248 van de 277
« Eerste  < Vorige 246 247 248 249 250 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 oktober 2015 02:25 PM
  [ # 3706 ]

Je lijkt mij vrij optimistisch over de daadkracht van de politiek.
Ik verwijs graag naar de brand in Volendam: Dat werd een ramp omdat het toezicht faalde.
Gewoon toezicht op orde brengen, denk je dan als eenvoudige burger.
Maar nee: de hele politiek ging aan de slag om nieuwe regels te maken.
Dat duurde jaren en aan het falende toezicht werd niets gedaan.

Zo zal het nu ook weer gaan, let maar op.
Over vijf jaar kijken we terug en dan zien we dat de autoslagers nog steeds het eigen vlees keuren. De APK is dan wel veel duurder geworden, door tal van nieuwe puntjes. Dat is nu eenmaal de macht van de autolobby.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 oktober 2015 03:58 PM
  [ # 3707 ]

Ik denk dat je de psychologie onderschat…..

Als het alleen een NL verhaal geweest zou zijn, zou je gelijk kunnen hebben.
Maar dit is een wereldwijd probleem. De Amerikaanse EPA heeft dit ontdekt, tot grote ergernis en schaamte van de Europeanen.
En dus is de Europese Commissie, zeker mede onder druk van het Europese Parlement bezig te proberen het initiatief weer naar zich toe te trekken. Dit mag ze niet nog een keer gebeuren.

Je ziet het ook aan de actie die vandaag door de Duitsers in gang gezet is. Niks geen vrijwillige terugroep, dat is verplicht gesteld.

Mijn inschatting is dus dat er wel degelijk stevige maatregelen in gang gezet worden, op korte termijn.
Terecht imho….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 15 oktober 2015 06:28 PM
  [ # 3708 ]
JW schreef:

De Amerikaanse EPA heeft dit ontdekt, tot grote ergernis en schaamte van de Europeanen.

Het laatste is ongetwijfeld juist, maar het eerste ligt wat genuanceerder.
Peter Mock (Duitser, sic) van de ICCT (The International Council on Clean Transportation) heeft de aanzet gegeven door de Universiteit van West Virginia opdracht te geven uit te zoeken of die Duitse (en andere) dieselbakken ook schoner werden door de hogere NOx eisen in de VS, die vervolgens de EPA waarschuwden door wat vreemde uitkomsten. En de rest is geschiedenis.

Goeie vriend van mij is afgestudeerde mijnbouwer van de Universiteit van West Virginia (uit mijn kolenslurrietijd). Heb hem gecomplimenteerd.

Adri

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 oktober 2015 07:05 PM
  [ # 3709 ]

Bedankt voor de aanvulling very good

Hoe dan ook, “de Amerikanen” hebben het ontdekt.
En dat zit ze hier in Europa knap dwars, om het zachies uit te drukken. Dat willen ze niet nog een keer laten gebeuren, en daarmee zal er dan een extra sterke reactie komen naar ik denk en verwacht.
Sommigen zullen dat dan een overreactie noemen…..

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 oktober 2015 07:18 PM
  [ # 3710 ]

Ik sta verbaasd over de macht en kracht die je (JW) politici toedicht.
We hebben het over de menigte Europese politici die met open ogen hebben bekrachtigd dat de autoslagers het eigen vlees keurden.

Daarmee ontstond een tijdbom waarvan de ontploffing een kwestie van tijd was. Dat het lontje in USA werd aangestoken is niet zo vreemd: daar is het keuren van eigen vlees al heel lang geleden als ongewenst ontmaskerd.

Het valt niet goed te begrijpen waarom de Europarlementariërs plotseling het licht zouden zien. Maar goed, we zullen het zien.
Meld jij je zodra er passende wetgeving is, JW?

Ik vrees dat ik dat niet meer meemaak (72 jr).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 oktober 2015 07:40 PM
  [ # 3711 ]

Je bent nog een jonkie met je 72 jaren Wink

Destijds heb ik veel tijd doorgebracht in Brussel, ben toen sterk betrokken geweest bij de totstandkoming van de Richtlijn Broeikasgassen en de Verordening Mobile Air Conditioning.

Met name bij die laatste heeft ACEA zich met hand en tand verzet, maar aan het kortste eind getrokken.
De reden: de Europese Commissie heeft zich daar sterk voor gemaakt en wist zich gesterkt door het Europese Parlement.

Dát is wat ik nu ook verwacht na “Dieselgate”, de EU voelt zich in z’n hemd gezet en zal z’n stinkende best doen weer in de drivers seat te komen. Eerste pogingen van ACEA om te proberen dat proces te temperen zijn dan ook geblokkeerd, heb ik gelezen.

We zullen zien, en ik verwacht dat ook wíj dat nog mee zullen maken.
Daarvoor hoeven we echt geen honderd te worden angel

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 oktober 2015 07:45 PM
  [ # 3712 ]

Voor de helderheid voor onze oplettende lezertjes:
1-Wat is ACEA?
2-hoe oud ben jij?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 oktober 2015 07:59 PM
  [ # 3713 ]

ACEA is de Europese club van automobielfabrikanten

Een paar dagen geleden hebben ze een nieuwe “position paper” gepubliceerd, wat meer in lijn met de ernst van de situatie: http://www.acea.be/press-releases/article/auto-industry-calls-for-a-balanced-real-driving-emissions-proposal
Daarin staat ook een link naar een eerdere verklaring van 23 september, die was heel wat afhoudender.

En als we elkaar een keer irl ontmoeten zal ik je vertellen hoe oud ik ben Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 oktober 2015 08:46 PM
  [ # 3714 ]

Nou, nou, als ik dit zo lees is het nog steeds een pak van hetzelfde laken.

“Without realistic timeframes and conditions, some diesel models could effectively become unaffordable,”

“Zonder realistische tijdlijnen en condities kunnen sommige soorten diesels onverkoopbaar worden.”

Puur powerplay. Delay maakt wel uit wat realistisch is.

Er staat niets over onafhankelijke keuring. Veel succes gewenst, ik zie het nog niet gebeuren.

PS: waarom is je leeftijd een geheim?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 oktober 2015 10:15 PM
  [ # 3715 ]

Zeker, puur powerplay, vooralsnog.

Wat bepalend zal zijn is hoe Merkel cs hier mee omgaan. Bezwijkt zij onder de druk van de Duitse Autolobby, of gaat ze haar eigen richting op, zoals ze ook deed na de Fukushima ramp?

De komende weken zal dat blijken, de druk van met name het Europarlement is heeeeel groot.
Ook NL wil, bij monde van Mansveld dat er serieus actie genomen wordt en dat er zaken drastisch veranderen.
Terecht imho, zoals ik eerder al schreef.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 oktober 2015 08:56 PM
  [ # 3716 ]

@JW: heb jij dat debat in NRC Pag. E4 van heden gelezen?
Een hoop gekissebis over een hoop details, geen woord over het keuren van het eigen vlees.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 oktober 2015 12:16 AM
  [ # 3717 ]

Morgen krijg ik die NRC, ben benieuwd wat daar in staat..

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 oktober 2015 01:46 AM
  [ # 3718 ]

Ik weet zeker dat ik vele maanden geleden iets gelezen heb over gesjoemel met emissie testen en dacht dus dat dit al algemeen bekend was in de autobrache.
Alleen kan ik me niet meer herinneren waar.
Volgens mij was het al lang bekend dat dit gebeurde en hoe dit nu ‘plots’ in het nieuws is gekomen, komt heel vreemd op mij over.
En dat het nu toevallig Volkswagen is? Zijn alle BMW’s of Citroens of noem maar wat op, dan echt wel ‘test-conform’? Ik vraag me het toch echt af.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 17 oktober 2015 07:41 AM
  [ # 3719 ]
JanSr schreef:

heb jij dat debat in NRC Pag. E4 van heden gelezen?

Ik vond het een merkwaardig interview met een net aangetreden directeur van een belangenclub, die zich liet souffleren door zijn tweede man en net deed alsof de auto-industrie nog roomser is dan de Paus.
Moest sterk denken aan burgemeester van der Vaart en wethouder Hekking uit Juinen.

JanSr schreef:

geen woord over het keuren van het eigen vlees.

Maar Jan, die discussie hebben we toch al 30 jaar geleden gevoerd bij de invoering van de APK. Ieder weldenkend mens snapte toen al dat de enige logische methode was, keuring door een onafhankelijke instantie en niet door belanghebbende garages. De ANWB had nota bene een uitgewerkt plan klaarliggen, compleet met keuringsstations. Dat de autolobby toen al zo sterk was heeft mij bijzonder verbaasd en dat zal na dertig jaar niet minder zijn geworden, schat ik. En ook na Dieselgate zie ik die melkkoe niet uit de klauwen van de belanghebbenden verdwijnen.

Adri

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 oktober 2015 02:10 PM
  [ # 3720 ]

Bij onze Oosterburen wordt de “APK” niet door de slager zelf uitgevoerd. Dat gebeurt bij TüV.

Ook bij onze Zuiderburen is dat het geval, als ik het goed heb.
Hoe het in Frankrijk zit weet ik niet, moet ik me eens in verdiepen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
248 van de 277
« Eerste  < Vorige 246 247 248 249 250 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook