


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon balkjes die in die gaten passen. Maakt niet zo heel veel uit. Momenteel staat er een auto met stukken ijzer in die gaten. Werkt ook, als je die flappen maar kunt vastzetten.
Vergeten foto’s te maken…. Ga ik straks wel even doen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Krik de auto op en vul de gaten zodanig, dat de lepels/flapjes/vleugels gefixeerd zijn, zodat ze aan de achterkant niet meer op en neer kunnen en aan de voorkant niet meer heen en weer. Zoek maar een passend stukje hout. Ik weet geen afmetingen. Een iets kleiner stukje hout zal de auto iets dieper laten zakken. Zo simpel is het.
glashelder! Bedankt!
Ik heb even een andere gebruikte bobine bij Bonhof in Epe opgehaald en gemonteerd maar helaas, nog steeds geen vonk op de bougies
Er is spanning op de bobine…... (12V)
Het lijkt me sterk als deze bobine toevallig ook kapot is. Een huis-tuin en keuken methode om de bobine te checken is toch de bobinekabel bij massa te houden met contact aan??????? Ik kan geen vonk ontdekken.
Een C-matic heeft een soort sensor die van het vliegwiel naar de ontsteking module gaat, zou deze defect kunnen zijn?














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bobine wordt aangestuurd door een module. Deze module krijgt zijn signaal van de hall-sensor in de stroomverdeler, en dus niet van de sensor die bij het vliegwiel zit.
je schrijft dat je 12 volt op de bobine hebt. Krijgt die bobine dan ook een schakelsignaal? Dwz: als je een multimeter ( of testlamp met LED, en dus Géén testlamp met een gloeilamp..) op de min van de bobine aansluit en je gaat starten, krijg je dan signaal op de min???
Werkt dat niet dan heb je dus twee mogelijkheden: Module stuk of de hall-sensor in de stroomverdeler is stuk. Hall-sensors van de eerste 2400 IE modellen gaan stuk, dat is een bekende kwaal. Module’s kunnen ook wel eens stuk gaan, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Deze module is gelijk aan die van een Renault 18.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:De bobine wordt aangestuurd door een module. Deze module krijgt zijn signaal van de hall-sensor in de stroomverdeler, en dus niet van de sensor die bij het vliegwiel zit.
je schrijft dat je 12 volt op de bobine hebt. Krijgt die bobine dan ook een schakelsignaal? Dwz: als je een multimeter ( of testlamp met LED, en dus Géén testlamp met een gloeilamp..) op de min van de bobine aansluit en je gaat starten, krijg je dan signaal op de min???
Werkt dat niet dan heb je dus twee mogelijkheden: Module stuk of de hall-sensor in de stroomverdeler is stuk. Hall-sensors van de eerste 2400 IE modellen gaan stuk, dat is een bekende kwaal. Module’s kunnen ook wel eens stuk gaan, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Deze module is gelijk aan die van een Renault 18.
Succes!
Bedankt voor je wederom waardevolle input Yuri, ben zelf nog niet helemaal “thuis” in deze soort techniek. Het is heel wat anders dan een simpele ID19 Ik ga het eens nameten wat jij hierboven beschreef. Die module is ook vervangen want die zit in het Alu huis onder de bobine en heb de hele unit vervangen. Die module is overigens een AC Delco unit.
Ik denk idd dat het probleem dan in de Hall-Sensor zit. Is voor dit type een vervanger te vinden of kan ik beter de hele verdeler vervangen?
Groet,
Alexander
oops dat ging niet helemaal goed… ops:














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het klopt dat je een module hebt van ac-delco. Goed, je hebt hem al vervangen, dus zou ik bijna gaan denken dat die Hall-sensor stuk is. Ik weet dat dat voor komt. Ga dus maar eens op zoek naar een nieuwe sensor, of als je snel wil werken: haal een andere verdeler. Dan kun je eens proberen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Kijk nou! Precies zo’n zelfde! Dat is toevallig!
Gr Martijn














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Martijn de Ruijter schreef:Kijk nou! Precies zo’n zelfde! Dat is toevallig!
![]()
Gr Martijn
Ja, Super.alexander… dat moet je mij maar eens even gaan uitleggen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het is zijn goeie recht, maar hij had het wel ff kunnen melden hier….
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:.....hij had het wel ff kunnen melden hier….
Juist. Je snapt precies wat ik bedoel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Waarom?
My other car is a broomstick.
Sorry jongens, heb de advertentie alweer verwijderd
Na het plaatsen kreeg ik eigenlijk meteen weer spijt, ik twijfel eerlijk gezegd wel een beetje of ik aan een nieuw project wil beginnen. Maar het is wel een leuk project
Ik ga toch maar eerst proberen of ik de auto aan de praat kan krijgen.
Wie heeft nog een Duccelier ontsteking liggen???????
Cheers,
Alex
haha nou ja het is geen misdaad hoor het is gewoon je goed recht. Het is jouw auto ...
maar goed dat je toch nog even verder gaat
Citroën D Special 1970