











Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
bxsport schreef:xm'metje schreef:ga toch eerst even die mequir’s proberen, heb daar een klein starterspakketje besteld, mocht dit wat zijn bestel ik daar de hele reutemeteut..
rouge florentin is ook zo’n lekkere kleur, mijn diesel was ook in deze kleur en die kreeg last van haar blanke lak die mijn turbo weer niet heeft.
mequir’s is niet slecht maar het is geen swissvax heb beiden bezig gezien en meguir’s is laat het ons zeggen meer voor iedereen…. en is ook agressiever voor de lak
ik heb hier toch een ander idee over, swissvax is veel te duur en niets beter dan bijv een meguiar’s, ik praat dan wel over de professionele lijn en niet de gewone consumenten lijn.
Ik heb met beide gewerkt en heb meg’s komt bij mij met stip op nr. 1 .
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Wat betreft de V-snaren: zie het topic ‘V-snaren vervangen 25GTI’ van 14 april: ze moeten inderdaad even lang zijn en dat is alleen gegarandeerd als je ze als set koopt. De getande riemen zijn ongeschikt omdat de tanden worden platgedrukt en daardoor niet goed op spanning kunnen worden gebracht. Met een airco erbij heb je dan gegarandeerd problemen heb ik gemerkt. Een originele set snaren is te koop bij CX Basis. Ik heb ze eergisteravond besteld en vandaag werden ze al bezorgd; superservice dus. En met de huidige benzineprijzen zijn de verzendkosten gauw terugverdiend!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
xm'metje schreef:Hey !
even een update ! heb mijn waterpomp lek wat niet zo’n probleem is en wat ik komende week weer ga verhelpen. wel heb ik een vraag over de riemen welke ik gelijk mee wil pakken.
zijn de niet getande riemen nog ergens te krijgen en zo ja.. wie weet waar?ook heb ik geen power meer bij lage toeren en weinig turbo druk. Als ik het gaspedaal diep intrap begint ze wat te sputteren en meer te blazen als trekken..
nu heb ik alle slangen gecontroleerd en zijn alle slangen goed in orde. echter het pijpje ( hoe heet dit
) ,wat loopt van de inlaat naar de turbo aan de linker zijde van het blok. daar waar het pijpje op de turbo zit lekt deze. nu heb ik dit pijpje gedomonteerd en ben tot de conclusie gekomen dat deze zich afdicht door een rubberen ring die er inzit. nu moet ik hiervoor een nieuwe hebben maar heb geen flauw idee wat voor onderdeel nummer dit is of hoe dit rubbertje heet.
zou graag morgen bij de ad specialist de hele reutemeteut willen bestellen maar ...wie volgt dit verhaal en weet raadt?
er zijn zeker turbo specialisten, wel eens wat van/over gelezen, maar waar was dat ook al weer ?
iemand anders .... ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
watrepomp is morgen binnen, snaren zijn binnen, nu die rubbers nog
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Moet trouwens het hele koelsysteem leeg zijn om de waterpomp te vervangen, of kan je gwoon de slangen loshalen->opvangen->waterpomp+pakking vervangen->ontluchten +bijvullen?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:Moet trouwens het hele koelsysteem leeg zijn om de waterpomp te vervangen, of kan je gwoon de slangen loshalen->opvangen->waterpomp+pakking vervangen->ontluchten +bijvullen?
anyone : en nog iemand tips of trics?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Systeem hoeft niet leeg. Gewoon eraf slopen, die pomp en zien hoeveel je netjes op kunt vangen om glijpartijen te voorkomen.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe zit zo’n waterpomp bij een CX?
Ik begrijp dat die motoren kettingen hebben die je niet hoeft te vervangen.
Moet voor een waterpomp wissel wel de ketting eraf, net zoals je bij een riem normaal moet doen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In dit geval is het een snaaraangedreven pomp met waarschijnlijk op dezelfde poulie ook een snaar voor de hdpomp.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dus je hoef bij een CX niet de gehele distributie eraf te slopen?
Klinkt goed



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat niet nee, maar daarvoor in de plaats is het ding wel even flink wat duurder dan die kleine dingetjes als op, ik noem maar wat, een BX.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jullie doen het misschien zelf
Vele andere laten het doen, dan bespaar je dat wel weer op een riem die er niet af hoeft
En als die er toch af ligt laat je hem vaak ook direct vervangen, dan kom je alsnog weer duurder uit ook in onderdelen



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar ik dacht, dat daarvoor ook dit forum was. Om mensen zelf aan de gang te laten gaan met hulp van ieders kennis. Ofwel via de computer, ofwel hulp als persoon-die-in-de-buurt-woont.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tuurlijk, maar niet iedereen kan direct aan alle klussen beginnen



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaar al die hulpzame mensen waarvan er altijd wel eentje in de buurt woont. Toch?