9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
De blauwe gsa van Art (het afscheid is een feit)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 september 2013 07:54 PM
  [ # 121 ]

Mooimooimooi! Mijn GSA moet ook nodig weer gepoetst worden, maar ik kan me er maar niet toe zetten… Pokkewerk.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 september 2013 11:47 PM
  [ # 122 ]

En dat is het inderdaad! Pokkewerk!, wel dankbaar. Dat dan weer wel.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 23 september 2013 03:59 PM
  [ # 123 ]

Wat voor spullen heb je gebruikt om de GSA te poetsen, Art? Ik heb weinig ervaring met metallic en poetsen. Het ziet er inderdaad geweldig uit.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 23 september 2013 10:40 PM
  [ # 124 ]

Ik heb gebruikt commandant 3 en 4, daarna mequiars step 1, deep crystal paint cleaner en als laatste mequiars carnauba wax om het af te maken. Voor de rest veel tijd, spierkracht bloed zweet en tranen

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 24 september 2013 12:35 AM
  [ # 125 ]

Toch maar een mequiars gaan proberen dan. Veel (goeds) over gelezen, nog nooit gebruikt. Bedankt voor de tip!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 maart 2014 01:02 PM
  [ # 126 ]

Aangezien ik deze week de gsa maar weer uit de stalling heb gepakt om de bx (die in panne staat) te vervangen, heb ik vandaag eens gekeken waar die benzinelucht die ik met raam open rijden toch altijd rook vandaan kwam. De vulpijp had ik al 100x nakgekeken en is van hard kunststof. Ziet er prima uit. Niks mis mee. Ook de rubber slang naar de tank die daar weer onder (buiten de auto) zit is soepel en netjes. Naast de vulpijp in de auto zit een zwart kastje met wat benzine slangen erop, daarvan bleek er dus 1 pijpje bijna afgescheurd, Op het oog zat ie er netjes op maar bij nadere inspectie bleek ik de slang er zo af te kunnen draaien. Gelukkig was er nog genoeg ‘‘vlees’’ over om het slangetje weer aan te kunnen bevestigen. Nou maar hopen dat de benzine lucht verleden tijd is.

 

 

 

 

 


De boosdoener

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 maart 2014 07:43 PM
  [ # 127 ]

Da’s een bekend euvel!!!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 01 maart 2014 09:32 PM
  [ # 128 ]

Aha, ga ik daar ook maar eens kijken, bij mij t zelfde met raam open, onderdruk in de cabine, benzinelucht naar binnen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 maart 2014 09:36 PM
  [ # 129 ]

Kunnen ook verteerde (ontluchtings)slangen zijn, of een scheur in de vulpijp.
Deze zit dan vaak, niet zichtbaar, aan de achterkant op de plek waar met tanken de nozzle van de vulslang tegenaan komt.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 01 maart 2014 10:43 PM
  [ # 130 ]

Ik ga dat toch eens goed bekijken en verhelpen want t is behoorlijk lastig die benzinewalm binnen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 maart 2014 10:51 PM
  [ # 131 ]

Heb ik ook eens gehad. Was een gescheurde vulpijp.
Het vervelende is dat de antiroest ook wegspoelt.
Gauw opsporen dus excaim

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 maart 2014 12:31 AM
  [ # 132 ]

Note to self: Stukje opnieuw tectyleren!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 02 maart 2014 01:14 PM
  [ # 133 ]

Same here: bij mij zat er een (al eens gerepareerde) scheur aan de bovenkant van de vulpijp. Net onder de metalen versteviging. Nieuwe vulpijp erop en het probleem was verholpen. Zou mooi zijn als die, net als stuurwielen, weer opnieuw gemaakt gaan worden, want new old stock vind je ze vrijwel niet meer.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 02 maart 2014 01:18 PM
  [ # 134 ]

Zo’n scheur is makkelijk af te kitten.

Jaaaaaaren geleden, toen ik in mijn auto de scheur ontdekte, had ik nog geen reserve vulpijpen.

Heb toen de scheur dichtgekit met autoruitenkit. Zit nog steeds alsof ik de reparatie gisteren had uitgevoerd.

Let wel op, de vulpijpen voor GS en GSA zijn verschillend.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 02 maart 2014 04:27 PM
  [ # 135 ]

En is GS break’73 hetzelfde als GS berline??


Gr. Wim.

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook