22 van de 29
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Mighel’s Gti; wordt gesloopt
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 08 maart 2009 02:30 AM
  [ # 316 ]

Oja en nog even een vraagje;
olietemperaturen van +/- 90 tot 110 graden icm kvs temp van 90 graden is dat normaal op de snelweg? Want sinds ik mijn thermostaat vervangen heb 2 weken wordt hij nu wel warm, maar olie van 100 graden lijkt mij wat warm?

Voor de thermostaat wissel kwam de olie bij normaal gebruik op +/- 70 graden, en de koelvloeistof niet hoger dan 80.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 maart 2009 05:25 AM
  [ # 317 ]

Misschien is je sensor niet meer vers ofzo? Tijdens het rijden in de winter komt de temp meter van de olie niet boven de 65 graden uit, alhoewel dat tijdens stilstand in de file bijvoorbeeld wel kan oplopen tot een 100 graden. In de zomer loopt de temperatuur wat op tot een 90 graden tijdens rijden en bij stilstand tot 110 graden. Ik zou me er niet te druk om maken, als het echt allemaal te heet wordt dan gaat er wel een lampje branden Very Happy De temperatuursensor hangt sowieso erg ongelukkig helemaal onderaan. Iig zou ik even het verbdindinkje schoonmaken van het kabeltje.

En ik kwam nog een fotootje tegen van de GTI Very Happy
Dit was de dag dat we het leer, de deurpanelen en de velgen overzette op de Duivel Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 08 maart 2009 10:36 AM
  [ # 318 ]

ik weet niet of er verschil is maar de olie temp van mijn 16v wordt bij snelheden boven de 120/130 km/h 90graden. Warmer wordt ie ook nooit, zelfs niet bij hoge toerentallen.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 08 maart 2009 11:50 AM
  [ # 319 ]

Heb je een oliekoeler dan? Of trap je ‘m nooit écht op z’n staart?
Bij normaal snelweggebruik (100 - 120) loopt de olietemperatuur van een gezond motorblok al snel op richting 90 - 100 graden. Als je écht een uur 160 gaat rijden zal de olietemp toch ook al wel langzaam richting 130 - 150 graden gaan. Als je in zo’n situatie dan ook nog eens rijwind/koeling wegneemt (neem een afslag), dan is het niet gek dat de temp onder aan de afrit nog wat verder oploopt.
Vandaar dat er vaker een oliekoeler wordt geplaatst bij motoren die vaker en langduriger hoog in de toeren moeten presteren…
Ik zou bij 90 - 110 graden geen zorgen hebben. Oliedruk is veel belangrijker?! Sterker nog, ik spaar mijn auto eigenlijk tot de olietemp boven de 90 graden is, dan is-ie pas echt op bedrijfstemperatuur?

Je kunt je natuurlijk ook altijd afvragen of de gradenverdeling op de Citroën-dashboards klopt.

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 maart 2009 02:45 PM
  [ # 320 ]

Dat is ook, als ik loop te brullen met hem loopt de olie ook wel ergens in de 100 graden, maar veel meer wordt het niet. rij ik gewoon 120 op de snelweg dan zit olie rond de 70 graden en water rond de 90 graden. Mijn thermostaat opent en sluit gewoon normaal dus ik weit het maar aan oude meters+schakelaars. Op zijn heetst heb ik beide wijzers eens op 110 graden gehad, dat was in de rij om het citromobile terrein op te komen vorig jaar.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 08 maart 2009 06:16 PM
  [ # 321 ]

Wordt de 16V misschien dan gewoon wat minder warm?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 maart 2009 06:21 PM
  [ # 322 ]

Zou kunnen, net ben ik nog even naar Venray gereden, terug met 150KM/h wordt de olie ongeveer 70 graden (volgens de meter) en de koelvloeistof zit net over de 90 graden (volgens de teller)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 08 maart 2009 07:59 PM
  [ # 323 ]

Bij mijn Gti werd hij op de snelweg (+/- 140km/h) voor de oliewissel, toch duidelijk warmer: olie +/- 105, kvs +/- 95. Nou kan het blok met 16 kleppen natuurlijk zijn warmte wel ietsje sneller kwijt dan met 8 kleppen. Plus de 16V maakt denk ik iets minder toeren. Ik maak bij 120 km/h precies 4000 toeren, en bij 140 (mijn cruise-snelheid) ongeveer 4250 toeren.
En de 16V heeft geloof ik een iets langere 5e versnelling ?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 maart 2009 03:58 AM
  [ # 324 ]

ja dat klopt, normaal zit je op 3700rpm bij 120KM/h, ik zit op 3500RPM.
Maar echt warm wordt ie pas als ik stilsta met draaiende motor. Dan loopt het allemaal op tot net boven de 100 graden en meer wordt het ook niet. Ik heb wel eens een kilometer of 50 continu 200 gereden met 4 man aan boord in Duitsland, zelfs toen werd hij niet veel warmer dan ie normaal doet. Maar ik heb wel een beetje mijn twijfels bij de olietemperatuursensor, die hangt sowieso helemaal onder het carter en vangt zodoende best wat rijwind. Ik vraag me af in hoeverre de waarde van de meter representatief is. Ik wacht gewoon altijd totdat de meter tegen de 70 graden staat, dan heb ik al zeker 20 minuten gereden, dan pas ga ik “voorzichtig” over de 3000 toeren heen “als het moet” Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 09 maart 2009 05:32 AM
  [ # 325 ]

bij die 1.9 motor is het redelijk normaal die olietemps

mijn bx gti had altijd op snelweg zo rond 110 olietemp en in de buurten hier zo een 90-100. en met 200 had die olietemp van 130

bij mijn zx met zelfde blok is olie ook altijd rond de 90 -100

Tenzei ik heletijd doortrap enzo dan klimt die ook richting 150 graden.


oja bij mijn 1e bx gti die had ook een kapotte thermostaat werd mijn olie eerst ook nooit warm Wink

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 maart 2009 01:29 AM
  [ # 326 ]

Nadat ik berekend heb dat ik aan het einde van deze maand een eenmalig riant salaris krijg, dacht ik verder te gaan de met de Gti:

- Veerbollen voor (rest is al gevuld)
- Rondom schijven en blokken
- Onderste motorsteun

Over de veerbollen: weet iemand een adresje in limburg waar je ze niet al te duur kunt laten vullen. Laatste keer was ik in wijnandsrade maar daar rekende men 50 euro voor een nieuwe voorraadbol, en 25 euro voor het vullen van de rest (p/st). Toen heb ik de bolletjes voor maar even gelaten, en die zijn nu aan de beurt.

Over de motorsteun; heeft iemand daar een onderdeelnummer van? De onderste motorsteun is nogal versleten. Het rubber is gescheurd, maar ik kan ze nergens vinden? service.citroen.com is afgesloten, dus daar kan ik het niet meer vinden.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 maart 2009 01:38 AM
  [ # 327 ]

Die onderste motorsteun kan je bij iedere betere automaterialenzaak halen. Bij de Brezan hebben ze hem sowieso.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 maart 2009 05:43 PM
  [ # 328 ]

Brezan ligt de komende dagen niet op de route.
Even bij heuts geweest, die kon hem niet leveren. Wel kan ik die van een 205 1.9 Gti bestellen, weet iemand of die hetzelfde is?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 maart 2009 06:29 PM
  [ # 329 ]

Is het dan de complete steun of alleen het rubber?

Het rubber is iig hetzelfde, vwb de steun durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar ik dacht van wel.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 maart 2009 06:56 PM
  [ # 330 ]

dat zou dan een rubber met metalen “ring” eromheen zijn. Dus niet het gedeelte dat tegen het schutbord gebout zit.

Is dat rubber gedeelte eigenlijk met huis-tuin-keuken gereedschap te vervangen?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
 
22 van de 29
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook