5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
CX 2400 IE Pallas gekocht op Ebay Fr
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 februari 2008 01:07 PM
  [ # 61 ]

Gewoon balkjes die in die gaten passen. Maakt niet zo heel veel uit. Momenteel staat er een auto met stukken ijzer in die gaten. Werkt ook, als je die flappen maar kunt vastzetten.

Vergeten foto’s te maken…. Ga ik straks wel even doen.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 februari 2008 02:49 PM
  [ # 62 ]

achterkant

voorkant

Krik de auto op en vul de gaten zodanig, dat de lepels/flapjes/vleugels gefixeerd zijn, zodat ze aan de achterkant niet meer op en neer kunnen en aan de voorkant niet meer heen en weer. Zoek maar een passend stukje hout. Ik weet geen afmetingen. Een iets kleiner stukje hout zal de auto iets dieper laten zakken. Zo simpel is het.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 29 februari 2008 02:59 PM
  [ # 63 ]
Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 maart 2008 11:58 PM
  [ # 64 ]

Ik heb even een andere gebruikte bobine bij Bonhof in Epe opgehaald en gemonteerd maar helaas, nog steeds geen vonk op de bougies Twisted Evil
Er is spanning op de bobine…... (12V)
Het lijkt me sterk als deze bobine toevallig ook kapot is. Een huis-tuin en keuken methode om de bobine te checken is toch de bobinekabel bij massa te houden met contact aan??????? Ik kan geen vonk ontdekken.

Een C-matic heeft een soort sensor die van het vliegwiel naar de ontsteking module gaat, zou deze defect kunnen zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 maart 2008 12:05 AM
  [ # 65 ]

De bobine wordt aangestuurd door een module. Deze module krijgt zijn signaal van de hall-sensor in de stroomverdeler, en dus niet van de sensor die bij het vliegwiel zit.

je schrijft dat je 12 volt op de bobine hebt. Krijgt die bobine dan ook een schakelsignaal? Dwz: als je een multimeter ( of testlamp met LED, en dus Géén testlamp met een gloeilamp..) op de min van de bobine aansluit en je gaat starten, krijg je dan signaal op de min???

Werkt dat niet dan heb je dus twee mogelijkheden: Module stuk of de hall-sensor in de stroomverdeler is stuk. Hall-sensors van de eerste 2400 IE modellen gaan stuk, dat is een bekende kwaal. Module’s kunnen ook wel eens stuk gaan, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Deze module is gelijk aan die van een Renault 18.

Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 maart 2008 01:59 PM
  [ # 66 ]
waterman771 schreef:

De bobine wordt aangestuurd door een module. Deze module krijgt zijn signaal van de hall-sensor in de stroomverdeler, en dus niet van de sensor die bij het vliegwiel zit.

je schrijft dat je 12 volt op de bobine hebt. Krijgt die bobine dan ook een schakelsignaal? Dwz: als je een multimeter ( of testlamp met LED, en dus Géén testlamp met een gloeilamp..) op de min van de bobine aansluit en je gaat starten, krijg je dan signaal op de min???

Werkt dat niet dan heb je dus twee mogelijkheden: Module stuk of de hall-sensor in de stroomverdeler is stuk. Hall-sensors van de eerste 2400 IE modellen gaan stuk, dat is een bekende kwaal. Module’s kunnen ook wel eens stuk gaan, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Deze module is gelijk aan die van een Renault 18.

Succes!

Bedankt voor je wederom waardevolle input Yuri, ben zelf nog niet helemaal “thuis” in deze soort techniek. Het is heel wat anders dan een simpele ID19 Laughing  Ik ga het eens nameten wat jij hierboven beschreef. Die module is ook vervangen want die zit in het Alu huis onder de bobine en heb de hele unit vervangen. Die module is overigens een AC Delco unit.
Ik denk idd dat het probleem dan in de Hall-Sensor zit. Is voor dit type een vervanger te vinden of kan ik beter de hele verdeler vervangen?

Groet,

Alexander

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 maart 2008 02:02 PM
  [ # 67 ]

oops dat ging niet helemaal goed… Surprisedops:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 maart 2008 02:02 PM
  [ # 68 ]

Het klopt dat je een module hebt van ac-delco. Goed, je hebt hem al vervangen, dus zou ik bijna gaan denken dat die Hall-sensor stuk is. Ik weet dat dat voor komt. Ga dus maar eens op zoek naar een nieuwe sensor, of als je snel wil werken: haal een andere verdeler. Dan kun je eens proberen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 04 maart 2008 12:15 AM
  [ # 69 ]

Kijk nou! Precies zo’n zelfde! Dat is toevallig!  Very Happy

Gr Martijn

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2008 12:22 AM
  [ # 70 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Kijk nou! Precies zo’n zelfde! Dat is toevallig!  Very Happy

Gr Martijn

Ja, Super.alexander… dat moet je mij maar eens even gaan uitleggen Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 maart 2008 12:40 AM
  [ # 71 ]

Het is zijn goeie recht, maar hij had het wel ff kunnen melden hier…. nono

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2008 12:43 AM
  [ # 72 ]
DriverD schreef:

.....hij had het wel ff kunnen melden hier…. nono

Juist. Je snapt precies wat ik bedoel huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 04 maart 2008 12:49 AM
  [ # 73 ]

Waarom?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 04 maart 2008 12:53 AM
  [ # 74 ]

Laughing  Laughing  Sorry jongens, heb de advertentie alweer verwijderd Laughing  Laughing
Na het plaatsen kreeg ik eigenlijk meteen weer spijt, ik twijfel eerlijk gezegd wel een beetje of ik aan een nieuw project wil beginnen. Maar het is wel een leuk project Wink

Ik ga toch maar eerst proberen of ik de auto aan de praat kan krijgen.

Wie heeft nog een Duccelier ontsteking liggen???????

Cheers,

Alex

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 04 maart 2008 01:46 AM
  [ # 75 ]

haha nou ja het is geen misdaad hoor Very Happy het is gewoon je goed recht. Het is jouw auto ...

maar goed dat je toch nog even verder gaat Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook