4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

CX 2400 IE Pallas gekocht op Ebay Fr
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 februari 2008 11:08 PM
  [ # 46 ]
cx25gtit2 schreef:

mooie, vroege cx !

en nu weer een leuk project erbij.
gaat dus wel wat aandacht nodig hebben, maar lijkt het zeker waard.

kan je haar wel ergens binnen zetten ?

gefeliciteerd !

Jim

Bedankt! en ja hoor, ze staat veilig en warm binnen.

Gr. Alexander

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 februari 2008 12:12 AM
  [ # 47 ]

Voor de toekomst, bezemstelen zijn niet nodig voor een CX. Opkrikken en achter en voor wat hout op de juiste plaatsen douwen en de dame blijft lekker op haar poten staan. Ik zal morgen even wat foto’s maken en plaatsen.

Mooi verhaal, trouwens. En toch even veel leuker dan zo’n auto af te laten leveren. Of niet?

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 26 februari 2008 01:03 AM
  [ # 48 ]

Gefeliciteerd! Wat een prachtwagen.
Mooi avontuur en interessant verslag! Veel succes met de CX Wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 februari 2008 01:29 AM
  [ # 49 ]
garagestmarien schreef:

Voor de toekomst, bezemstelen zijn niet nodig voor een CX. Opkrikken en achter en voor wat hout op de juiste plaatsen douwen en de dame blijft lekker op haar poten staan. Ik zal morgen even wat foto’s maken en plaatsen.

Mooi verhaal, trouwens. En toch even veel leuker dan zo’n auto af te laten leveren. Of niet?

Het is idd veel leuker om het zelf te doen, zo zit er een heel verhaal achter en je hebt toch een beetje een ‘band’ met de auto!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik ga deze week eens kijken of ik de motor aan de praat kan krijgen.

...... to be continued…...  Cool

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 26 februari 2008 01:37 AM
  [ # 50 ]

hee mooi man ... mooi ding ook ! lijkt me zeker de moeite waard, ik lees: injectie, airco, leder, nog redelijk onderhouden zegmaar, allemaal prima dus Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 26 februari 2008 01:52 AM
  [ # 51 ]

Ik kan je wel vertellen dat het heerrrlijk rijdt Wink  erg mooi man Cool

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 26 februari 2008 01:19 PM
  [ # 52 ]

Ziet er uit als een koopje!! Veel plezier gewenst van je nieuwe dame!

Animal triste post coitum

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 februari 2008 12:37 AM
  [ # 53 ]

Dank! Vanavond even begonnen met de oude accu uitbouwen, dat valt nog niet mee met die aircocompressor die in de weg zit. Nieuwe accu erin gezet en verzocht te starten maar helaas….. De startmotor draait nu wel snel rond en de auto ruikt naar benzine. Als ik de luchtfilterslang eraf haal, loopt de benzine het huis uit. Dat zal wel duiden dat de koudstartinjector wel werkt. (denk ik) Even gekeken of er een vonk was, ik kon er geen ontdekken. wel beetje lastig als je alleen bent. Morgen nog maar eens kijken met een hulpje. Gaan die bobines van die 2400 IE vaker kapot? Ik zag dat ze wel duur zijn bij CX basis Confused

Verder nog wat meer roest gevonden onder de accu (was te verwachten) maar dat mag de pret niet drukken Laughing

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 februari 2008 02:54 PM
  [ # 54 ]

Bobine kun je ook 2ehands kopen.
Check ook ff de staat van de benzineslangen inclusief de slangetjes naar de injectoren. Bij twijfel vervangen uiteraard.

super.alexander schreef:

Dank! Vanavond even begonnen met de oude accu uitbouwen, dat valt nog niet mee met die aircocompressor die in de weg zit. Nieuwe accu erin gezet en verzocht te starten maar helaas….. De startmotor draait nu wel snel rond en de auto ruikt naar benzine. Als ik de luchtfilterslang eraf haal, loopt de benzine het huis uit. Dat zal wel duiden dat de koudstartinjector wel werkt. (denk ik) Even gekeken of er een vonk was, ik kon er geen ontdekken. wel beetje lastig als je alleen bent. Morgen nog maar eens kijken met een hulpje. Gaan die bobines van die 2400 IE vaker kapot? Ik zag dat ze wel duur zijn bij CX basis Confused

Verder nog wat meer roest gevonden onder de accu (was te verwachten) maar dat mag de pret niet drukken Laughing

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

yke
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 28 februari 2008 12:06 PM
  [ # 55 ]

fabeltastische machine! Heel veel plezier ermee. Hoop dat je gauw vonken krijgt. Ik zou er nog een beethje injectorreiniger ingooien ook
Groet
Yke

Profiel  

DSFreak
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 994

- Saxo 1.6i SX automaat
Gepost: 28 februari 2008 04:27 PM
  [ # 56 ]

Wow! een CX serie 1 in zilver metallic met witte knipperlichten. love6
Leuk verhaal en foto’s, veel succes met de restauratie.

Profiel  

captain
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

- Xsara 1.6i coupe automaat
Gepost: 28 februari 2008 09:24 PM
  [ # 57 ]

cx

Dat was het reisje wel waard! Hele mooie auto, succes met het rijklaar maken!

Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans

Profiel  

ziggy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 29 februari 2008 04:24 AM
  [ # 58 ]

Dank! Vanavond even begonnen met de oude accu uitbouwen, dat valt nog niet mee met die aircocompressor die in de weg zit. Nieuwe accu erin gezet en verzocht te starten maar helaas….. De startmotor draait nu wel snel rond en de auto ruikt naar benzine. Als ik de luchtfilterslang eraf haal, loopt de benzine het huis uit. Dat zal wel duiden dat de koudstartinjector wel werkt. (denk ik) Even gekeken of er een vonk was, ik kon er geen ontdekken. wel beetje lastig als je alleen bent. Morgen nog maar eens kijken met een hulpje. Gaan die bobines van die 2400 IE vaker kapot? Ik zag dat ze wel duur zijn bij CX basis

Verder nog wat meer roest gevonden onder de accu (was te verwachten) maar dat mag de pret niet drukken

best de ansluitklemmen van de bobines kontroleren geven soms slecht kontact als er wat speling op zit, ook de bedrading van je ontstekings sensors kan slecht kontact geven.

grtz ziggy

Profiel  

ziggy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 29 februari 2008 04:24 AM
  [ # 59 ]

Dank! Vanavond even begonnen met de oude accu uitbouwen, dat valt nog niet mee met die aircocompressor die in de weg zit. Nieuwe accu erin gezet en verzocht te starten maar helaas….. De startmotor draait nu wel snel rond en de auto ruikt naar benzine. Als ik de luchtfilterslang eraf haal, loopt de benzine het huis uit. Dat zal wel duiden dat de koudstartinjector wel werkt. (denk ik) Even gekeken of er een vonk was, ik kon er geen ontdekken. wel beetje lastig als je alleen bent. Morgen nog maar eens kijken met een hulpje. Gaan die bobines van die 2400 IE vaker kapot? Ik zag dat ze wel duur zijn bij CX basis

Verder nog wat meer roest gevonden onder de accu (was te verwachten) maar dat mag de pret niet drukken

best de ansluitklemmen van de bobines kontroleren geven soms slecht kontact als er wat speling op zit, ook de bedrading van je ontstekings sensors kan slecht kontact geven.

grtz ziggy

Profiel  

yke
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 29 februari 2008 11:35 AM
  [ # 60 ]
garagestmarien schreef:

Hoi,het is allemaal vast al eens eerder langsgekomen, maar wat zijn de afmetingen van de balkjes die je hiervoor gebruikt? Laat die foto’s maar eens zien!
Groet
Yke

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook