Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb het idee dat ze weten dat ze je niks kunnen maken en dus gewoon met hun staart tussen de benen afdruipen. Jou in de waan latende dat zeje gematst hebben ...
Maar het is wel interessant om eens precies te weten hoe het zit.
Nu C5 tijger…

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zit er in de Duitse PPO ook een toevoeging welke het herkenbaar maakt bij een laboratoriumonderzoek? Indien dit niet het geval is, zou ik er zeker nog een notitie achteraan posten!
patje74 schreef:Zit er in de Duitse PPO ook een toevoeging welke het herkenbaar maakt bij een laboratoriumonderzoek? Indien dit niet het geval is, zou ik er zeker nog een notitie achteraan posten!
Nee, gewoon plantenolie. Zonder toevoegingen.
ik denk ook dat ze geen poot hebben om op te staan. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze je laten gaan als ze in principe je zouden kunnen aanslaan voor accijns ontduiking.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is een soort officieus gedoogbeleid om niets te doen aan de PPO rijders op het moment. Dat zullen deze ambtenaren ook te horen hebben gekregen van hun leiding, en de volgende keer zullen ze vermoedelijk gewoon niet aanhouden. Dus hebben ze er een waarschuwing van gemaakt… omdat dat eigenlijk hun enige optie was.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Het is een soort officieus gedoogbeleid om niets te doen aan de PPO rijders op het moment. Dat zullen deze ambtenaren ook te horen hebben gekregen van hun leiding, en de volgende keer zullen ze vermoedelijk gewoon niet aanhouden. Dus hebben ze er een waarschuwing van gemaakt… omdat dat eigenlijk hun enige optie was.
Maar is het nu ook wijs om er op te reageren?
Zoiets: Ik tank af en toe in Duitsland waar de plantaardige olie aan de openbare pomp vrij verkrijgbaar is. Eventuele accijns hierover wordt door de duitse overheid geint. Er is dus geen sprake van dat ik zelf accijnsgoederen produceer en dus ben ik niet in overtreding.
Of kan ik het beter laten rusten?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ach, als je kan bewijzen dat de PPO in je tank gewoon accijns over betaald was, dan kan je misschien bezwaar maken tegen de waarschuwing, maar ik weet eigenlijk niet eens of geregistreerd wordt dat je een waarschuwing hebt gekregen. Als dat niet geregistreerd wordt, dan zou ik het lekker laten rusten. Als het wel geregistreerd wordt, dan is het wellicht wel de moeite waard om er een bezwaar tegen aan te tekenen als je kan bewijzen dat de PPO in de tank accijns betaald was en dus ook het mengsel legaal was.
Wellicht gewoon even de douane bellen of ze dat ergens registreren. Dat moeten ze gewoon vertellen. Als het niet geregistreerd is, kunnen ze immers ook niet zien dat je er eerder een waarschuwing voor hebt gehad.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!