Totaal aantal Berichten: 1307
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Volgens mij heeft (vooral Vialle in) NL de automotive gasinstallaties technisch steeds verder doorontwikkeld.
Ik heb veel leaseauto’s op LPG gereden. Vooral omdat LPG schoner is aan het einde van de uitlaatpijp en omdat LPG anders afgefakkeld wordt. Ik reed toen veel kilometers.
Voor mijn ID waar ik overigens weinig km’s mee rij: een beetje goedkoper, een beetje schoner, geen gedoe met E-benzines en de motorolie blijft schoner. De installatie zat er al in. Was dat niet het geval dan had ik geen LPG geïnstalleerd en reed ik op E5-98.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Totaal aantal Berichten: 7644
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
LPG is geen ‘reststof’ en wordt al tientallen jaren niet meer structureel afgefakkeld.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1307
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gelukkig maar want affakkelen is echt verspilling.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Totaal aantal Berichten: 6016
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
jantje1948 schreef:Hilko16TZI schreef:Én rijden op LPG is een Nederlandse uitvinding. Hoe historisch verantwoord wil je het hebben.
Het is ook nog eens het gebruik maken van een restproduct dat anders in de open lucht afgefakeld wordt (wordt nu ook op grote schaal gedaan omdat er te weinig op LPG gereden wordt, maar goed). Afijn, meerdere redenen om op LPG rijden sowieso te belonen in plaats van te bestraffen en het gebruik in klassieke auto’s zou juist toegejuigd moeten worden.Weet je dat zeker? In de jaren 60 waren de lpg installaties allemaal Italiaans aandoende merken. Italie had toen ook verreweg de hoogste benzineprijzen van Europa.
In 1955 in Nederland geïntroduceerd door Bessel Kok (BK gas). Maar da’s inderdaad niet de uitvinder, dat was een Amerikaan. Ene Walter Snelling, in 1913. My bad.