4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe part2
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 april 2008 04:09 AM
  [ # 51 ]

Die heb ik op t oog, niet van die lelijke goedkope dingen om te zien iig…

Xsara Coupe

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 april 2008 04:12 AM
  [ # 52 ]

ze zien er zo los wel netjes uit. Als ze erin zitten is het denk ik wel anders.

Persoonlijk heb ik het nooit echt een mooie oplossing gevonden, je ziet toch allemaal van die rondjes in je bumper zitten.

Als ik er zo ff over nadenk is die camera eventueel perfect te plaatsen tussen de lampjes van de nummerplaatverlichting. Daar kun je een klein gaatje boren en is er ruimte om een draadje te leggen. Aan de binnenkant kun je het dan mooi afwerken en de draad door trekken naar waar je heen moet.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 april 2008 04:18 AM
  [ # 53 ]

Deze is ook nog een optie:

+

Die geeft inderdaad beeld op een scherm, maar geeft daarbij ook afstandlijnen aan… Das wel ideaal. Die past denk ik wel tussen de kentekenplaatverlichting, maar zit daar niet ook het handvat van de achterklep? Rolling Eyes  Wink

Anders is dit een optie:

Die gaat in de bumper en is even groot als 1 sensor…

Xsara Coupe

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 april 2008 04:22 AM
  [ # 54 ]

idd daar zit die klepopener.

Als je die laatste cam zou nemen en die prop je in de reflector plaat die gaat komen.

Neem dan precies de plek tegenovergesteld aan het gat van het slot. Dat slot zit rechts, prop je de cam links. Is het mooi in evenwicht en valt het niet echt op.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 07 april 2008 09:48 PM
  [ # 55 ]

Je kunt ook een trekhaak nemen Surprisedops: Laughing Oeps geen beste grap…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12542
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 april 2008 01:13 AM
  [ # 56 ]

Jawel, een trekhaak is de beste parkeersensor die je kan hebben, houd ook andere auto’s op afstand Laughing

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 08 april 2008 01:24 AM
  [ # 57 ]

De advertentie voor marktplaats was al bijna klaar zullen we maar zeggen

Die heb jij toch permanent ergens klaarstaan? Wink

Kom dat scherm nou maar eens een keer ophalen!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 april 2008 11:31 PM
  [ # 58 ]

Ik dacht dat de PSA-V6 helemaal geen pakking tussen het onderblok en het carter had zitten????

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 08 april 2008 11:58 PM
  [ # 59 ]
Willem schreef:

Ik dacht dat de PSA-V6 helemaal geen pakking tussen het onderblok en het carter had zitten????

die dingen dicht je ook af met vloeibare pakking. Dat met je overigens wel netjes en met beleid doen.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 09 april 2008 12:03 AM
  [ # 60 ]
Willem schreef:

Ik dacht dat de PSA-V6 helemaal geen pakking tussen het onderblok en het carter had zitten????

Als die open ligt zie je dat er wel degelijk een soort koord/vloeibare pakking in zit… Zo te zien af fabriek…

Maar goed, de auto staat nu bij de peugeot op de brug, bout er uit halen, iets te veel olie er uit halen en de (alweer) verkeerd gemonteerde distriebutiekap pakking uit de riem vissen…

Xsara Coupe

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 april 2008 12:10 AM
  [ # 61 ]

zeg Marco, als je niet beter zou weten zou je denken dat we het hier over een showmodel hebben dat zijn tijd voornamelijk bij dealers doorbrengt


Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 april 2008 12:34 AM
  [ # 62 ]

Wat bedoel je met verkeerd gemonteerde distirbutie kappen?
Op zoveel manieren kunnen die er toch niet op?

Die carterpan is wel een iele constructie inderdaad. Om het blok op te krikken heb ik ook een tijd staan knutsel om iets te maken met hout blokken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 april 2008 01:17 AM
  [ # 63 ]

Door dit soort ellende breng ik m’n auto dus liever niet naar de dealer/garage. Alleen als je ‘t zelf doet weet je zeker dat ‘t goed (of in ieder geval met liefde en aandacht) gebeurt. En zo blijkt ook maar weer dat je bij een willekeurige dealer met een goede reputatie net zo hard prutswerk kunt verwachten als bij je lokale handige harry uit bijvoorbeeld sint-Oedenrode.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 09 april 2008 01:53 AM
  [ # 64 ]

Nu de reacties steeds meer gissen worden vind ik toch dat het forum recht heeft op de waarheid… Sommigen die mij kennen doelen er al een beetje op!

Ik heb mijn auto eind december naar De Jongs automobielbedrijven gebracht voor een nieuwe distri riem + spanrollen + multiriem + grote beurt + apk + hoogte afstellen + ontluchten. Ik moet nogmaals zeggen, een dikke duim voor de prijs!
Dit alles is uitgevoerd en ik kon de auto vrij snel weer ophalen. Zoals velen hebben kunnen lezen ben ik toen een tijdje trillend door t leven gegaan, wat op de banden afgeschoven is. Dit bleek achteraf echter niet de oorzaak. Toen ook nog is de krukaskering lek ging en de auto is afgesleept door de anwb bleek bij demontage bij een lokale peugeot garage dat de spanrol van de distributieriem helemaal los hing.

Auto is toen per transport naar De Jong terug gegaan waar op mijn kosten!! een nieuwe riem en krukaskering gemonteerd zijn. Tevens was door de anwb geconstateerd dat van de 6 bouten per distirbutiekap er 2 vast zaten en de rest er werkeloos bij hing…  Niet erg geweldig dus..

De auto daarna weer opgehaald en er mee gaan rijden. 2 weken later maakte de auto een dusdanig eng geluid dat de anwb er bij is geweest en er direct naar de distributie werd gewezen. Auto laten staan, een week later met een auto ambulance opgehaald en weer naar de Jong gebracht. Hier kon men niets vinden. Hier werd wel gewezen op het slechte starten van de auto. Soms bij het omdraaien van de sleutel alleen een klik, soms een lege accu. Zou wel de dynamo zijn…
Dit keer de auto zonder resultaat opgehaald, er was toch niets te vinden..

Afgelopen zaterdag met gompy58 bezig geweest om mijn xm veersysteem goed te spoelen. Kwam niet zo veel troep uit, maar toch is het merkbaar in het veergedrag… We schrokken wel van de lekkage van olie. We is in deze vooral ik. Nadat de garage aangaf op zaterdagmiddag niets te kunnen met hulp van sohail gekeken wat het probleem was. De carterpan bleek te lekken langs de randen. Er zaten wat boutjes los en zoiets kan gebeuren…

Wat we echter weer tegenkwamen met sleutelen schrok ik aardig van! De wielkast rechts aan distributiekant miste 1 bout, de andere zat los en de klikdoppen ontbraken er aardig wat van… Verder bleek dat in de motorruimte de koelslang aan de kant was gelegd voor de distributie en hierbij dubbel was geknikt, maar nooit was teruggelegd. Hier was dus amper flow mogelijk… Volgende punt was dat de pakking van de distributiekap niet vast zat en tussen de riem aan het zakken is… En tenslotte bleek het dynamo/startmotor probleem ook redelijk simpel te zijn. Na de laatste klus was de accupool er gewoon los op gelegd!! Hierdoor werd mijn accu dus steeds leeggetrokken en wilde de startmotor niet rond. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad…

Ik ben hier al met al heel erg van geschrokken en men is op dit moment bij de Peugeot bezig de pakking uit de riemen te vissen. Bij deze weet iedereen het verhaal en kan er een einde komen aan de toespelingen en het gissen iedere keer in dit topic…

Xsara Coupe

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 april 2008 02:02 AM
  [ # 65 ]

duidelijk verhaal Marco.

Ik persoonlijk denk dat de meeste irritatie naar dealers niet zozeer een fout is ofzo. Het zijn ook mensen en iedereen maakt wel eens een fout.

Het rottige is echter vaak dat de boodschap zo wordt gebracht dat je je gaat afvragen of jij nu de zeikerd bent die het mis heeft. Terwijl je eigelijk alleen maar wilt dat ze hun werk netjes doen voor de berg centen die ze ervoor vragen en als ze een fout maken die zonder discussie herstellen.

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook