Wat ik me trouwens afvraag is of de Douane je zomaar aan mag houden.
Dan bedoel ik niet bij een grenspost, maar gewoon rijdend over de A2 bijvoorbeeld. Het zijn geen politie-agenten.
Ik rij zelf wel niet op diesel (ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Diesel, maar dat is wat anders ), maar ik zou hoe dan ook niet zomaar stoppen als er een Douane auto mij probeerde aan de te kant te zetten. Volgens mij zal hij eerst de politie in moeten schakelen om mij staande te houden en dan onder politie toezicht eventuele testen uitvoeren. Of de politie agent zou mij op moeten dragen medewerking te verlenen en dan zelf weer weg gaan.
roncitf schreef:Wat ik me trouwens afvraag is of de Douane je zomaar aan mag houden.
Dan bedoel ik niet bij een grenspost, maar gewoon rijdend over de A2 bijvoorbeeld. Het zijn geen politie-agenten.Ik rij zelf wel niet op diesel (ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Diesel, maar dat is wat anders
), maar ik zou hoe dan ook niet zomaar stoppen als er een Douane auto mij probeerde aan de te kant te zetten. Volgens mij zal hij eerst de politie in moeten schakelen om mij staande te houden en dan onder politie toezicht eventuele testen uitvoeren. Of de politie agent zou mij op moeten dragen medewerking te verlenen en dan zelf weer weg gaan.
Douanemensen zijn gewoon opsporingsambtenaren met een aanhoudingsbevoegdheid (vroeger met pistolen nu nog?).
Ik zou maar stoppen.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
In België kan men je niet belasten op iets waar je in een andere EU lidstaat reeds belasting op betaald hebt (lees ppo).
Kan me niet van de indruk ontdoen dat dit geen EU richtlijn is, dus je hebt in Duitsland getankt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Afgelopen week is er een buurman door 2 rechercheurs opgehaald voor een soortgelijk delict.
‘t Is ook niet bepaald slim om de gele dopjes van die olieflessen zomaar op straat te gooien en vervolgens de tray-tjes met lege flessen voor je deur te parkeren om ze ‘nog eens weg te gooien’...
Citroënloos
sinds wanneer patrouilleert de douane langs huizen?
zijn ze getipt??
gompy58 schreef:zijn ze getipt??
Nee, echt niet!
Ik denk dat er een surveillancewagen van de politie door de straat is gereden met daarin 2 oplettende en overijverige bromsnorren. Deze jochies tippen hun grote broers van de recherche en klaar is kees…
Citroënloos





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
roncitf schreef:Wat ik me trouwens afvraag is of de Douane je zomaar aan mag houden.
Dan bedoel ik niet bij een grenspost, maar gewoon rijdend over de A2 bijvoorbeeld. Het zijn geen politie-agenten.Ik rij zelf wel niet op diesel (ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Diesel, maar dat is wat anders
), maar ik zou hoe dan ook niet zomaar stoppen als er een Douane auto mij probeerde aan de te kant te zetten. Volgens mij zal hij eerst de politie in moeten schakelen om mij staande te houden en dan onder politie toezicht eventuele testen uitvoeren. Of de politie agent zou mij op moeten dragen medewerking te verlenen en dan zelf weer weg gaan.
Je woont zeker in het bos en je smokkelt zeker
Citroen c32 Hilton XLS





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Dan maar rode diesel valt minder op
Citroen c32 Hilton XLS
XMine schreef:gompy58 schreef:zijn ze getipt??
![]()
Nee, echt niet!
Ik denk dat er een surveillancewagen van de politie door de straat is gereden met daarin 2 oplettende en overijverige bromsnorren. Deze jochies tippen hun grote broers van de recherche en klaar is kees…
En dan komt de recherche en dan kunnen ze nog niks. Tenminste niet voor wat betreft het slaolie-in-tank deeltje. Als de straat bezaaid ligt met doppen van slaolieflessen, zul je een boete krijgen wegens vervuiling danwel sluikstorten, maar meer ook niet.
storten van gele dopjes?? Hmm…in combinatie met een tankmonster die koolzaaolie bevat zouden ze best een zaak kunnen hebben. Kun je zeggen dat je in duitsalng getankt hebt, maar dan moet je nog al die lege sla-olie flessen verklaren..
Aan de andere kant..hard bewijs is het ook weer niet.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
roncitf schreef:Wat ik me trouwens afvraag is of de Douane je zomaar aan mag houden.
Dan bedoel ik niet bij een grenspost, maar gewoon rijdend over de A2 bijvoorbeeld. Het zijn geen politie-agenten.Ik rij zelf wel niet op diesel (ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Diesel, maar dat is wat anders
), maar ik zou hoe dan ook niet zomaar stoppen als er een Douane auto mij probeerde aan de te kant te zetten. Volgens mij zal hij eerst de politie in moeten schakelen om mij staande te houden en dan onder politie toezicht eventuele testen uitvoeren. Of de politie agent zou mij op moeten dragen medewerking te verlenen en dan zelf weer weg gaan.
De douane heeft zoals al eerder aangegeven volledige opsporingsbevoegheid. Dat gaat van staandehouding tot arrestatie tot het toepassen van geweld, inclusief gebruik van het vuurwapen. Niet stoppen na een aanhoudingsignaal staat gelijk aan vluchten voor de politie. Stop dus maar als je een staandehouding krijgt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@huizing
De enige manier om LEGAAL Nederlandse PPO zelf in je tank te gooien is om de in NL gekochte olie in Duitsland in je tank te doen. Daarna gewoon weer NL inrijden. Is niets op tegen want in D. mag dat.
Om te bewijzen maak je een duidelijke foto bij een Duits plaatsnaambord waar je duidelijk de olie overhevelt. Hoeveel flesjes je doet doet natuurlijk voor de foto niet ter zake. En alle lege flesjes en dopjes kun je gewoon in je auto laten liggen.
Je hebt aangegeven dat je olie uit flesjes in je tank hebt gegooid. Je hebt volgens mij niet aangegeven WAAR je de olie erin hebt gedaan toch…? Als je dat bij de rechter uiteindelijk wel aangeeft is er weinig aan de hand.
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Bovenstaande gaat ook op voor België.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je mag PPO rijden zolang je het niet mengt met diesel, en een dagaangifte doet van de hoeveelheid en daar accijns over betaalt.
Let wel, zodra je het gaat mengem met diesel, ben je strafbaar, want dat mag alleen op aangewezen accijnsgoederenplaatsen, waarvoor je een vergunning moet hebben. Volledig PPO rijden is niet mengen, en dit mag dus officieel wel, mits je die dagaangifte doet. Het formulier is te downloaden op de site van de belastingdienst.
Goed, de truc is dus natuurlijk om ‘af en toe’ zo’n dagaangifte te doen. Dan mag de douane lekker gaan bewijzen dat die PPO in je tank andere PPO is dan diegene waar je de dagaangifte voor hebt gedaan.
De regelgeving van de overheid hierin is volstrekt belachelijk. Aan de ene kant worden auto’s met hoge CO2 uitstoot dmv de slurptax hoger belast, en aan de andere kant worden mensen die CO2 neutraal rijden hiervoor beboet. Hoe dat samen moet gaan met overheidsintegriteit is mij volstrekt onduidelijk, en hoe de heren van de Douane en Politie het in hun hoofd halen er actief op te controleren snap ik ook echt niet. Het zal wel een soort professionele ‘het milieu helpen wij graag actief over de kling’, want dat is minder werk dan boeven vangen idee zijn. Maar goed, ik stop maar voordat ik me te erg ga opwinden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Je mag PPO rijden zolang je het niet mengt met diesel, en een dagaangifte doet van de hoeveelheid en daar accijns over betaalt.
Let wel, zodra je het gaat mengem met diesel, ben je strafbaar, want dat mag alleen op aangewezen accijnsgoederenplaatsen, waarvoor je een vergunning moet hebben. Volledig PPO rijden is niet mengen, en dit mag dus officieel wel, mits je die dagaangifte doet. Het formulier is te downloaden op de site van de belastingdienst.
Ik dacht dat je überhaupt geen brandstof mag maken….
En dat doe je zodra je PPO in je tank mikt….