15 van de 29
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

Mighel’s Gti; wordt gesloopt
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 08 oktober 2008 01:51 AM
  [ # 211 ]

Helaas verder nog niets gebeurd aan de navigatie. Mijn vrije zaterdag werdt verstoord door mijn broertje T(h)ijs die belde dat ie in arnhem zat met een gebroken arm, dus of we ‘m ff konden halen Laughing

En op ‘t moment maakt de duiville z’n/haar naam waar; slecht lopen, 1 op 5 lopen, roken als een ketter, zo langzaam als een .......
Dus de duiville houdt me nog ff bezig Confused vandaag een nieuwe kvs-temp sensor en thermostaathuis, nieuwe stationair-motor, “nieuwe” gaskleppotentiometer, enz enz.

@bearwill
De mijne is WA verzekerd bij “Bruns ten Brink”, voor 25.000km per jaar, op eigen naam (24 jaar en 2 jaar rijbewijs Surprisedops: ) voor 38 euro per maand. In februari gaat ie naar een andere verzekering, want dan heb ik hem voor ‘t zelfde bedrag WA+ verzekerd.
En een papieren haynes is makkelijker dan die online versie, en online missen er een paar hoofdstukken, maar heb d’r ondertussen al eentje achterin liggen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 oktober 2008 03:16 PM
  [ # 212 ]

Hey Mighel, ff over die duivel he, met mijn pa zijn we ook een jaar bezig geweest met maar steeds andere injectiehuizen, tempsensoren, schoonmaken, kabels bekijken en noem maar op.
Vaak moeilijk lopen, veel verbruiken, soms niet willen starten behalve wanneer je volgas gaf en doorstartte (met een dikke roetpluim)
Uiteindelijk hebben we voor de grap ook eens de lambdasonde vervangen (die was een paar jaar geleden ook al eens vervangen) en sindsdien loopt ie weer 1:14 geen gestotter meer, en altijd starten. Bij een duiveltje heb je hem er iig zo uit, als ie er verkoold en wel uit komt kun je hem schoonmaken en kijken of dat helpt, en anders gewoon vervangen dat ding.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 08 oktober 2008 04:05 PM
  [ # 213 ]

Bij 38 euro per maand zit je toch op zo’n €460 per jaar. Voor leden van de BX Club of Citroën Club die 24 jaar of ouder zijn (je hebt dus net mazzel) hanteert Emerpark 206,- (10.000 km), 229,- (15.000 km) of 258,- (20.000 km) euro per jaar, inclusief beperkte rechtsbijstandverzekering. Deze tarieven gelden voor iedereen, ze doen niet aan bonus/malus, maar als je te vaak schade maakt, stoppen ze ermee. Bij het stoppen van de verzekering krijg je gewoon een bonus/malus verklaring voor de nieuwe verzekeraar. Scheelt toch aardig wat kratjes bier per jaar.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 19 oktober 2008 02:38 AM
  [ # 214 ]

Hé Mighel, nog vorderingen met de inbouw?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 08 november 2008 02:12 AM
  [ # 215 ]

De inbouw van de navigatie ligt nog redelijk stil. Volgende week vakantie dus wie weet Wink

Maar even iets urgenters, de laatste tijd zie ik ‘s avonds zodra ik mijn richtingaanwijzers aan doe, het lampje van de accu zwakjes meeflikkeren. Als de achterruitverwarming erbij aanstaat flikkert hij harder, maar zonder richting-aanwijzers, maar bijv wel mistlampen geen acculampje.
Ik kan alle apparatuur inschakelen, maar het lampje begint pas zachtjes te flikkeren als de richting aangaat.

Waarop reageert het acculampje? als hij meer ontlaadt dan laadt? Of op accuvoltage? Iemand enig idee?

Want met de winter in aantocht krijgt de accu toch meer op z’n donder, en ‘k heb geen zin in problemen daarmee. Verder op ‘t moment geen probleem met starten, of zwakke electro behalve dus dat lampje.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 november 2008 02:17 AM
  [ # 216 ]

Tijd voor een paar nieuwe koolborstels of spanningsregelaar. Snel, voordat je accu overbelast wordt (slecht geladen = gevoeliger).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 08 november 2008 01:19 PM
  [ # 217 ]

Ik zou allereerst mijn massapunten eens nalopen en opschuren/inspuiten… En ik zeg dat met name omdat je bij gebruik van je mistlichten geen effect merkt.

Als dat inderdaad niet de truc doet je koolborstels/spanningsregelaar vervangen?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 10 november 2008 02:40 PM
  [ # 218 ]

Je bedoelt waarschijnlijk de massa’s van de knipperlichten?
Die eens even opschuren.

want ik heb er inderdaad alleen last van bij de knipperlichtjes, en verder niet. Zal meteen even koolborstels bestellen voor de dynamo. Iemand een onderdeelnummer?

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 10 november 2008 04:06 PM
  [ # 219 ]

Ik heb eens even in jou foto-album rondgeneusd en moet zeggen dat die GTI van je er erg fraai uitziet en ik zie ook dat jij misschien het antwoord hebt op een vraag die ik in een ander draadje heb gesteld

Ik zie namelijk dat jij dezelfde soort velgen onder je auto hebt als ik (met als enige verschil dat ik een donkergrijze binnenrand heb) en ik vraag me af of deze velgen ooit standaard onder de GTI hebben gezeten, of dat ze toch van een ander merk zijn.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 10 november 2008 07:48 PM
  [ # 220 ]
Mighel schreef:

Je bedoelt waarschijnlijk de massa’s van de knipperlichten?
Die eens even opschuren.

want ik heb er inderdaad alleen last van bij de knipperlichtjes, en verder niet. Zal meteen even koolborstels bestellen voor de dynamo. Iemand een onderdeelnummer?

service.citroen.com Daar inloggen (is gratis, registreren) chassisnummer intikken, dynamo opzoeken, koolborstels. Onderdeelnummer staat er dan bij. Als je hem in je mandje stopt kun je ook gelijk kijken hoe duur hij is excl. btw.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11867

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2008 11:16 PM
  [ # 221 ]

Ow, dat is tof: dan kun je op nummer bestellen en hoef je eventuele beperkt kundige magazijnmedewerkers niet elke keer geduldig uit te leggen wat je nou nodig hebt (ervaring? ervaring. Was wel bij een ander merk trouwens). Thnx, Autofan!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 17 december 2008 12:11 PM
  [ # 222 ]

@bearwill

die velgen van de witte duiville zaten op m’n andere deauville. Of die ooit origineel geleverd zijn? naar mijn weten niet.

Ondertussen is de spanningsregelaar van de Gti vervangen, en is het lampje van de accu weer uit.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 17 december 2008 12:22 PM
  [ # 223 ]

Maar nu het nieuwe probleem;

Vanmorgen onderweg naar school valt de Gti uit.
De ecu-lamp flikkert op contact, gaat onregelmatig aan en uit.
De auto start dan ook niet, en als ie al loopt valt ie uit.
Veel gemeten, stekkers schoon gemaakt, enz. maar het probleem niet kunnen vinden. De anwb heeft me opgepikt en een sleepje naar huis gegeven (5 km rijden zonder draaiende motor is goed te doen met een nieuwe voorraadbol).

Onder de motorkap hoor ik de luchtklep van de koolstoffilter ook constant tikken (ik vermoed aan en uit gaan).
De anwb-man dacht aan de BDP-sensor, maar nadat ik genoeg op ‘m ingepraat had werdt ie het met me eens dat de ecu geen goede voeding heeft/krijgt.
Naar mijn mening kan het de bdp niet zijn om de ecu-lamp flikkert op contact. Dan meet de ecu volgens mij nog niets met de BDP (correct?)

Weet iemand hoe de voeding van de ecu loopt?

Bij het relais voor de benzinepomp en ecu meet ik gewoon constant 12v op contact, terwijl dan ondertussen het eculampje niet constant brandt.
Dus tot aan het relais lijkt het ok.

Maar waar gaat alles dan heen?
en welke massapunten zijn er allemaal?

Massakabel van accu naar versnellingsbak is nog ok.

Volgens de anwb zou de print van de zekeringenkast vaker kapot gaan?

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 december 2008 12:38 PM
  [ # 224 ]

De kabel van de ECU loopt van onder de stoel onder de bekleding naar voren en gaat onder het dashboardkastje door, vervolgens rechts naar buiten achter het spatbord langs en komt bij het LHM-vat weer naar binnen.
Ik weet niet zeker of er binnen in de auto ook nog een kabel loopt die naar de zekeringbak gaat, maar dat lijkt me wel logisch. eea is makkelijk na te lopen door de zittingen van je stoelen los te nemen en de middenconsole even los te schroeven.

Dat die zekeringprintplaat gemakkelijk stuk zou gaan daar kan ik me eigenlijk niets bij voorstellen dat zijn zulke dikke banen, als dat doorbrand zou je dat echt wel geroken hebben lijkt me.

Overigens heb ik bij jouw GTI een “nieuw” contactslot geplaatst toen die nog van mij was, het zou best kunnen dat deze ook de strijd opgegeven heeft inmiddels. Ik heb het met de TRI ook meegemaakt dat die bij trillingen het contact verbrak. Als je ergens een compleet slot weet te regelen is dat gemakkelijk na te gaan, die zit met 1 stekker in de zekeringenbak en kun je dus even los erbij hangen om te zien hoe dat gaat.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 17 december 2008 02:01 PM
  [ # 225 ]

Volgens de anwb-man brak die zekeringenplaat wel eens doormidden. Het contactslot heb ik afgelopen jaar al eens vervangen omdat ie moeilijk draaide. Maar ik zet die oude er nog eens in.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

15 van de 29
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook