3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

La Dame Blanche van C.D.P.F. : Te koop
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 24 juni 2008 06:13 PM
  [ # 31 ]

als je het derur paneel eraf klikt, kun je er goed bij. Als je t dan nog steeds niet goed ziet of liskrijgt, de andere deur ook ontmantelen en daar kijken, want, die dooet wel.

Bij een opliggende klink, is soms de drukbout achter het slotje zelf iets te kort. ook wil het tandwiel nog weleens wat moeizaam gaan. een combinatie zorgt al gauw voor dit soort zooi. Succes!

wat voel je als je hem indrukt, is het gelijk aan de andere? (lichte tegendruk, halverwege het indrukken.

.komma

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 25 juni 2008 01:35 AM
  [ # 32 ]

Willem Ruis: EN PIERRE, WAT ZIT ER ACHTER DE LINKERVOORDEURRRR???

Pierre: Hij is eindelijk open, Willem!
dance
En we zien: een totaal vastgeroest slot waarvan 2 veertjes zo verroest zijn dat ze de geest gegeven hebben. Ik heb het slot weer gangbaar gemaakt met nóg meer kruipolie, en voor vannacht even in een oliebad gelegd. Morgen even een trekveertje zoeken met de juiste maat (heb ik vast nog wel liggen), en even een typisch veertje namaken wat om het palletje zit dat de deur in het slot doet klikken.
Ik zag ook dat mijn DS de luxe van extra ARKO bezit: deze deurbak is zo rot dat vrijwel de hele bodem uit de deur geroest is. Gecombineerd met de andere plekken op deze deur (bekende plek rondom de spiegel etc.) denk ik dat ik op termijn beter een andere deur kan kopen om deze te vervangen. Maar we zijn weer een station verder! In een oude Bombe stond overigens dat je het raam moet verwijderen voordat je het slot eruit kan krijgen (dat heb ik bij de achterdeuren dus ook gedaan). Maar het is me gelukt om het slot eruit te peuteren terwijl het raam er nog in zat, ik moest alleen de achterste geleider iets losdraaien.
Overigens heeft mijn dame inliggende klinken.

Morgen veertjes maken en monteren en het slot er weer in zetten. Dan de andere voordeur ook maar eens onder handen nemen, wan die opent prima maar wil niet op slot Rolling Eyes  Ach, als het raam er toch niet uit hoeft valt het erg mee.

Kan iemand me nog even bevestigen dat het oliedruk lampje moet branden als ik de auto op contact zet? Gewoon voor de zekerheid, ik wil geen behoorlijke testrit maken zonder dat dit correct werkt natuurlijk. Zo ja, dan wordt dit het volgende karweitje.

Iedereen weer heel erg bedankt voor de tips!

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  

robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 25 juni 2008 09:17 AM
  [ # 33 ]

Oliedruklampje moet aangaan als je het contact aanzet, evenals je dynamolampje. Soms gaat ook het lampje van de hydraulische druk aan.
Alles moet natuurlijk weer uitgaan als de motor loopt.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 juni 2008 10:36 AM
  [ # 34 ]

Motoroliedruksensor zit onder de benzinepomp, linkse kant van het blok. Bedrading testen op deugdelijk vastzitten, schakelt naat massa (als het goed is).
Sensors willen nog al eens lekken, bij twijfel vervangen.

LHM-druksensor zit achter linkse voorspatbord (moet er dus af om er bij te komen), heb ooit een DS gehad met losgetrilde draad op deze sensor. Die zit dus op het schutbord, kan niet missen.

knuffel

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juni 2008 11:55 AM
  [ # 35 ]

Als het oliedruklampje niet brandt bij contact (en niet-lopende motor) zou ik denken aan een kapot lampje. Kapotte sensor of bedrading is minder logisch: Dan zou het lampje juist niet uit gaan.

Citroen!

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 juni 2008 12:01 PM
  [ # 36 ]

ConfusedConfused:

Als het stroomcircuit onderbroken is brandt er geen lamp Idea
Losse draad of kapotte schakelaar: geen lampje aan.

(testen van lampje met knoppie op het dashbord)

knuffel

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 juni 2008 12:05 PM
  [ # 37 ]

Nee, lampje werkt anders. Als contact aan gaat, krijgt het lampje stroom (niet via draad en schakelaar op blok, maar via dashbord). Als de motor gaat lopen en oliedruk opbouwt, laat de oliedrukschakelaar en draad naar dash het lampje juist uit gaan.

Citroen!

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 26 juni 2008 02:35 AM
  [ # 38 ]

Het is me bekend dat de oliedruksensor inderdaad massa schakelt. Maar als die massa vervolgens niet bij het lampje komt, (hetzij door kapotte sensor, hetzij door slechte aansluiting/bedrading) dan brandt het lampje nog steeds niet, of er nu spanning op staat of niet. Volgens mij bedoelt Vlietmansje dat ook. Het maakt niet uit aan welke kant je het circuit onderbreekt, dat blijkt ook wel uit het feit dat de sensor massa schakelt.

Ik weet nu dat het probleem ergens in de bedrading of de sensor moet zitten, want het lampje brandt netjes bij indrukken controleknop op dashboard.

Bedankt voor de bevestiging boys, ik heb weer een nieuw item bovenaan de prioriteitenlijst!

Ohja, LV-deur opent en sluit nu weer keurig. Heb vanavond even nieuwe veertjes op het slot geprutst, dik ingevet en het er weer ingezet. Weer een klein ongemak verholpen. Langzaam maar zeker…

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 26 juni 2008 02:51 AM
  [ # 39 ]

Heb eens ff in het principeschema gekeken: Vlietmansje heeft wel gelijk. Het oliedruklampje moet zijn massa krijgen via de oliedruksensor en de draad tussen sensor en lamp. Als de sensor kapot is, of de draad onderbroken, zal het lampje niet branden, tenzij je met het knopje op het dashbord massa maakt.
Als de motor eenmaal draait en oliedruk opbouwt, zal de sensor de massa onderbreken, waardoor de lamp uitgaat.

Sorry Rob! Smile

Citroen!

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten

Gepost: 26 juni 2008 10:34 AM
  [ # 40 ]

No problem, zo duidelijk als jullie posten kan ik niet Wink
Vind dit een erg leuk forum, tussen ()

knuffel

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2008 11:42 AM
  [ # 41 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Ohja, LV-deur opent en sluit nu weer keurig. Heb vanavond even nieuwe veertjes op het slot geprutst, dik ingevet en het er weer ingezet. Weer een klein ongemak verholpen. Langzaam maar zeker…

Goed bezig hoor. Zo stap voor stap kom je steeds verder.

Horse (smilie slaat nergens op maar ik vind hem gewoon leuk!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 28 juni 2008 02:09 AM
  [ # 42 ]

Vandaag heb ik de oliedruksensor doorgemeten: die is stuk. Bedrading was gelukkig nog prima, ondanks originele stekkertjes.
Dat wordt ff nieuwe sensor opsnorren. Erg fijne plek trouwens, waar dat ding zit! Echt helemaal te Citroën Laughing

Omdat dat alles vrij snel gebeurd was, hield ik nog tijd over om het cilinderslotje weer terug te plaatsen in de beroemde LVdeur, de stang en de handgreep weer terug te zetten en de boel netjes af te stellen.

Ik wilde al een tijd het volgende vragen, maar vergat het steeds: bij mijn dame loopt er een extra massakabel (compleet met poolklem) die boven op de versnellingsbak is aangesloten. Daarnaast heb ik, aan een aangeknepen poolklem, de normale massakabel zitten, die naar de waterpomp loopt. In deze poolklem zit ook de dunnere massakabel die naar de kabelboom loopt. Deze laatste heb ik momenteel aan de minpool van de accu aangesloten.
Wat klopt hier niet, Er zijn 2 poolklemmen die allebei op de minpool van de accu kunnen. Hebben jullie ook zo’n kabel lopen vanaf de bak? Iemand een idee wat de logica erachter is?

En Wolfman, die smilie is idd Cool

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten

Gepost: 30 juni 2008 06:53 PM
  [ # 43 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Vandaag heb ik de oliedruksensor doorgemeten: die is stuk. Bedrading was gelukkig nog prima, ondanks originele stekkertjes.
Dat wordt ff nieuwe sensor opsnorren. Erg fijne plek trouwens, waar dat ding zit! Echt helemaal te Citroën Laughing

Na een gezellige zondagmiddag is duidelijk geworden dat de bewuste sensor dient voor de aansturing van het koelwaterlampje. Met behulp van het losse DY3-blok uit Eva werd de oliedruksensor gevonden.

Het originele draadje lag nog op de plank, dus kwam mooi uit!

Hier groeit nog wat moois uit…  dance

knuffel

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 01 juli 2008 12:08 AM
  [ # 44 ]

En heel erg bedankt nog Rob! Zowel voor de onbelemmerde ‘blik op een blok’, de onderdelen, als de gezellige middag. Rob is top!
Toen ik ‘s avonds begon te knutselen aan de dame bleek echter dat de oliedruksensor (ditmaal de juiste Smile ) toch echt kapot was…. doormeten wees uit dat de sensor geen massa gaf, zucht. Dus toch maar even een nieuwe bestellen. Maar het originele draadje ervoor heb ik nu in ieder geval!  Wink

Verder heb ik gisteren de tellerverlichting werkend gekregen (weer een APK-eis voldaan) en kon ik de laatste controlelampjes monteren (dim- en grootlicht). Blijkt het lampje voor grootlicht niet te werken… Dat wordt op het prioriteitenlijstje gezet, want ook dat is een APK-eis. Ook heb ik nog het rubber van luchtfilterhuis naar carb vervangen.
Inmiddels ben ik flink verkouden geworden van al dat gebogen staan onder een motorkap, dus vanavond werk ik even niet aan de auto. Om toch iets te kunnen doen heb ik de APK-checklist van de Ami-club uitgedraaid en maak ik aan de hand daarvan een nieuw prioriteitenlijstje:

Nieuw prioriteitenlijstje
[list]
-Stuurhoes links vervangen, is gescheurd (fijn karweitje!)
-Nieuwe beugeltjes voor luchtfilterdeksel maken, deze is nu provisorisch afgesloten d.m.v. een band met snelsluiting.
-Controlelampje voor groot licht werkend zien te krijgen
-Ruitensproeier lijkt niet te werken, pompje maakt wel lawaai. Waarschijnlijk membraan kapot dus. Moet gerepareerd voor APK.
-Buitenspiegel zit bevestigd op mijn totaal verrotte LVdeur. Ik denk niet dat de keurmeester deze bevestiging als ‘deugdelijk’ aanmerkt… Oplossing voor verzinnen. Wordt waarschijnlijk toch een andere deur, deze is echt te slecht… Confused
-De binnenspiegel is nogal dof. Ik moet dus óf een andere opsnorren, óf hopen dat men deze niet verweerd acht. Liever een goede opduiken dus.
-Checken of de kogel van de trekhaak minimaal 49mm is, anders trekhaak eraf (Hoewel ik ze dit nog nooit heb zien controleren!)
-Remleidingen nog eens nalopen op kratervorming.
-Controleren of alle moeren van de stuurinrichting nog geborgd zijn.
-Lekkage verhelpen die inmiddels is ontstaan aan veerbol RA. Ik vermoed/hoop dat een nieuw afdichtrubbertje dit oplost.
[/list:u]

Nou, ik hoef me dus nog steeds niet te vervelen, voorlopig. Toch wordt de lijst zo langzamerhand te overzien! Eerst maar eens van die lastige verkoudheid afkomen.

Oh ja, 1 vraag nog: ik begreep van andere topics hier da deuren met opliggende klinken niet passen in chassis voor inliggende klinken. Klopt dit? Zo niet, of indien dit is aan te passen, verruimt dit mijn mogelijkheden voor aanschaf van de deur(en) nogal, vandaar.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juli 2008 12:19 AM
  [ # 45 ]

Goed bezig weer.
En nee die deuren gaan niet passen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook