10 van de 57
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Bandentopic "A"-alternatieven
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4873
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 maart 2011 09:07 PM
  [ # 136 ]
waterman schreef:

Ja Han, dat merk heet Michelin.

Ik heb geen enkele twijfel over de kwaliteit van de Michelin band en ik heb vier XAS banden onder mijn DS, maar dat is het punt niet, ik wil er gewoon niet aan dat er geen enkele andere band geschikt is voor de DS.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43087
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 maart 2011 09:10 PM
  [ # 137 ]

Han, er zijn zat banden geschikt. Maar… die banden zijn het vaak op één of meerdere punten gewoon “nét niet”...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4873
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 maart 2011 09:18 PM
  [ # 138 ]

Nou ben ik al een oude lul, ‘slap 70’ zeggen ze in Volendam, maar mijn beide hersenhelften doen het nog prima denk ik. De Michelin XAS is een oudere band en ik weet niet of ze die nu nog nieuw maken en welke rubber ze daarvoor gebruiken. De techniek gaat met rasse schreden voorwaarts en als je naar de banden kijkt voor motorfietsen dan is er sinds de jaren 70 grote vooruitgang geboekt. Dat zal met autobanden niet anders zijn schat ik en misschien is er zelfs een band die op alle fronten zelfs beter scoort dan de goede oude XVS of XAS.

Ik weet dat niet, maar het mooie van een forum is dat men daar ervaringen en kennis uitwisselt.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 24 maart 2011 09:59 PM
  [ # 139 ]

Han, dat wil ik direct geloven dat er betere banden bestaan. Maar, passen die onder een CX? Ik vind de huidige Michelin PremacyHP bijvoorbeeld prima rijden, alleen past die niet zomaar onder een Snoek of CX.

Toen ik 1,5 jaar geleden voor de CX een set 185R14 zocht, heb ik overigens ook Classic Tyre nog aan de lijn gehad. Zij vertelden mij dat de Vredestein Classic Sprint onder een CX/DS (inderdaad?) niet al te best doet qua wegligging en remweg. Maar: onder een achterwielaangedreven klassieke Benz of BMW wel! Zoals de CX/DS goed rijden met bepaalde banden, doen andere auto’s dat ook. En wellicht is een XVS op een andere auto ook geen fijne keus, het gaat om de combinatie gewichtsverdeling, aandrijving, wielophanging, vering, demping etc.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 24 maart 2011 10:18 PM
  [ # 140 ]
Han S schreef:
waterman schreef:

Ja Han, dat merk heet Michelin.

Ik heb geen enkele twijfel over de kwaliteit van de Michelin band en ik heb vier XAS banden onder mijn DS, maar dat is het punt niet, ik wil er gewoon niet aan dat er geen enkele andere band geschikt is voor de DS.

Een XAS is een prima band voor op de achteras van een DS, XVS zet je voor Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 24 maart 2011 10:33 PM
  [ # 141 ]
nltecoko schreef:

Persoonlijk vind ik de Michelins het geld niet waard. Dus heb ik mijn geld elders uitgegeven, bijvoorbeeld aan betere verlichting, omdat dat voor mij meer bijdroeg aan de veiligheid. Dat is mijn afweging geweest, en ik heb het volste begrip en respect voor iemand bij wie de beslissing anders uitpakt.

Het lijkt mij persoonlijk best wel klote dat je dan budgetair gezien de keuze moet maken tussen goede verlichting en een goede band Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 maart 2011 10:51 PM
  [ # 142 ]

Laughing

Citroen!

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 24 maart 2011 11:47 PM
  [ # 143 ]

Ik heb de afgelopen 30 jaar vele sets banden versleten in een DS (waarvan de Michelins het snelste sleten….), alle merken van A tot Z en daarbij geen noemenswaardige verschillen in rijcomfort en veiligheid geconstateerd. Om dan alle niet-Michelins tot “levensgevaarlijk” te verklaren vind ik wel heel erg kort door de bocht (en dat is zelfs op Michelins gevaarlijk Wink  ).Oude discussie (maar wel leuk) maar de invloed van bandenmerk wordt wat mij betreft zwaar overgewaardeerd.
De verschillen in comfort en veiligheid zitten mijns inziens veel meer in (een) goed werkend(e) remsysteem, veerbollen, stuurhuis, draagarmen,chassis enz enz.
Nou ja, ieder zijn meug. Bandentest blazen we maar af daar zelfs de kenners te kennen geven dat het “verschil bij zo’n test niet duidelijk waarneembaar is”........ Baseren we ons (voorlopig) op de duitse (in)Continental test. Ook prima.
Keep them rolling, any rubber for safety Wink

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 24 maart 2011 11:49 PM
  [ # 144 ]

Stel, meneer Michelin zit ‘s avonds even op dit forum te snuffelen,leest dit boeiende topic en denkt het volgende, als ik de prijs van mijn bandjes nou eens iets omlaag gooi (150 euro?)gaat iedereen in dat kikkerlandje weer op mijn bandjes rijden en verkoop ik 5000x5 bandjes in 2 jaar en dat telkens weer want ze rijden daar wat af,en mijn bandjes slijten(gelukkig maar) best snel. Zo is iedereen tevreden.Bandenmannetje verkoopt weer meer bandjes en ds rijdertje heeft zijn originele bandjes er weer onder.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 466
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 25 maart 2011 04:59 PM
  [ # 145 ]

Camembert schreef dat de Hankook niet meer beschikbaar was bij classictyre. Deze is wel bij autobandenshop.com beschikbaar en voor ongeveer de helft van de prijs van een Vredestein. Verder is deze Hankook deze maand bij de Consumentenbond in een bandentest van zomerbanden als “goed” getest.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9924
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 maart 2011 05:30 PM
  [ # 146 ]

In de jaren ‘70 hadden michelins juist een lange levensduur. De wet van de remmende voorsprong?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 maart 2011 05:38 PM
  [ # 147 ]

Michelin gebruikt de handelsnaam (XAS, XVS) voor een andere, ‘moderne’ band: onder klassiekers wordt de levensduur bepaald door leeftijd, dus ze laten de band veel sneller slijten dan vroeger. Als je je DS gebruikt voor vele kilometers per jaar ben je beter af met een serieus modern alternatief, rijd je maar een 3000-5000 per jaar kom je met de huidige Michelins goed weg. Die zijn dan netjes ‘op’ na een paar jaar.

Om het duidelijker te zeggen: de XASsen van nu zijn niet hetzelfde als 30 jaar geleden.

knuffel

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 28 maart 2011 02:49 PM
  [ # 148 ]
bogaard77 schreef:

Ik hoop alleen dat ik nooit een noodstop hoef te maken als camembert achter me rijdt met zn federals…

zo kan ie wel weer, He? nono

Maar wees niet bang; ik rijd geen federals (schreef ik dat dan?) en heb ik jou zonder winterbanden weer liever niet achter mij….

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 maart 2011 03:17 PM
  [ # 149 ]

Gaan we lekker allemaal?
Nu weer on-topic!  police

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 29 maart 2011 02:48 PM
  [ # 150 ]

Zelfs de mods kunnen zich wel eens laten gaan, blijkbaar… Wink

No hard feelings, ik had je wel vorige week verwacht in Westbeemster.

Over remweg gesproken, de voorbanden nemen 80-90% van de remkracht voor hun rekening heb ik ooit begrepen *). Dus Michelins ook achter nemen (ipv de Vredesteins bij mij) geeft maar een verbetering van het remvermogen van 10-20%.
Mijn remweg zal dus niet zo veel groter dan bij Michelins rondom, denk ik.

*) Bij de DS wordt overigens de remkrachtverdeling voor/achter ook geregeld adhv de gewichtsverdeling, maar in welke mate weet ik niet.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
10 van de 57
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook