2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
RonK’s CX22TRS -
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 07 juni 2008 03:43 AM
  [ # 16 ]

Hoort hier misschien niet thuis, maar heb je deze gezien Ron:
http://link.marktplaats.nl/173776662

Ben dan toch weer benieuwd hoe deze eruit ziet en wat hij moet kosten…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 21 augustus 2008 12:39 AM
  [ # 17 ]
ernst23 schreef:

Hoort hier misschien niet thuis, maar heb je deze gezien Ron:
http://link.marktplaats.nl/173776662

Ben dan toch weer benieuwd hoe deze eruit ziet en wat hij moet kosten…

Ik denk dat ik te laat ben Ernst Surprisedops:

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 21 augustus 2008 12:55 AM
  [ # 18 ]

Episode 3


Hierbij wil ik melden dat ik nu ruim 4000km heb gereden, 4,5 zelfs.


Ze heeft het met weinig problemen gedaan.

Stuurhuishoesje gescheurd,
LHM retourslang lek,
achterdemper stuk,
rammelende achterremmen.

Valt eigenlijk allemaal onder de noemer onderhoud en ouderdom.

Goed gedaan meid .......  Wink

Het stuurhuishoesje ga ik binnenkort vervangen, deze zit nog steeds goed ingepakt met een kartonnenkoker en folie…ik moet me schamen.

De slang is reeds gerepareerd, mogelijk dat ik ooit een nieuwe monteer.

De uitlaatdemper heb ik ook vervangen,volgens de verkoper was die pas vervangen, dus niet

De achterremblokken is een verhaal appart deze zijn volgens mij te klein, er zit teveel ruimte tussen de klauw en de blokken, remedie opmeten en een juiste en goede kwaliteit remblokken monteren.


Verder zit er teveel veel speling op mijn achterklepscharnieren, [ dat vind ikzelf ] dus daar ga ik ook naar opzoek.

En ik heb onlangs met mijn grote elleboog het kapje van de lichtschakelaar [ grootlicht ] eraf gerost Evil or Very Mad, opzoek naar een goede blauwe.

Wie o wie ????


Ook zal ik eens in een of meerdere 22trs’sen willen rijden, puur voor de vergelijk.

Ik heb soms het idee dat het stuur vaag in de middenstand is tijdens het rijden, vooral bij korte snelle bewegingen.

Als ik naar links stuur komt deze ook direct terug in de middenstand, naar rechts blijft deze soms iets hangen en blijft ze staan. Dit is echt een kwestie van nog geen cm, als ik het stuur iets doordraai een paar mm komt ze weer direct terug in de middenstand.


Dit kan natuurlijk een normale eigenschap zijn en ben ik erg direct sturende auto’s gewent. Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2008 01:12 AM
  [ # 19 ]
r.kerstens schreef:

Verder zit er teveel veel speling op mijn achterklepscharnieren, [ dat vind ikzelf ] dus daar ga ik ook naar opzoek.

En ik heb onlangs met mijn grote elleboog het kapje van de lichtschakelaar [ grootlicht ] eraf gerost Evil or Very Mad, opzoek naar een goede blauwe.

Wie o wie ????

Op de achterklepscharnieren schijnt bij mij ook speling op te zitten Wink
Schijnt wel vaker voor te komen.

Welke kleur? Wink
Kan even kijken wat ik heb dan Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 augustus 2008 01:34 AM
  [ # 20 ]

Die remmen achter zouden gewoon vast kunnen zitten. Haal ze eens uit elkaar, lekker schoon- en gangbaar maken en kijken of het dan nog rammelt. Of zet die auto eens op de testbank op je werk. Of heb je die niet. Kijk of die remmen eigenlijk we iets doen. Misschien zitten die zuigers, of hoe heten die dingen in het Nederlands, vast.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 21 augustus 2008 01:44 AM
  [ # 21 ]
garagestmarien schreef:

Die remmen achter zouden gewoon vast kunnen zitten. Haal ze eens uit elkaar, lekker schoon- en gangbaar maken en kijken of het dan nog rammelt. Of zet die auto eens op de testbank op je werk. Of heb je die niet. Kijk of die remmen eigenlijk we iets doen. Misschien zitten die zuigers, of hoe heten die dingen in het Nederlands, vast.


W. alles is los ik heb ze helemaal uit elkaar gehaald en ingevet.
Ook de zuigers zijn mooi gangbaar.

De blokken kunnen mm’s op en neer in de klauw, van boven naar onder.
Invetten helpt hierdoor maar even, het vet wordt er zo vanzelf tussen uit geslagen en “gespoelt” regenwater.

Volgens mij is het echt inferieure kwaliteit met een dito pasvorm.

 

Arjan volgens mij zijn die achterklepscharnieren van een berline allemaal hetzelfde.  Zelfs tussen een serie 1 en twee zit geen verschil volgens mij.
Maar dat kan ik fout hebben.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2008 10:09 PM
  [ # 22 ]

Ik zou ook niet in zien waarom serie 1 anders zou zijn aangezien de klep ook niet anders is Wink

Toen mijn CX bij de garage was konden ze er voor een paar tientjes nieuwe op zetten, door communicatie foutje nog niet gebeurt, maar denk dat ik het nog wel even ga laten doen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2008 02:20 PM
  [ # 23 ]

Gister onverwachts de auto van Ron gezien, maar zoals iedereen elke keer zegt, het is idd echt een plaatje Cool

Ron, leuk dat je even langs kwam. Veel plezier met deze mooie TRS Wink

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 31 augustus 2008 08:34 PM
  [ # 24 ]

Bedankt voor het compliment Arjan.

Goed om je even te ontmoeten, het is altijd leuk te weten welk gezicht achter een bepaalde naam op het forum zit.


Tevens de kans gekregen om jou GTI kickenTurbo te bekijken,
wees er zuinig op en houdt haar op de weg ...  Cool

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 09 november 2008 05:11 PM
  [ # 25 ]

Zondag 9 november

Vandaag, zondag dus even wat geprutst aan mevrouw CX, ze mag binnenkort naar de APK meester.


Ik ben begonnen met het stuurhuishoesje, dit is niet echt ingewikkeld, binnen een half uur had ik de spoorstang los en er onder uit.

Nu blijkt dat ik niet het juiste stuurhuishoesje heb meegekregen Evil or Very Mad , volgens mij is dit een hoes voor een stuurhuis zonder diravi. Ik krijg het uiteinde van de hoes nooit op de demper die er tussen zit, deze moet daar opgeschoven worden maar het gat is veel te klein, misschien zit er op een diravi loos stuurhuis geen demper, dat weet ik niet of het is een hoes van een totaal ander type.

Nu dus een nieuwe regelen en weer verder.

Ik zag ook dat mijn voorremblokken zeer ver versleten zijn en mijn remslangen voor zijn slecht, zeker die van rechtsvoor, die is te erg gescheurd.

Ik heb de remslang op de remklauw en de ontuchtingsnippels al los / vast gehad. Ook de wartel boven is even los geweest, alleen de wartel bovenin die in de remslang gaat niet, daarvoor wil ik een remleiding sleutel halen, deze heb ik al goed ingespoten met WD40 en ik voorzie daarmee ook geen probleem, dus dat moet ook goedkomen.


Verder heb ik een nieuwe achteruitrijlichtschakelaar gemonteerd en die branden ook weer Cool 

Mijn aanjager moet ik nog eens verder bekijken, ik heb in het middenpaneel de print vervangen die door de aanjagerschakelaar wordt bediend, helaas zonder resultaat.

De aanjager werkt alleen op stand 4, voor de APK is dat goed.

Ze staat nu netjes op bokken / assteunen te wachten op de onderdelen, dinsdag avond weer verder denk ik .

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 november 2008 05:27 PM
  [ # 26 ]

Een welbestede zondag.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 09 november 2008 05:28 PM
  [ # 27 ]

Ron ik ben trots op je.

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 november 2008 05:33 PM
  [ # 28 ]

Weer een topic die ik kan volgen!

Vraagt wel eigenlijk wel om foto’s hoe de dame er nu bij staat!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 18 december 2008 05:05 PM
  [ # 29 ]

dance halelujah police


De witte dame is goedgekeurd, 1 een keer goed, nouja nadat ik een stuurhuishoesje en twee remslangetjes heb vervangen.

1 mogelijk aandachts puntje voor volgend jaar volgens de apk meester is de linker achter draagarm, daar zit volgens hem wat speling op.

Mijn wielen staan nochtans helemaal recht.


Ik ben er blij mee ........................................

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 december 2008 05:22 PM
  [ # 30 ]

gooi

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook