4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Out with the new, in with the old (kluswerk vanaf P4)
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2008 03:31 AM
  [ # 46 ]
Serge schreef:

Merci voor de veren, Ries! Very Happy

Och, ik had er nog een paar liggen.  Mr. Green

Dat leer krijg je volgens mij nimmer meer smooth, en die scheur hè, dat worden hoezen.

Er stond jaren geleden ook een keer zo’n gapert op citromobile met nieuwe stoelbekleding, kon je een 2e hands toyota van kopen…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 mei 2008 11:22 AM
  [ # 47 ]
Serge schreef:

Zo’n heldendaad is het echter ook weer niet.

Ik heb overigens ook een paar flessen leder-behandelings producten van Leatherique gekocht. Eens kijken of dat idd van bordkarton weer een babyhuidje kan maken….

Momenteel rijd ik ook twee gas-DS-sen tegen elkaar, bevalt veel beter als een DS met een zgn winterauto!
Wel zorgen dat je getankt hebt (uit eigen ervaring: je zit soms zonder gas Surprisedops: ).

Als je met je leer aan de gang gaat zou ik eerst de kleur proberen te herstellen, het droge leer absorbeert leerinkt heel goed, daarna vet maken en geduld bewaren, niet te veel poetsen Cool

knuffel

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 mei 2008 12:00 PM
  [ # 48 ]

Dat Leatherique schijnt toch wel de big cheese te zijn op leder-gebied. Het maakt het leder ook niet vet maar voed het met proteïne, wat ik wel vertrouwenwekkend vind klinken. Een vriend van mij heeft z’n oude Prestige interieur ermee behandeld en was dolenthousiast over het resultaat. We zullen zien. Voor de bestuurdersstoel ga ik waarschijnlijk een vervanger proberen te vinden, of ik ga eens langs met de kar bij m’n lokale lederhandel om te zien of hij voor mij een passend stuk leder heeft. Een DS-stoel zit zo simpel in elkaar dat ik dat wel in een avond er in genaaid moet hebben.

Ohja, dit is dat spul: http://www.leatherique.com/

Animal triste post coitum

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 mei 2008 12:06 PM
  [ # 49 ]

Je kunt stoelen links en rechts verwisselen, als je veel alleen rijdt geeft dit een gelijkmatiger slijtage, bovendien is de instapslijtage (schuren langs de rugleuning) dan beter verdeeld.
De draaiknoppen kun je verwisselen…

knuffel

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 mei 2008 12:13 PM
  [ # 50 ]

Weet ik en dat maakt de eventuele zoektocht meteen een stuk makkelijker! Ik heb gisteravond een ad. op marktplaats gezet voor een stoel. Mocht er nu iemand langskomen met een goed aanbod, dan bespaar ik me de moeite van het zelf repareren en als het me te lang duurt dan haal ik een stuk leer en doe het zelf.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 31 mei 2008 01:34 PM
  [ # 51 ]

Ik heb gisteravond een ad. op marktplaats gezet voor een stoel. Mocht er nu iemand langskomen met een goed aanbod, dan bespaar ik me de moeite van het zelf repareren en als het me te lang duurt dan haal ik een stuk leer en doe het zelf.

he serge waar is t Low Budget gehalte gebleven ? alles met houtje touwtje oplossen..beetje knutselen, plakken en knippen ..je wordt toch niet het type “moet het reserve wiel nou met michelin naar boven liggen of met XAS”?

crisis straks heb je nog een polo-shirt aan en zit je met witte handschoentjes achter het stuur Very Happy

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 mei 2008 01:51 PM
  [ # 52 ]

Laughing  De witte lakschoenen heb ik al!  Laughing

Ik kan me trouwens nog herinneren dat iemand vorig jaar van mij een bruin lederen interieur gekocht heeft, omdat ie geen zin meer had om z’n oude op te knappen, mr low-budget! Laughing  Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 02 juni 2008 12:40 AM
  [ # 53 ]

Vandaag begonnen met de regengootjes langs de kofferbak en natuurlijk valt dat altijd weer tegen en kwam ik met m’n enkele randje niet toe. Gelukkig was er in de loods ook nog een setje complete rand aanwezig, maar toen ik uiteindelijk alles pas gesneden had en de rand met een paar punten had vastgezet hield de gas-toevoer van het lasapparaat er mee op…. Daar krijg ik altijd zo de schijt van, ben je net lekker bezig en dan dat… Lasbak dus naar de reparatie en dan hoop ik dat ie donderdag weer klaar is, zodat ik het af kan maken.

Verder heb ik geconstateerd dat ze met koude motor vaak 2x gestart moet worden voordat ze aanslaat. Dat zou misschien een moede startmotor kunnen zijn, of een niet helemaal optimale accu en wellicht ergens wat vieze contacten. Als ik de goten klaar heb en de wielkasten en kofferbak geconserveerd heb, zal ik ‘r eerst eens een grote beurt geven en 123 inbouwen en daarna nog eens kijken hoe het met het starten gaat. Mocht het daarna nog zo zijn, dan is een nieuwe accu zo geplaatst en een nieuwe krachtigere startmotor heb ik ook nog liggen.

Hoe het ook zij, de eerste 600km zit er op en ik geniet van deze dame met volle teugen! Ze is werkelijk een zeer aangenaam en vlot rijdend exemplaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik de 5-bak ook nog niet echt heb gemist.

To be continued.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 juni 2008 12:45 AM
  [ # 54 ]

Is die lasautomaat nog in garantie?
Ik bedoel maar je kan dan wel een auto maken maar die automaat niet…
Is altijd de gasklep die stuk gaat door vuil, is zo vervangen en kost een euro of 20.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 02 juni 2008 01:04 AM
  [ # 55 ]

Dat idee heb ik ook, maar ik ben vanaf morgenochtend tot woensdagavond weg voor een project en heb dus geen zin om dan donderdag een halve dag kwijt te zijn aan de onderdelen-zoektocht en reparatie van dat apparaat, terwijl ik eigenlijk met m’n dame bezig wil. Je kunt je tijd maar 1x uitgeven.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 02 juni 2008 02:16 AM
  [ # 56 ]

Die Xantia van ons kost per kwartaal ook nog eens 275 euro wegenbelasting en dit stijgt de laatste 3 rekeningen elke keer. Nu willen ze BPM en wegenbelasting afschaffen in 2012 en tot die tijd liggen we met moderne diesels onder vuur…..
Sinds de vele (en kostbare) problemen die we in het begin hadden met de DS, kan ik bij m’n vrouw niet meer aankomen met een 2e DS als vervanging van de Xantia, precies om de redenen waar het hier ook om draait : die 2e DS moet dan ook netjes uitzien en de kostenposten (zeker in het begin) zijn te onzeker.
Ik heb wel reeds voor elkaar bij mijn vrouw dat als we voor een 3e kind gaan, we de Xantia ruilen voor een CX break of zo. Nu wil ik wel eens weten wat betrouwbare HP oldtimers zijn EN wat onderhoud dat zo ongeveer kost ?

Ook is wel gebleken dat politiek Den Haag nogal onbetrouwbaar is op dit vlak. Morgen gaan ze ons vertellen dat oldtimers hexagonale golfen uitstralen en dat we allemaal een lege chips-zak over onze kop moeten trekken als we binnen een straal van een kilometer van zo’n oldtimer rijden. Ook gaan ze ons dan vertellen dat LPG een afvalproduct is (afval is per definitie slecht) en dat hier dubbele heffingen over geheven moeten worden…....

Iemand suggesties ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 juni 2008 02:42 AM
  [ # 57 ]
bartjes schreef:

Morgen gaan ze ons vertellen dat oldtimers hexagonale golfen uitstralen en dat we allemaal een lege chips-zak over onze kop moeten trekken als we binnen een straal van een kilometer van zo’n oldtimer rijden. .......Iemand suggesties ?

Beetje zoals bij een motor dus… http://www.motorcyclecancer.com/  Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 02 juni 2008 11:39 AM
  [ # 58 ]
bartjes schreef:

Ik heb wel reeds voor elkaar bij mijn vrouw dat als we voor een 3e kind gaan, we de Xantia ruilen voor een CX break of zo. Nu wil ik wel eens weten wat betrouwbare HP oldtimers zijn EN wat onderhoud dat zo ongeveer kost ?

Als jij tegen die tijd van het opgroeien van het derde kind wilt genieten, geef dan of veel geld aan die CX uit of doe het niet. Met mijn CX destijds was ik het eerste jaar continu druk totdat ik haar betrouwbaar had. Ze had wel 5 jaar stilgestaan voor ik haar kreeg. Roesten doen ze net zo goed en de techniek van de DS is tegen die tijd helemaal bekend bij jou. Mijns inziens kun je dan toch beter een 2e D kiezen…...... Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 juni 2008 03:06 PM
  [ # 59 ]

I agree.

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 juni 2008 05:10 PM
  [ # 60 ]

Een CX is ook een fantastische wagen, maar kan net zo high-maintenance zijn als een DS. En als het jaarlijkse onderhoud onder de 4x275 euro blijft mag je jezelf gelukkig prijzen (afhankelijk van hoe handig je zelf bent). Dus of je je vrouw daar gelukkig mee maakt?

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook