maar goed, zijn de boetes hiervoor inderdaad progressief ?
Das een moeilijk woord voor steeds hoger wordende





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Daffodil31LE schreef:ZX1.4i schreef:Als je in Duitsland PPO tankt en het bonnetje vergeet, dan heb je dus een probleem als je aangehouden word
. Hebben die eikels van de Douane nou echt niets beters te doen, het lijken wel net agenten die op makkelijke bekeuringen uit zijn
Ten eerste word je niet aangehouden maar staande gehouden.
Ten tweede is het geen enkel probleem als je geen Duits bonnetje zou hebben; het is aan de douane om hard te maken dat je slaolie van de supermarkt hebt getankt. Als jij daarentegen uitgebreid gaat vertellen dat je gisteren bij de Aldi een paar dozen olie hebt gekocht en in je tank gemieterd hebt, DAN heb je dus wel een probleem.
Maar het blijft toch een aanname voor de douane betreft het daadwerkelijke aantal liters ppo of is het bij constatering echt zoveel maal de tankinhoud.
ik kan daar de logica niet van zien immers over de “legale” brandstof is toch al accijns betaald?
en ik meen me te herinneren dat er een wetsvoorstel was om biobrandstof te stimuleren maar dat zullen ze in Den Haag wel vergeten zijn.
Citroen c32 Hilton XLS
het gaat om de tank inhoud. die euro per liter is wat ze verloren menen te hebben aan accijns…
Uiteraard blijft het een aanname van de douane, maar ze moeten het van hun kant kunnen bewijzen. En dat lukt niet TENZIJ je hen zelf vertelt dat je literflesjes van de supermarkt op Nederlands grondgebied in je tank hebt gemikt.
neut schreef:en vergeet niet, de lege flessen uit je kofferbak te halen
Ja, dat kan inderdaad helpen
Ik rijd al jaren op slaolie en ben ook al een aantal keren staandegehouden voor een brandstofcontrole. Big deal. Het monster is niet rood, dus vette pech voor de douane. En die keer dat ze wel wat vroegen heb ik verklaard dat ik in Duitsland heb getankt. In Nettetal, bij Timmermans.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Daffodil31LE schreef:neut schreef:en vergeet niet, de lege flessen uit je kofferbak te halen
Ja, dat kan inderdaad helpen
![]()
Ik rijd al jaren op slaolie en ben ook al een aantal keren staandegehouden voor een brandstofcontrole. Big deal. Het monster is niet rood, dus vette pech voor de douane. En die keer dat ze wel wat vroegen heb ik verklaard dat ik in Duitsland heb getankt. In Nettetal, bij Timmermans.
Ik kan me ook niet herinneren dat ergens de wettelijke verplichting bestaat dat je bonnetjes uit het buitenland moet bewaren. Kortom in D getankt. Als je niets hebt gezegd over de herkomst kan je dit in een schriftelijk verweer alsnog verklaren.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daffodil31LE schreef:Uiteraard blijft het een aanname van de douane, maar ze moeten het van hun kant kunnen bewijzen. En dat lukt niet TENZIJ je hen zelf vertelt dat je literflesjes van de supermarkt op Nederlands grondgebied in je tank hebt gemikt.
Dat klopt niet helemaal: Sla-olie tanken is een fiscaal delict en daar is de omgekeerde bewijslast dus van toepassing. Ergo, JIJ moet bewijzen dat je in Duitsland hebt getankt. Kun je dat niet, dan ben je schuldig aan ontduiking van de accijnzen op brandstoffen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Indien het controlesysteem in NL wordt gehanteerd, dan is hier de terugwerkende kracht van toepassing (op het moment van invoering). In NL werkt het zo: Indien je niet kan aantonen dat je bijv. pas vorige week bent begonnen met PPO tanken, benadeel je de fiscus. Nu maar hopen dat je je auto pas hebt gekocht want als je de auto langer dan vijf jaar in je bezit hebt, dan wordt de rekening gigantisch! Bovendien heeft de FIOD heel snel door welke supermarkt als eerste door de sla-olie heen is. En als je je bonus kaart hebt gebruikt dan kun je zeer snel bezoek verwachten
Logisch dat de regering zich voorlopig geen zorgen maakt
Se concentrer sur l’essentiel



Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Hebben die eikels van de Douane nou echt niets beters te doen
Het is natuurlijk gewoon niet legaal, en die mensen doen gewoon hun werk dus het is niet zo aardig om ze dan uit te gaan schelden!
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
patje74 schreef:Wat lullig… Ik meende dat Den Haag had besloten om hier voorlopig nog niet actief op te controleren. En daar is hier toch echt wel sprake van!
Je bon ludiek declareren bij de tweede kamer. Met het verzoek bij GL dit maar weer eens op de agenda te zetten.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Wat wel gedaan wordt in deze is; bezwaar aantekenen tegen de boete, verklaren dat je in D aan de pomp hebt getankt enkele dagen daarvoor en als bijlage een kopie sturen van een tankbon waarvan de datum handig aangepast is dmv photoshop. Ik heb begrepen dat deze methode feilloos werkt. Natuurlijk heb ik hier zelf geen ervaring mee en kan ik het ook niemand aanraden, aangezien oplichting strafbaar is en daarbij nog onaardig toe.
Animal triste post coitum





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
waterman771 schreef:
Dat klopt niet helemaal: Sla-olie tanken is een fiscaal delict en daar is de omgekeerde bewijslast dus van toepassing. Ergo, JIJ moet bewijzen dat je in Duitsland hebt getankt. Kun je dat niet, dan ben je schuldig aan ontduiking van de accijnzen op brandstoffen.
Is dit een feit of een suggestie ? Ik weet niet beter dan dat zij het aan moeten tonen. En aan een bonnetje is wel te komen, maar hoeveel tijd krijg je daarvoor of moet je het ter plekke aantonen ?
Nu C5 tijger…
Ach, hangen, hangen… Zo nu en dan moet je het systeem ff in de bek schijten, dat het een sterk reinigend effect op de geest.
Animal triste post coitum
Serge schreef:ff in de bek schijten
Jij moet echt wat minder vaak naar muziek van de Raggende Manne luisteren…
Ik ken het alleen maar van Jiskefet. Misschien moet ik daar wat vaker naar kijken.
Animal triste post coitum