6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Geeskje, de witte GSA
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 april 2009 04:25 PM
  [ # 76 ]
Midfriesland schreef:

Hoe zou ik een rechter spiegel kunnen fabriceren zonder te boren en het uiterlijk van de auto schade aan te richten?

Niet….

Maar oefening baart kunst! Al zou je natuurlijk “prachtige” orange eighties caravanspiegels kunnen plaatsen.  Wink
Op de een of andere manier zie ik je daar best mee rijden.
Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 april 2009 04:54 PM
  [ # 77 ]
Midfriesland schreef:

Hoe zou ik een rechter spiegel kunnen fabriceren zonder te boren en het uiterlijk van de auto schade aan te richten?

Ik mis de rechter spiegel bij het in en uitrijden van smalle doorgangen en bij het inparkeren. Ik moet nu telkens in en uitstappen om zeker te zijn dat ik nergens tegenaan schaaf.

Iemand een idee?

Check even in het portier of de (zwarte) montageplaat incluis schroefdraadgat al wél aanwezig is: soms wel, soms niet.

Zo ja: van binnenuit met priem oid een centreergat maken naar buiten toe. Dan met conische boor/frees het gat langzaam opboren totdat je een originele Spécial/X1 spiegel erop kunt draaien.

2x gedaan:
Omdat de GSA origineel geen r-spiegel had, en bij het vervangen van het portier wederom.

Groeten,
Rogier

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 april 2009 05:20 PM
  [ # 78 ]
patje74 schreef:

Al zou je natuurlijk “prachtige” orange eighties caravanspiegels kunnen plaatsen.  Wink
Op de een of andere manier zie ik je daar best mee rijden.
Cool

Misschien wel op Draakje, dan is het karakter, maar niet op Geeskje, dan is ‘t lelijk. Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 april 2009 05:23 PM
  [ # 79 ]

In dat geval zit er maar 1 ding op; een originele plaatsen op de originele wijze. Dus…. boren met die hap!!!  Laughing

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 mei 2009 03:44 AM
  [ # 80 ]

Vanmiddag is mijn toerenteller plotseling overleden.

Als eerste heb ik alle connecties en bedrading gecontroleerd.
- Er komt een regelspanning van de bobine die ook netjes oploopt bij hogere toeren. Zo uit mijn hoofd meende ik dat die spanning bij stationair toerental ongeveer 7 Volt was. En volgens mij was’t een wisselspanning maar ik heb er niet aan gedacht om dat te noteren/onthouden;
- Alle betrokken aansluitingen heb ik los gehad, ontvet en opnieuw aangesloten;
- Alle nulverbindingen heb ik losgehad, ontvet en opnieuw aangesloten;
- De toerenteller krijgt alle drie signalen binnen: + / - en signaal;
- De connectie van aansluiting naar printbord is ook goed;
- De cilinder kan vrij draaien.

Binnenkort maar ‘ns even het jaeger-dash (met oranje loupe-oogjes en dus niet bij deze auto passend) aankoppelen om te kijken of die toerenteller dan wel werkt…

Zijn er nog andere zaken waar dit aan kan liggen waar ik nog niet aan heb gedacht?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 01 mei 2009 04:31 PM
  [ # 81 ]

Toerenteller op een special? Een originele? Die zit bij mij niet eens op een “club” als standaard (1981)

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 mei 2009 08:57 PM
  [ # 82 ]
baroen schreef:

Toerenteller op een special? Een originele? Die zit bij mij niet eens op een “club” als standaard (1981)

Klopt. Zal er later wel ingezet zijn.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 mei 2009 11:01 PM
  [ # 83 ]

Het verhaal over m’n dash staat ook wel in dit topic.
In het kort:
Het klokje van ‘t originele dash was kaduuk. Via MP heb ik toen een tweetal dashes gekocht, waarvan een met een klokje maar dat bleek niet te passen omdat jaeger niet compatible is met veglia.
De tweede optie was uiterlijk identiek aan het originele dashboardje maar met een toerenteller en digitaal klokje. Vandaar dat er nu dus een toerenteller in zit. Is best leuk, zolang ‘t werkt…

Het originele dashboardje heb ik uiteraard bewaard. En de km-stand van de ‘nieuwe’ unit heb ik natuurlijk ook even gelijk gezet aan die van de ‘oude’.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 mei 2009 05:13 PM
  [ # 84 ]

Ik wil Geeskje nieuwe versnellingsbakolie geven. In de vraagbaak staat dat er GL5 - 75W/80W in moet.

Is dit ook waar jullie goede ervaringen mee hebben of zijn er alternatieven die beter zijn?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 mei 2009 09:27 PM
  [ # 85 ]

Vervolg dashboardsoap:

En er mankeert niets aan de signaallijn voor de toerenteller. Van een ander dashboardje functioneert de toerenteller nml zonder problemen.

De verbindingen tussen de stekkers en de toerenteller in het defecte bord zijn wél goed, dus het moet in het toerentellertje zelf zitten.
Daarom heb ik alle onderdeeltjes daarvan al vervangen maar de waarschijnlijkste boosdoener - het IC’tje dat de puls omzet - is niet meer verkrijgbaar. Ter info: ‘t Is een SL494 van plessey…

Het andere dash is een Jaeger en heeft totaal andere electronica. Overzetten kan dus niet. Het hele dash overzetten zou wel kunnen maar ‘t past niet bij de auto. Het is er een met oranje loepglaasjes.
De km-stand loopt ook 10.000 km’s achter en ‘t is nogal een gepiel om dat goed te zetten. Ook niet zoveel zin in.

Allee, voorlopig zitten er alleen draadjes achter het glaasje waar de toerenteller hoort te zitten. Staat wat stom maar gelukkig rijdt Geesk’ er niet minder om.

Mocht je nog een GSA-dash van Veglia hebben liggen met een functionerende toerenteller, laat ‘t dan maar even weten…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 mei 2009 10:53 PM
  [ # 86 ]
Midfriesland schreef:

Mocht je nog een GSA-dash van Veglia hebben liggen met een functionerende toerenteller, laat ‘t dan maar even weten…

Heb ik nog wel liggen.

Ook nog trouwens een bruine achterbank Wink

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 mei 2009 01:20 AM
  [ # 87 ]

We moeten maar ‘ns even een middagje afspreken…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 08 mei 2009 02:15 AM
  [ # 88 ]

haha,.. die ken ik:P,..

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 mei 2009 02:27 AM
  [ # 89 ]

Ja, zulke dingen is bij mij altijd erg proppen… maar uiteindelijk lukt ‘t gelukkig meestal wel op een of andere manier. Cool

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 mei 2009 10:29 AM
  [ # 90 ]
Midfriesland schreef:

We moeten maar ‘ns even een middagje afspreken…

Prima. Ik hoor wel wanneer.

Profiel  
 
 
6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook