct echt gaat aanpakken kun je inspuiten met een anti-roestmiddel, WD40 of met olie.

Ik denk dat ik voor het moment het beste die kleine plekjes kan inspuiten met olie (of owatrol?) en de grote plekken wel vast moet aanpakken.

Wat een leuke website trouwens,en dat spuiten van die schermen is dat ook goed gelukt?

groeten Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 februari 2008 02:12 PM
  [ # 26 ]
CLL Martin schreef:

Toffe DS en welkom!
Mag ik vragen hoe je op het idee kwam een DS te zoeken? (zijn altijd wel leuke verhalen)

Mijn vader had vroeger 2 x achter elkaar een citroen CX, terwijl hij altijd volkswagen gereden heeft .
Laat ik nou net in die tijd mijn rijbewijs halen,dus de eerste rijervaringen waren in de citroen cx.
Dit was natuurlijk fantastisch, alles was electrisch in die auto ,de kilometer teller was een ronddraaiende schijf in een cockpit en het hydrolische systeem was natuurkijk ook een sensatie.
Nu zul je zeggen, waarom heb je dan geen cx gekocht?.
Bij ons in het dorp had vroeger de dokter een DS, en nog een aantal kooplieden, en dat vond ik altijd zo’n mooi ontwerp.
Daar komt nog bij dat we al jaren naar frankrijk op vakantie gaan en de DS ademt wel een super frans sfeertje uit.
Kortom ik ben al helemaal verliefd op de auto en ga vandaag ook weer een lekker tochtje maken.

Jij hebt trouwens wel een hele mooie DS ,mijn complimenten hoor.

groeten Peter.

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 februari 2008 03:46 PM
  [ # 27 ]
pavang schreef:
Frank Selen schreef:
pavang schreef:

...bedoel je met preventieve actie kleine plekjes bijwerken, of echt kaal maken en behandelen?

Alles wat je nog niet direct echt gaat aanpakken kun je inspuiten met een anti-roestmiddel, WD40 of met olie.

Ik denk dat ik voor het moment het beste die kleine plekjes kan inspuiten met olie (of owatrol?) en de grote plekken wel vast moet aanpakken.

Wat een leuke website trouwens,en dat spuiten van die schermen is dat ook goed gelukt?

groeten Peter.

Peter, de roest die je nu ziet op je DS is het topje van de ijsberg. Houd er rekening mee dat als je de roest begint te verwijderen en altijd meer ellende tevoorschijn komt….  Voor de schermen en deuren kun je nieuwe bakken kopen die je er onder kunt (laten) lassen. Dan strak maken en spuiten. Ik zou inderdaad alles wat niet gelijk gerepareerd wordt inspuiten met bv WD40. Kun je krijgen in een makkelijke spuitbus.
Zie ik ook roest aan de rand van de bodem of is dit opgedroogde modder?
De spatborden die ik aan het spuiten ben ga ik nog een keer overdoen. Het duurt wel even voor je het spuiten onder de knie hebt. Nog even wachten op wat warmer weer en dan ga ik weer verder Laughing

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 februari 2008 11:55 PM
  [ # 28 ]

Gisteren de auto helemaal schoon gemaakt en gepoetst,kwam in de kofferbak toch nog wat vocht tegen terwijl de DS al twee weken binnen staat.
Dus de bodembekleding er uit gehaald en de natte zooi verwijderd.
Verder herlijk gereden, want het was natuurlijk wel super weer.
En zonet heb ik haar bij een vriend op de brug kunnen zetten, zodat ik de balken eens goed kon bekijken.
Het valt mij erg mee, de oude tectiel kan je er makkelijk afhalen en eronder was het eigenlijk overal nog hard.
Ik heb de foto’s in het album geplaatst voor de liefhebbers van roestige plaatjes.

http://pavang.mijnalbums.nl/

Peter.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 12 februari 2008 02:06 AM
  [ # 29 ]

Bekleding altijd uit de kofferbak halen. Het is nutteloos en houdt eventueel vocht wekenlang vast. Zonder bekleding kun je eventuele ellende ook veel eerder detecteren en verhelpen.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 februari 2008 09:27 AM
  [ # 30 ]
ted.kampen schreef:

Bekleding altijd uit de kofferbak halen. Het is nutteloos en houdt eventueel vocht wekenlang vast. Zonder bekleding kun je eventuele ellende ook veel eerder detecteren en verhelpen.

Eens!
Andere optie is de onderste 10 centimeter wegsnijden (van de zijkanten dus) en de vloermat eruit. Zaterdagse telegraaf onderin leggen om vocht op te nemen en af en toe controleren/vervangen…

Heb zelf ook in het interieur de onderste zijkanten van de bekleding weggehaald, trouwens.  Wink

knuffel

Profiel  
 
 
2 van de 53
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook