5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Geeskje, de witte GSA
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 maart 2009 12:13 AM
  [ # 61 ]

Vanavond gaat Geeskje weer van stal want Bea had er zin in om een lekke benzineleiding te krijgen. Die staat voorlopig dus ff stil.
Het idiote is dat ze vorig jaar rond deze tijd precies ‘t zelfde deed met een koelslang! Ze kan ‘t gewoon niet hebben dat Geeskje weer goedgekeurd is! Laughing

Gelukkig is de meeste zoutrommel van de weg gespoeld de afgelopen dagen. En rijden met Geesk is natuurlijk alles behalve een straf. Cool

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 maart 2009 03:38 AM
  [ # 62 ]

Geeskje staat sinds dinsdag al weer netjes binnen op te drogen. Ze heeft mij die paar dagen, als vanouds, uitstekend gediend.

Als je net getankt hebt dan stinkt de volgende dag alleen wel de hele garage naar benzine. Confused Wss een combinatie van een zwetende vulslang en/ of gescheurde vulpijp. Of kan het nog ergens anders door komen?

Het viel me ook op dat er bij scherp sturen naar rechts soms een ‘knok’ geluid uit de voortrein komt. Niet dat ik me er echt druk om maak maar ik ben toch wel benieuwd wat dat zou kunnen zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 07 maart 2009 12:04 PM
  [ # 63 ]

Dat knok geluid heeft mijn GSA ook. Al vanaf het begin. Ik denk dat het bij de mijne komt door droge draagarmrubbers. Vooral met nat weer lijkt het erger te zijn.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 09 maart 2009 09:48 PM
  [ # 64 ]
mathijs schreef:

Dat knok geluid heeft mijn GSA ook. Al vanaf het begin. Ik denk dat het bij de mijne komt door droge draagarmrubbers. Vooral met nat weer lijkt het erger te zijn.

Dat klinkt op één of andere manier onlogisch, met nat weer zou je verwachten dat rubber ook nat is en dus soepeler…dat is althans mijn ervaring…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 10 maart 2009 02:07 AM
  [ # 65 ]

Mijn theorie was dat als de rubbers nat zijn meer kunnen gaan schuiven doordat het water het rubber gladder maakt. Net als autobanden makkelijker slippen op nat wegdek.

Het is in mijn geval in ieder gaval een feit dat het geluid bij nat weer veel sterker en vaker hoorbaar is.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 10 maart 2009 11:58 AM
  [ # 66 ]

@Matthijs: Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat gebonk, is het niet je uitlaat? Ik heb dat zelf niet, maar heb het met een andere GSA wel eens meegemaakt dat een warme uitlaat nogal gaat resoneren bij harde regenval….

@Midfriesland natuurlijk kan het nog ergens anders door komen, gescheurde benzine leidingen. Ik heb vorig jaar alles vervangen van voor tot achter en ik ben blij toe, ik ben eindelijk verlost van die benzine lucht en het was ook absoluut noodzakelijk ook, op meerdere plaatsen was de boel al aardig aan het scheuren…. Veiligheid voor alles…

Die voortrein, dat zou wel eens een kapotte fuseekogel kunnen zijn…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 maart 2009 06:00 PM
  [ # 67 ]

Eergisteren de kentekenplaat van Geeskje even uitgedeukt. Iemand heeft er een tijdje terug de vorm van zijn of haar trekhaak in achtergelaten en dat was best lelijk.

Achter de platen (voor en achter) kwam ik dit tegen:

Lijkt me te kort voor een geschreven Frans kenteken maar wat is’t dan wel?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 maart 2009 06:01 PM
  [ # 68 ]

Gewoon een Frans handelaars kenteken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 april 2009 06:57 PM
  [ # 69 ]

Ze is weer van stal, dus dan komen de vragen…

Weet iemand een specialist in afstellen van carburateurs in het noorden des lands? Of is zoiets zelf te doen zonder al te veel specialistische meetapparatuur?

Al zolang ik d’r heb zit er een ‘gat’ in het optrekken en dit ligt niet aan vuil in de sproeiers. Ik denk dat het inschakelpunt van de tweede trap niet helemaal goed staat.
Als ik de choke iets dicht laat staan dan is het verschijnsel minder maar het is nooit helemaal weg, ook niet als de motor goed warm is. Plankgas of voorzichtig doseren maakt ook geen verschil.

Bij een stabiele snelheid loopt ze als een trein en kan de choke gewoon ingeduwd blijven. Stationair loopt ze ook netjes, maar wel met zo nu en dan een ‘wipje’ in het blok.

Het is dan ook geen verschrikkelijk drama ofzo, er valt prima mee te rijden. Maar Draakje (met een solex-carb) trok - toen de motor er nog in zat - egaal, zonder horten en stoten op, dus dat moet Geeskje (met een weber-carb) ook kunnen lijkt me.

Tips en suggesties zijn welkom.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 april 2009 07:53 PM
  [ # 70 ]
Midfriesland schreef:

Ze is weer van stal, dus dan komen de vragen…

Weet iemand een specialist in afstellen van carburateurs in het noorden des lands? Of is zoiets zelf te doen zonder al te veel specialistische meetapparatuur?

Al zolang ik d’r heb zit er een ‘gat’ in het optrekken en dit ligt niet aan vuil in de sproeiers. Ik denk dat het inschakelpunt van de tweede trap niet helemaal goed staat.
Als ik de choke iets dicht laat staan dan is het verschijnsel minder maar het is nooit helemaal weg, ook niet als de motor goed warm is. Plankgas of voorzichtig doseren maakt ook geen verschil.

Bij een stabiele snelheid loopt ze als een trein en kan de choke gewoon ingeduwd blijven. Stationair loopt ze ook netjes, maar wel met zo nu en dan een ‘wipje’ in het blok.

Het is dan ook geen verschrikkelijk drama ofzo, er valt prima mee te rijden. Maar Draakje (met een solex-carb) trok - toen de motor er nog in zat - egaal, zonder horten en stoten op, dus dat moet Geeskje (met een weber-carb) ook kunnen lijkt me.

Tips en suggesties zijn welkom.

Wat voor merk carburateur zit erop?

Een Solex? Dan is het “gat” vrij normaal. Vervangen door Weber.

Zit er wel een weber op da is het een kwestie van schoonmaken en afstellen. Membraam niet kapot van de accerelatiepomp? Levert de benzinepomp wel genoeg druk?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 april 2009 08:05 PM
  [ # 71 ]

Geeskje heeft een Weber. Daarom vond ik ‘t ook zo vreemd dat Draakje (met solex) geleidelijker optrok.

Als ik de accelleratiepomp induw en daarna loslaat dan sproeit er een netjes straaltje peut in de kop van de carb. Dat lijkt dus goed te werken.
Na het ‘gat’ gaat ze vrolijk door met optrekken (en ook best snel als het moet) dus de pomp zal het wss ook niet zijn.

Ik denk dus dat het een afstelling is. Kun je dat een beetje goed controleren en aanpassen (m.n. tweede trap) zonder allerlei fancy apparatuur?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 april 2009 08:45 PM
  [ # 72 ]

Afstel gegevens staan toch in de Hayns werkplaats handboek?

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 april 2009 11:57 PM
  [ # 73 ]

Tweede trap is toch niet toerental- maar gasstand-afhankelijk (door de weerstand heen trappen)?

Mijn X1 (Weber) stotterde ook twee keer met optrekken:
1e keer was het een verstopte accelleratie-sproeier
2e keer was het een rotte stekker aan de ontstekingsmodule

Succes,
Rogier

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 april 2009 04:15 AM
  [ # 74 ]

In het werkplaatshandboek staan bij de afstelgegevens de CO en CO2 waarden in procenten. Er staat ook dat je af moet blijven van het aanslagpunt van de tweede trap omdat dit in de fabriek heel precies is afgeregeld. Er valt blijkbaar weinig aan af te stellen zonder meetapparatuur.

Ik zal dan eerst de stekker van de ontstekingsmodule maar ‘ns even controleren en als dat het niet is toch de boel nog maar eens een keertje extra schoonmaken en evt. de module vervangen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 april 2009 04:17 PM
  [ # 75 ]

Hoe zou ik een rechter spiegel kunnen fabriceren zonder te boren en het uiterlijk van de auto schade aan te richten?

Ik mis de rechter spiegel bij het in en uitrijden van smalle doorgangen en bij het inparkeren. Ik moet nu telkens in en uitstappen om zeker te zijn dat ik nergens tegenaan schaaf.

Iemand een idee?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook