1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Treiterslang vervangen door benzineslang
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 maart 2008 10:48 PM

Hier enkele foto’s van het vervangen van de treiterslang voor een benzineslang (binnendiameter=8mm).
Zie link: http://www.mijnalbum.nl/Album=LUPELD7A

Eerst stroomverdeler en dynamo verwijderd. Daarna luchttunnel verwijderd.
Daarna slang losgemaakt aan HD regelaar en aan retour aansluitstuk onder voorraadvat.
De slang bleek inderdaad in de binnenbocht gescheurd.
Benzineslang gemonteerd waarbij ik de originele slanggeleidingshaak/oog aan balk onder voorraadvat niet meer heb gebruikt (anders te scherpe bocht). In plaats daarvan de benzineslang met een ty-rap (losjes) vastgemaakt aan de bundel hydraulische leidingen.
Daarna alles gemonteerd waarbij elk schroefje/moertje weer een vers likje kopervet heeft gehad. Nieuwe LHM erin en ontluchten. In totaal ongeveer 3,5 uur werk aan gehad.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 maart 2008 03:25 PM
  [ # 1 ]

Bij mij heeft dit ook goed gewerkt (benzineslang i.p.v. treiterslang). Bij mijn DS zat de aansluiting op de leidingbundel (niet direct ophet voorraadvat).

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 06 maart 2008 03:50 PM
  [ # 2 ]

Netjes!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 06 maart 2008 08:03 PM
  [ # 3 ]

wat is de lengte van de benzineslang die je erop gezet hebt, kan ie alvast preventief in de bak.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 maart 2008 08:35 PM
  [ # 4 ]

Neem 1m - 1m10 en je hebt ruim genoeg lengte. Kun je altijd nog op lengte maken bij montage. Zorg dat je de slang kunt afdoppen (bv plastic dopjes waarmee hydrauliek leidingen kunnen worden afgedopt) zodat er geen vuiligheid in kan komen. Je moet hem nl door gedeeltes leiden die soms niet zo schoon zijn. Vooral de montage op de HD regelaar kan lastig zijn (je kunt moeilijk kracht zetten doordat de benzinepomp in de weg zit). Zorg dat je iets hebt waarmee je de slang van tevoren kunt oprekken (heb ik gedaan met 8 mm dopsleutel van Hazet (met plastic handvat), kan vlgs mij bv ook met oude bougie. En uiteraard twee goede slangklemmen die passen om de onderlegrubbers.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 maart 2008 08:36 PM
  [ # 5 ]
DriverD schreef:

Bij mij heeft dit ook goed gewerkt (benzineslang i.p.v. treiterslang). Bij mijn DS zat de aansluiting op de leidingbundel (niet direct ophet voorraadvat).

Ja, bij mij ook op leidingbundel die onder mijn voorraadvat eindigt (zie foto’s).

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 maart 2008 09:25 PM
  [ # 6 ]

Ben benieuwd naar de lange termijn ervaring: kan de benzine slang goed tegen LHM? DriverD hoe lang zit het er al op bij jou?
Wat voor slang heb je gebruikt, dik wandig volledig van rubber of die dunwandigere met een gevlochten wapening aan de buitenkant?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 maart 2008 10:22 PM
  [ # 7 ]

Dikwandig, volledig van rubber met wapening in het rubber van de slang. Die met textieltje eromheen vond ik te dun. De volledig rubberen komen qua dikte overeen met originele treiterslang. Voordeel van benzineslang: geen rare bochten meer.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2008 02:03 PM
  [ # 8 ]

mijn ervaring is dat benzine slang niet tegen lhm kan. het wordt week…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 07 maart 2008 02:59 PM
  [ # 9 ]

Ik zal eens een stukje benzineslang in de LHM leggen. Ik houd jullie op de hoogte van deze “duurproef”.
Trouwens: benzine is evenals LHM ook een minerale “olie”, dus ik denk dat het rubber wel goed tegen LHM kan. Misschien dat de dopes in LHM inwerken? We zien wel…

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 07 maart 2008 08:33 PM
  [ # 10 ]
bogaard77 schreef:

mijn ervaring is dat benzine slang niet tegen lhm kan. het wordt week…


Raar, volgens mij is benzine een stuk agressiever dan LHM. Ik gebruik ook graag benzineslangen voor diesel, volgens de gedachte; als het tegen benzine kan, dan zit je wel goed. Ik heb daar iig nog geen problemen mee gehad, maargoed diesel is geen LHM natuurlijk. Toch lijkt het me wel een vriendelijk goedje, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het groen is en me aan Kermit doet denken.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 07 maart 2008 09:06 PM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

mijn ervaring is dat benzine slang niet tegen lhm kan. het wordt week…

Klopt!
Bekijk ze nog maar eens binnen een weekje ofzo.
Wel een goed thuiskomertje in geval van panne, maja als je een meter benzineslang in de koffer hebt liggen moet er vast ook ergens een treiterslang tussen zitten…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 maart 2008 09:31 AM
  [ # 12 ]
bogaard77 schreef:

mijn ervaring is dat benzine slang niet tegen lhm kan. het wordt week…

Zou je in dit geval geen opvoerslang kunnen nemen (eventueel inkorten tot gewenste lengte), of heeft deze slang andere binnenmaat?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 maart 2008 10:37 AM
  [ # 13 ]
Egbert schreef:

Ben benieuwd naar de lange termijn ervaring: kan de benzine slang goed tegen LHM? DriverD hoe lang zit het er al op bij jou?
Wat voor slang heb je gebruikt, dik wandig volledig van rubber of die dunwandigere met een gevlochten wapening aan de buitenkant?

Die benzineslang zit er sinds de basiscursus in Frankrijk (vorig jaar zomer) op en leeft nog.
Dikke benzineslang, zwart en gewapend (wapening halverwege de dikte van de slang).

Citroen!

Profiel  
 
dbnunumete
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005

- (Grand) C4 Picasso Business
Gepost: 08 maart 2008 06:19 PM
  [ # 14 ]

Waarom een benzineslang en niet weer een treiterslang? Als goede vervanger?

Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 maart 2008 07:32 PM
  [ # 15 ]

In de orginele treiterslang zit een -bijna haakse- bocht. In die bocht komt bij het afslaan van de hogedrukregelaar trekspanning aan de binnenkant, ten gevolge van drukpieken. Dat is gewoon een slecht ontwerp.
Bovendien zijn orginele treiterslangen moeilijk te vinden, inmiddels al oud en bovendien aanzienlijk duurder dan benzineslang.

Genoeg redenen? Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook