2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Officieel Picasso-forumdeel
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 06 mei 2008 04:11 PM
  [ # 16 ]

idem

Misschien moeten we een poll organiseren om de vraag wat kracht bij te zetten ?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 mei 2008 04:43 PM
  [ # 17 ]
tilanus schreef:

Maar ik vind dit absoluut niet vergelijkbaar, Patje.

Zowel de Xsara als C4 Picasso zijn nog leverbare modellen. Buiten dat ze allebei in de categorie midi-mpv vallen hebben ze helemaal niets met mekaar gemeen. Dan nog liever terug bij de C4. Die heeft tenminste nog een heel aantal zaken gemeen met de (G)C4P.
En omdat ze allebei de aanduiding ‘Picasso’ hebben zal dit alleen maar voor verwarring zorgen.

(de gewone Xsara ga je toch ook niet samenvoegen met de C4 en de BX?)

Dat het nog leverbare modellen zijn doet in mijn ogen niet ter zake. Dat ze helemaal niets met elkaar gemeen hebben, is een overeenkomst met mijn voorbeeld.

En een Xsara samenvoegen met de C4 en BX? Wellicht als de aanwezige aantallen het rechtvaardigen is dat geen slecht idee!  Laughing

Hoe dan ook, er moeten keuzes gemaakt worden. Hierover kunnen de meningen verschrikkelijk uiteen lopen, simpelweg omdat iedereen andere criteria rechtvaardig vindt. Maar in de praktijk weet iedereen het topic te vinden en gaat het niet ten koste van de functionaliteit van het forum. Dus is het allemaal niet zo erg. (maar ook dat is slechts mijn persoonlijke mening)

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 06 mei 2008 08:27 PM
  [ # 18 ]

Ik ben al blij met een aparte Picasso afdeling.
Maar….. als het niet al te moeilijk en te veel werk is, heb ik toch ook een voorkeur voor de scheiding van de (Grand) C4 Picasso en de Xsara Picasso, ook al hebben ze dezelfde ‘achternaam’ Very Happy (en dezelfde ouders Laughing )

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 06 mei 2008 11:09 PM
  [ # 19 ]

De Xsara Picasso koppelen aan de Xsara lijkt mij een betere optie. De verkoopaantallen en het feit dat er veel bezoekers zijn op het forum die belangstelling hebben voor de C4 Picasso, rechtvaardigen naar mijn mening een eigen link. yes

Profiel  
 
gvrosmalen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 06 mei 2008 11:23 PM
  [ # 20 ]

Ik sluit me bij de rest aan. Gezien de grote belangstelling voor de C4 Picasso verdient deze een eigen forum en anders mooi bij de C4 laten staan.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 mei 2008 11:53 PM
  [ # 21 ]
aerdt schreef:

De Xsara Picasso koppelen aan de Xsara lijkt mij een betere optie. De verkoopaantallen en het feit dat er veel bezoekers zijn op het forum die belangstelling hebben voor de C4 Picasso, rechtvaardigen naar mijn mening een eigen link. yes

Exact de juiste bewoording, aerdt.  very good

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 07 mei 2008 12:58 AM
  [ # 22 ]
gvrosmalen schreef:

Ik sluit me bij de rest aan. Gezien de grote belangstelling voor de C4 Picasso verdient deze een eigen forum en anders mooi bij de C4 laten staan.

idem

Wijze woorden gvrosmalen….(ik had ze willen bedenken)  Wink


Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 08 mei 2008 01:07 AM
  [ # 23 ]

Hear, hear Cool

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
teleton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-2008

Gepost: 08 mei 2008 10:29 PM
  [ # 24 ]

Tja, om eerlijk te zijn is hiermee de onduidelijkheid niet minder geworden.

Voorbeeld: Koffer van Picasso schiet open.  Shocked
Welke Picasso dan? Xsara, C4P of C4GP?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 09 mei 2008 02:30 AM
  [ # 25 ]

c4 picasso heeft nou toch een eigen forum ?
alleen zijn jullie blijkbaar nogal intollerant en mogen de xsara picasso rijders hier niet posten ?

wees nou eens blij met een eigen picasso deel.  jullie vinden vast wel zelf een weg om de xsara en c4 picasso rijders uitelkaar te houden.

we hebben al een uitzondering gemaakt door een appart picasso deel te creeren. we gooien een hoop andere types ook een een hoop en daar gaat het ook prima.  alle a types b.v.  en daar zitten echt grotere verscillen tussen dan tussen een xsara of een c4 picasso.

we kunnen ook terug naar de oude situatie waarin de xsara bij de xsara en de c4 en hun afgeleide types gewoon weer in het c4 deel gaan posten.
zeg het maar…..

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 mei 2008 01:22 PM
  [ # 26 ]

Dan liever dat, Erik. Dat heb ik meteen al aangegeven.
Ik vind het overigens wel vreemd dat het type dat de laatste maanden (zeg maar jaar) veruit de meeste bezoekers en posts heeft, zijn plekkie moet delen met een volledig ander model. Ik denk dat er daar meer gekeken zou kunnen worden. (correct me if I’m wrong..)

Ik zie het probleem dan ook niet zo in wat er mis is met een extra forumdeel. Dat maakt het immers voor de gebruikers alleen maar duidelijker. Wat is bijvoorbeeld de reden waarom alle A-types bij mekaar geveegd zijn? Het lijkt me voor de mods ook veel makkelijker om alles bij te houden en te corrigeren waar nodig. Je krijgt veel minder spraakverwarringen of onduidelijkheden m.b.t. om welk model of type het nu precies gaat.

tilanus

Profiel  
 
teleton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-2008

Gepost: 09 mei 2008 03:07 PM
  [ # 27 ]
erik wijngaarden schreef:

c4 picasso heeft nou toch een eigen forum ?
alleen zijn jullie blijkbaar nogal intollerant en mogen de xsara picasso rijders hier niet posten ?

we kunnen ook terug naar de oude situatie waarin de xsara bij de xsara en de c4 en hun afgeleide types gewoon weer in het c4 deel gaan posten.
zeg het maar…..

Tsja, om nu van intolerantie te spreken wanneer forumleden aangeven niet gelukkig te zijn met een bepaalde ontwikkeling. Natuurlijk weten we ook wel dat het niet mogelijk is om het iedereen naar de zin te maken. Aan de andere kant bestaat het forum bij de gratie van de forumleden. Ik draai hier nog niet zo lang mee (auto is nog niet eens afgeleverd Surprisedops: ) maar een actieve en enthousiaste deelname is sterk afhankelijk van de gebruiksvriendelijkheid van het forum.

Wat bindt ons? Een Citroen C4 (grand)Picasso! Met alle respect voor forumleden die en ander model rijden, hun topics zijn voor mij gewoon niet van belang. Dit geldt dus ook voor de topics die over de Xsara Picasso gaan. Net als in de marketing is de reactie van de doelgroep waarop je je richt bepalend voor het succes van je activiteit. Wanneer ik als C4 Picassorijder mijn info tussen andere topics moet zoeken, zal het forum bezoek en de deelname aan discussies ongetwijfeld afnemen. Dat is geen dreigement, het is niet intolerant maar gewoon een betrokken reactie van een forumlid.

In de handel kennen wij een gouden regel:
Ontevreden klanten klagen niet, zij gaan naar een ander .

Laten we hopen dat het niet zover komt!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 mei 2008 03:26 PM
  [ # 28 ]
teleton schreef:

In de handel kennen wij een gouden regel:
Ontevreden klanten klagen niet, zij gaan naar een ander .

Laten we hopen dat het niet zover komt!

Nou nou nou .....

 

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 mei 2008 03:41 PM
  [ # 29 ]

Soms is het heel goed om niet naar je klanten te luisteren omdat ze niet op de hoogte zijn van de volledig achterliggende gedachtens.
Vraag je eens af waarom dit forum mede een succes is. Je zult er dan achter komen dat de layout daar ook een groot aandeel in heeft. Een gigantisch lange lijst draagt niet bij aan de overzichtelijkheid en wordt over het algemeen genomen onhandig gevonden. Om die reden hebben wij in het verleden een aantal types op dezelfde hoop gesmeten. Hierdoor is het forum zichtbaar overzichtelijk geworden.
Ik ben van mening dat, zolang het duidelijk is welke verschillende types je in de zelfde subfora kunt aantreffen, dit de functionaliteit van het forum niet negatief hoeft te beinvloeden. En het komt de overzichtelijkheid (geen gigantisch lange lijst) ten goede.

Ik ben het er mee eens dat het aantal C4P-topics behoorlijk groot is. Echter zijn hier een hoop “kijk nou, ik heb een C4P” en “Dan en dan krijg ik mijn C4P” topics bij. Dit zal op een later tijdstip weer afnemen.
Misschien moeten we de eerste stormloop even afwachten en zien wat er van over blijft. Als er dan nog steeds sprake zijn van een topic-stormloop, kunnen we het zaakje altijd nog eens her-overwegen. Tot die tijd lijkt mij dit een prima tussenoplossing.

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 09 mei 2008 03:53 PM
  [ # 30 ]

Ik was tevreden met hoe het was. Mocht echter alleen een C4 (Grand)Picasso forum mogelijk zijn, dan zou daar uiteraard mijn voorkeur naar uitgaan.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook