1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
RonK’s CX22TRS -
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 27 april 2008 03:10 AM

Nu ben ik al een tijdje trotse eigenaar van een CX 22trs, vele van jullie
weten het al op het forum.

Hierbij maak ik een To-Do lijst aan.

Ik begin ook maar gelijk.

Wat moet er gedaan worden ...........

De linkerstuurhuishoes vervangen, deze is gescheurd,het lijkt me noodzaak dit zo snel mogelijk te doen.

De laatste 2 dagen zakt de voorzijde sneller in dan de achterkant, ook komt de achterkant sneller omhoog na het starten.

Dit was eerst niet, verder rijdt, veert ze normaal.

Ook de hd pomp maakt een piepend geluid alleen tijdens de eerste start,als de pomp / systeem op druk is piept ze niet meer, zou er een verband zijn ...  Confused

Ik zal morgen eerst eens beginnen met het simpelste, LHM peil controleren / bijvullen.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 10:38 AM
  [ # 1 ]

Goed bezig, Ron.

Die piepende pomp, is dat de pomp of de snaar die piept?

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 27 april 2008 01:05 PM
  [ # 2 ]
garagestmarien schreef:

Goed bezig, Ron.

Die piepende pomp, is dat de pomp of de snaar die piept?

Nee W,  niet de snaar het is echt de pomp zelf, die moet er een keer af en een revisie krijgen.

Ik weet niet of het gevaar betaat dat er op deze manier slijpsel in de LHM komt.

De pomp piept de eerste 10 - 15 seconden, zodra deze iets op druk is hoor je hem niet meer.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 01:09 PM
  [ # 3 ]

Voorlopig dan maar constant laten draaien.  Laughing

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 06:53 PM
  [ # 4 ]

Als je echt zeker weet dat het je snaar niet is (hoe oud is die inmiddels?) dan zou het lucht in de pomp kunnen zijn. De dikke slang die van de tank naar de pomp gaat kan je bij de tank losmaken en dan de slang helemaal vullen met lhm. Dan terugdouwen en kijken wat-ie dan doet. Als het nog steeds piept ben je toe aan een nieuwe pomp.

Slijten doet het niet in die pomp, dus deeljes komen ook niet in het systeem.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 april 2008 07:34 PM
  [ # 5 ]

Dat de voorkant sneller inzakt en langzamer omhoog komt duidt op interne lekkage in de hoogteregelaar voor. Dit kan komen omdat er vuil inzit, dat ie niet zo goed afsluit, het kan ook gewoon komen door slijtage. het kan overigens verder geen kwaad, het systeem is immers ontworpen om intern te lekken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 12 mei 2008 11:22 PM
  [ # 6 ]

Episode 2

Vandaag is mijn witte CX incontinent geworden ......  Confused

De slang van de hoofdbol naar het LHM resevoir is lek t.h.v.
de bol. Hier gaat de slang over van een dik naar een dunner gedeelte, bij het LHM res. vertakt deze slang naar 4 dunne slangentjes die naar beneden lopen.

Waar gaan die allemaal naar toe.

Deze slang .....

 

[/img] 

Ik zit er over te denken om “voorlopig” een koper verloopje te maken een stukje dikkeslang erop dan het dunne gedeelte afsnijden en aan de andere zijde aansluiten.

Of heeft iemand een beter idee.

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2008 11:25 PM
  [ # 7 ]

De kans bestaat natuurlijk wel dat je hiervoor beschreven problemen hier ook debet aan waren he Ron, dat het systeem al wat valse lucht trok door een scheurende slang.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 12 mei 2008 11:30 PM
  [ # 8 ]
graddus schreef:

De kans bestaat natuurlijk wel dat je hiervoor beschreven problemen hier ook debet aan waren he Ron, dat het systeem al wat valse lucht trok door een scheurende slang.

Dat is goed mogelijk ............. laten we het hopen.

Ik moet wel iets doen voor Citroverslag.

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2008 11:32 PM
  [ # 9 ]

En anders hang je er maar een bakje onder Laughing

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 13 mei 2008 01:51 AM
  [ # 10 ]

Dat zal niet lukken want de slang is nu 3/4 gescheurd, rijden gaat niet meer.

Ik heb de slang nu losgehaald de slang is 10 mm inwendig, het lijkt dat die verdikking over de slang is geschoven / gevulcaniseert als versteviging.

Hij nu op het einde van die verdikking of huls door, mogelijk door veroudering / hardworden en trilling op die “naad”.

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 13 mei 2008 02:34 AM
  [ # 11 ]
r.kerstens schreef:

Vandaag is mijn witte CX incontinent geworden ......  Confused

Ik zit er over te denken om “voorlopig” een koper verloopje te maken een stukje dikkeslang erop dan het dunne gedeelte afsnijden en aan de andere zijde aansluiten.

Zo heb ik het ook gedaan (tijdelijk) bij mijn CX (zie bijschrift foto), dat zit nu alweer meer dan een jaar zo.
Moet nog altijd eens een definitieve oplossing verzinnen.
In mijn geval: het dikke stuk was nog OK, de lekkage zat daar waar de beide slangen in de huls gaan, was doorgesleten.
De diameter gaat daar ook ergens van dik naar dun, ik heb in eerste instantie een verloopstukje van een dubbeltonige hoorn gebruikt met daaromheen slangenklemmen en een stuk luchtslang dat ik nog had liggen.

Dat was om thuis te komen, daar heb ik een stukje gordijnroe “bewerkt” zodat de beide diameters daarin pasten.
Over het geheel een stuk krimpkous getrokken en afgesmolten met de heatgun.

Dat slangenverhaal zit aan het hele octopusgebeuren vast, dat zal ooit in zijn geheel moeten worden vervangen vrees ik.

CX Basis heeft het ding in huis, kost wel een godsvermogen en gezien de hoeveelheid slangen is het een ruk-klus lijkt me.

Onlangs stond er in LCER ook een verhaal van ik meen Bert Wilms hierover, de slangentoestand is ws. overal ever slecht zodat totale vervanging toch wel noodzakelijk zal zijn.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 15 mei 2008 12:21 AM
  [ # 12 ]

vandaag Ron ff geholpen met het luisteren naar een rammel achterin. Wat bleek, de remblokjes rammelden achter in de klauwen (hoop dat dat het was???) Alles losgehaald en een lik kopervet ertussen. De blokken waren kurkdroog de klauwen ingeschoven Confused

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 15 mei 2008 02:11 AM
  [ # 13 ]

Jaaaaaaaa bedankt Robbie .............  Cool

Volgens mij is het over, anders zeker vele vele malen minder.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 15 mei 2008 02:23 AM
  [ # 14 ]

Het lek van de retourslang is ook weer dicht.

Ik zal ooit de zogenaamde octopus retourslang in zijn geheel vervangen
maar ze kan nu weer omhoog.

Dit had ik als eerste

 

Verloopjes recht en haaks van 10mm en diverse slangklemmen,
het bleek dat de retourslang toch van diameter veranderd.

Een verloop van 10 mm daar had ik dus niets aan.

De diameter van de slang gaat van 10mm naar 7 mm, hier zijn weer geen verloopjes voor.

Wat nu ............. Rolling Eyes  kwam ik een zogenaamde slangpilaar tegen.
Deze had toevallig de juiste diameters en een stuk schroefdraad waar ik niets mee kon.

Deze heb ik eraf gezaagd en had ik een hardstalen verloop van 7 naar 10.

Zie foto…..

www.flickr.com/photos/15996024@N00/2493339876/in/set-72157605061798103

Zo kreeg ik aan de originele retourslang een mooi aansluitstuk van 10mm.

De slangen erop geschoven tegen elkaar gedrukt en goed vast gezet met twee slangklemmen.

Ik geloof dat dit voorlopig wel stevig genoeg is.

Ron

Profiel  
 
Gepost: 15 mei 2008 03:05 AM
  [ # 15 ]

Netjes gedaan Ron.

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook