255 van de 277
« Eerste  < Vorige 253 254 255 256 257 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 03 april 2016 11:58 PM
  [ # 3811 ]
RonK. schreef:

Weet je ik zet binnenkort mijn mooie CX te koop of ik pleur hem gewoon op de schroothoop, dat scheelt een hoop gezeik aan mijn kop.

Ik ga voortaan wel met de fiets, beter voor het milieu en beter voor mijn totale gezondheid.


Ik ben al dat kruikengezeik in de wereld ondertussen wel een beetje zat.


Mee eens ronk
Het geeft mij een hoop gezeik en stress
Ik heb overwogen te verhuizen maar het is niet haalbaar.
Gelukkig ben ik niet voor het dagelijkse brood afhankelijk van een auto. [Van mijn fiets ben ik afhankelijker]
Daarbij ik ga ook niet mijn geliefde BXje ZOMAAR van de hand doen voor een . zipper ...van een wet-houder-tje.
Het is trouwens een tijdelijke maatregel volgens die wethouder. [net zo tijdelijk waarschijnlijk als het beroemde kwartje van kok!!]
Voorlopig zie ik het aan

ps wat een leuke uitdrukking is dit ‘Kruikengezeik’

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 april 2016 12:31 AM
  [ # 3812 ]
RonK. schreef:

Ik ben al dat kruikengezeik in de wereld ondertussen wel een beetje zat.

Ja Ron ,de wereld is “KAPOT” zoals wij altijd zeggen.
Doe gewoon waar je zin an hebt en leef je leven.
Doe ik ook.

Ps ,ik neem um wel van je over

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 04 april 2016 01:12 PM
  [ # 3813 ]

Als die zgn liefhebbende “milieusteden” als bv Rotterdam en Antwerpen inderdaad die vervuilende schepen weren komen ze nog iets geloofwaardig over, maar dat raakt de economie he. En als zo vaak: Het milieu is belangrijk, alleen dan even net niet…

Misschien moeten we wat meer over het spoor vervoeren:
https://www.youtube.com/watch?v=zMcp8HDn47E

Das echt milieuvriendelijk…....

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 april 2016 07:14 PM
  [ # 3814 ]

Even door de weeks naar parijs in je ds/sm/ami…...enz :  c’est fini  cry per 1/7/2016

http://citroeniddsclub.nl/paris-en-pleine-nuit/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 april 2016 07:16 PM
  [ # 3815 ]

Laat ze maar komen. Eerst zien, dan geloven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 13 april 2016 03:33 PM
  [ # 3816 ]
RonK. schreef:

Weet je ik zet binnenkort mijn mooie CX te koop of ik pleur hem gewoon op de schroothoop, dat scheelt een hoop gezeik aan mijn kop.

 

Stuur even een mail of PB als je zover bent! Very Happy

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 13 april 2016 05:00 PM
  [ # 3817 ]

Ik heb eigenlijk bij toeval een BX die alle milieuzones nog in mag, en bij mijn AX ben ik juist actief op zoek gegaan naar eentje die nieuw genoeg was om in ieder geval Rotterdam in te mogen.
De volgende wagen wordt dus een klassieker of kwart-tarief wagen, want afhankelijk van bouwjaar ben ik niet meer nu.

Is dat trouwens niet een idee: als we nou gewoon allemaal AXjes, Saxo’s en 106jes erbij pakken vanaf 1995 of iets dergelijks. Kost geen drol bij aanschaf, wegenbelasting is een schijntje (44 euro per kwartaal voor mijn AX) en omdat ‘ie toch alleen voor milieuzones gebruikt wordt verzekeren voor 72 euro per jaar. Ideale stadsauto’s, en die wethouders vragen zich ineens af waar al die kleine Fransoosjes vandaan komen.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 13 april 2016 10:05 PM
  [ # 3818 ]

Goed plan, maar dit zal dan weer de kop ingedrukt worden.Het is niet de bedoeling dat de gewone burger hier in nederland een voordeeltje mee heeft.  En voor de mensen met zonnepanelen : het is niet de bedoeling dat iedereen zelfvoorzienend word, dit lijkt op korte termijn goedkoper maar het geld moet toch binnen komen.Behoud u voor zon-belasting. Tja en Parijs wil ook weer niet onder doen bij de andere steden lees ik hier weer.Ik dacht dat 1 april al geweest was Laughing

gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 april 2016 07:53 PM
  [ # 3819 ]

Rotterdam: 1 mei komt dichterbij Neutral

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4286104/2016/04/20/Rotterdam-blijft-oude-auto-s-weren-uit-binnenstad.dhtml

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 20 april 2016 08:20 PM
  [ # 3820 ]

Uit dat artikel:

...Het gaat weliswaar om ‘slechts’ zeven- a achthonderd auto’s per dag, maar hun NOx-uitstoot is zo schadelijk dat we ze wel moeten weren”, zegt wethouder Pex Langenberg (milieu, D66).. .

Werkelijk?
De meeste wagens uit die tijd hadden geen turbo, en ook geen luchtoverschot tijdens de verbranding. Dat is namelijk nodig om stikstofverbindingen te veroorzaken (NOx).
Ze zullen hier wel fijn stof of roet bedoelen en dat NOx noemen.

De wethouders hoeven het zelf niet te begrijpen haha

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 april 2016 06:18 PM
  [ # 3821 ]

Ze hebben überhaupt geen idee van waar ze het over hebben. Maar dat is ook niet nieuw, natuurlijk.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2016 09:41 PM
  [ # 3822 ]
@lfred schreef:

Uit dat artikel:

...Het gaat weliswaar om ‘slechts’ zeven- a achthonderd auto’s per dag, maar hun NOx-uitstoot is zo schadelijk dat we ze wel moeten weren”, zegt wethouder Pex Langenberg (milieu, D66).. .

Werkelijk?
De meeste wagens uit die tijd hadden geen turbo, en ook geen luchtoverschot tijdens de verbranding. Dat is namelijk nodig om stikstofverbindingen te veroorzaken (NOx).
Ze zullen hier wel fijn stof of roet bedoelen en dat NOx noemen.

De wethouders hoeven het zelf niet te begrijpen haha

Mvg. Alfred.

Diesels hebben vrijwel altijd een luchtoverschot. Een diesel heeft geen gasklep, dus altijd maximale luchttoevoer. Bij deellast is er dus sprake van een luchtoverschot.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 april 2016 10:01 PM
  [ # 3823 ]
jantje1948 schreef:

...Een diesel heeft geen gasklep…

Dat is zeker geen vast gegeven. Er zijn genoeg dieselmotoren met een smoorklep namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2016 10:21 PM
  [ # 3824 ]

Ah, weer wat geleerd! Maar dat er alleen NOx ontstaat bij turbodiesels geloof ik niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 april 2016 10:45 PM
  [ # 3825 ]

NOx ontstaat bij een overschot een zuurstof en bij een combinatie van hoge druk en hoge temperatuur. Je moet die Stikstof/N2 moleculen wel kapot krijgen… Kan bij elke motor voorkomen en kennen we al lang van de zogenaamde “lean-burn” motoren uit de jaren 80.
Het is echter geen “normaal” verbrandingsproces dat NOx oplevert dus het is ook niet consistent. ( Denk maar aan bij een toerental wel, bij een hoger/lager weer minder etc. maar ook interne vervuiling enzovoorts). Daarnaast is het meten van NOx ook niet de gemakkelijkste zaak: “Spot” meters voor NOx zijn heel duur en zeggen weinig omdat de vorming minder consistent is en cyclus metingen geven alleen een “gemiddelde” over een cyclus.  Omdat het ontstaan van NOx niet erg consistent verloopt weet je dan eigenlijk nog te weinig om iets te veranderen.  Wat men intussen wel weet is dat hoge verbrandingsdrukken zoals die voorkomen in direct ingespoten motoren meer NOx opleveren, ( en die worden inderdaad heel vaak ondersteunt door Turbo’s) zowel bij Diesel als Benzine kunnen optreden, maar dat diesels door hun meer “explosieve” ontbranding er meer “last” van hebben.  Ik denk dat de grote auto/motorenfabrikanten het proces al veel beter begrijpen, maar dit niet aan de grote klok hangen uit concurrentie voerwegingen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
255 van de 277
« Eerste  < Vorige 253 254 255 256 257 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook