dit is echt balen….5 jaar lijkt me toch normaal
suc6
de citroen-liefhebber
maar een auto met 81000 km gooi je zomaar neit weg…......
de citroen-liefhebber
Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat een 1600 monopoint vrij loopt. Dus, dat de kleppen bij geopende stand de zuiger niet raken bij BDP. Ik zou er een nieuwe riem omheen leggen en eens compressie gaan meten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik dacht ook zoiets, dus een nieuwe snaar en proberen maar.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Dat lijkt me een puik plan. Succes!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat een 1600 monopoint vrij loopt.
Ik heb toevallig al 2x een gebroken riem gehad bij een 1600monopoint, en inderdaad was alles nog prima na montage van een nieuwe riem!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
dan zou het nog mee kunnen vallen gewoon gaan proberen
de citroen-liefhebber
gaan we ook doen.
Zo eerst ff de vraagbaak en de haynes er bij gepakt en wat leeswerk doen, die kleine motortjes is niet wat ik gewend ben.
Werkvolgorde vaststellen etc..
kapje van motor verwijderd en gezien dat de nokkenas inderdaad netjes stil blijft staan als de motor gestart word dus gaan we er gewoon tegenaan, al zullen die kleine onderdeeltjes wel ff wennen zijn.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
wie weet of die vrije loop ook voor een 1.4 tu blok van toepassing is?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Bij een TU kan het misgaan

























Totaal aantal Berichten: 6210
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Sterker nog, bij een TU gáát het mis, is geen kwestie van kunnen. Je hebt bij een riembreuk hoe-dan-ook gevolgschade. Tenminste, dat zegt de Haynes… ik ben gelukkig niet ervaringsdeskundig op dat gebied
veertien E-tje schreef:ook wat het verschil is tussen een koppakking van 1,3 en 1,5 mm, ja 0,2 mm zeg je dan
, maar toch
1.2 mm (heeft 1 gaatje in de lip) is de originele koppakkingdikte
1.5 (2 gaatjes in de lip) zet je erop als ie gevlakt is
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
probeer eens het volgende, nokkenas draaien en dan met de hand de krukas voorzichtig rondtornen, daarna de nokkenas weer een stukje en dan de kruas weer.zo merk je vanzelf of de zuigers de kleppen geraakt kunnen hebben.
Ik ben beniewd want ik heb ook zo’n 1600 blok.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Balen Arie,
Maar ik heb ook redelijke ervaringen met de 1,6. Nieuwe riem erop en idd liep weer goed.
Vermond toch ook met zijn tri laatst dacht ik.
Op tijd zetten heb je alleen een paar bouten voor nodig, 1 voor door de krukaspoelie en 1 voor de nokkenas. Valt reuze mee met de 1,6.
Succes
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge