6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Ombouwen 2300 half automaat naar carburateur
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 21 december 2008 09:47 PM
  [ # 76 ]

Da’s dus op 8 uur met de kleine wijzer…......

Later dan ik had, en ik maar denken dat ik altijd te laat was…..... Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 22 december 2008 09:22 PM
  [ # 77 ]

Beter te vroeg dan te laat, hij staat nu op zeven uur afgesteld Very Happy

Bedankt weer voor de tips, komt het allemaal vast goed.

Alvast fijne dagen toegewenst !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 januari 2009 10:17 PM
  [ # 78 ]

Hallo allemaal,

Nu ging het kleppen stellen al niet echt makkelijk, de ontsteking zet mij voor een nieuw dilemma.

het is namelijk alsvolgt:

De complete ontsteking van het ruilblok zit nu in de wagen gemonteerd en ik vraag mij af of dit kan in deze situatie.

Dit blok heb ik namelijk verandert in een carberateur versie en nu weet ik niet of dit problemen gaat geven, kunnen jullie mij hier antwoord op geven ?

Het verschil tussen de ontsteking die ik nog aan mijn oude blok heb zitten is naar de vertanding toe een stukkie korter dan het exemplaar die ik nu op het nieuwe blok gemonteerd heb zitten, dit oude blok is voor de duidelijkheid afkomstig van ook een 2300 zonder injectie, de nieuwe van een halfautomaat injectie.

Alvast dank voor de antwoorden.

Groeten, Wouter

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2009 10:27 PM
  [ # 79 ]

Ik ben best slim, maar ik snap werkelijk niet wat je bedoeld. Foto’s helpen enorm!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 januari 2009 10:42 PM
  [ # 80 ]
waterman771 schreef:

Ik ben best slim, maar ik snap werkelijk niet wat je bedoeld. Foto’s helpen enorm!!!

‘Naar de vertanding toe’ = vliegwielzijde?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 januari 2009 10:44 PM
  [ # 81 ]

Op een DS23 injectie zit een BOSCH-stroomverdeler, met “gebitje”, op een DS23 carburateur zit een DUcellier- of SEV Maréchal-verdeler en die zijn anders dan de BOSCH ja.

Citroen!

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 28 januari 2009 01:58 AM
  [ # 82 ]

Zal ff foto’s maken, sorry sorry niet zoveel gelegenheid gehad Surprisedops:

Ik heb voor alle 2300 carbu versies nieuwe kontaktpunten en condensator gehaald, maar mijn vraag is of ik de complete ontsteking die oorspronkelijk een injectie blok bediende, gebruiken op een niet injectie blok ?

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 28 januari 2009 10:25 AM
  [ # 83 ]

Lijkt me dat daar een wezenlijk andere vervroegingscurve in zal zitten en dat het dus niet wil…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 28 januari 2009 09:06 PM
  [ # 84 ]

Zat er wel in natuurlijk, maar is die 123 ontsteking waar je het over had bij vlietmans in dit geval voor mij ook niet een oplossing?

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 januari 2009 12:13 AM
  [ # 85 ]

Tuurlijk, 123 is altijd top…..Stuur Benjamin een pb en hij vertelt je alles wat je weten wilt….....hij is de leverancier tenslotte Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 31 januari 2009 05:22 PM
  [ # 86 ]

Benjamin en PBtje gestuurd, 210 euries is niet echt beslissingswaardig op dit moment, immers had ik met mijn welliswaar goed onderhouden conventionele ontsteking, NOOIT problemen.

Ik denk dat ik toch mijn oude ontstekinghuis met alles erop en eraan ga overzetten op het nieuwe blok.

Anyway bedankt voor de tip !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 31 januari 2009 11:21 PM
  [ # 87 ]

Zo heb ik ook lange tijd over de 123 gedacht. Maar het is echt de moeite wel waard, ze loopt als een zonnetje. De originele verdeler hou je lekker bij je in de auto voor het geval dat en die oude verdeler slijt lekker niet verder. Take your time…..de 123 komt vanzelf een keer en goedkoper als bij Benjamin vind je ze gewoon niet…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 08 juni 2009 07:49 PM
  [ # 88 ]

Wisseling garage

Hoi hoi

Het is al enige tijd geleden maar eindelijk weer een goed nieuws te melden omtrend de hele verbouwing Wink

Na veel gesteggel met de vorige garage en de rugklachten van deze garagehouder heb ik enkele maanden geleden besloten de wagen ghier niet verder af te bouwen maar dit ergens anders te gaan laten doen, iets dat ik natuurlijk twee jaar geleden al had moeten doen, maar goed het is dan eindelijk toch gebeurt en dit heeft geresulteerd in een gereviseerde 71’er die deze week nog de weg op komt.

Ik bedank dan ook ieder op dit forum met zijn of haar hulp die zij mij hebben geboden !!!!!!!

De wagen loopt en is bij een DS specialist dankzij hulp van mede DS-rijders Very Happy inmiddels rijvaardig en kan ik weer genieten van mijn Godin.

begeleidend beeld zal ik spoedig toevoegen, eerst de versnellingshendel in de handen dan de foto’s.

Nogmaals heeeel veel dank aan jullie steun !

groeten, Wouter

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 juni 2009 10:06 AM
  [ # 89 ]

Re: Wisseling garage

Goddess'71 schreef:

...Na veel gesteggel met de vorige garage….

very angry , weer ervaring rijker, zullen we maar zeggen?


Veel veilige kilometers!

Rob.

knuffel

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 09 juni 2009 04:27 PM
  [ # 90 ]

Ja inderdaad heel veel wijzer !!!

Rolling Eyes

Maar goed, gelukkig kan ik nog van een heel stuk zomer genieten ! Anders was het project volgende zomer nog niet af met de tijd die ik heb te besteden.

Succes met je eigen projecten, kom wel even bij je buurten.

Weet je toevallig of er nog meer kofferbak verkopen gepland staan de komende tijd?

Groetjes, Wouter

MOD ACTIE: Bericht genormaliseerd

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook