Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Vooral op die foto van de zijkant, vind ik het erg op de Chic kleur (Gris Dolmen) lijken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Net even getankt en kan ik meteen uitrekenen hoeveel ze verbruikt. 484km op 44liter. Volgens mij is dat 1op10 ik ben niet zo’n rekenaar….. ops:
Toch wel 1:11 op de liter/kilometer af!
Da’s hoe dan ook beter dan ik, kom nooit boven de 1:10 uit, meestal tussen de 1:9 en 1:10…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Totaal aantal Berichten: 27966
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan doe je het toch nog redelijk netjes, als je beetje gaat trappen met een GTi dan kom je amper boven de 1 op 10 uit
Veel beter dan 1 op 12,5 zit er vaak niet in met een GTi
dat rijd de mijne ook zo’n 500 km op een tank van 48 liter.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi hoor
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vandaag heb ik even mijn rechtergordel gesmeerd want die rolde niet lekker op.

Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hey mooie BX hoor!
Ik zie eigenlijk nu pas je topic, maar alsnog gefeliciteerd natuurlijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Dankje
Hopla ze staat nu 1 week op mijn naam en ze zweeft heerlijk. Waarschijnlijk binnenkort de stuurmotor van de centrale vergrendeling vervangen omdat die soms een beetje raar doet en mijn auto dan op de meest nare momenten van het slot gaat. Nu heb ik even de orginele computer van de PLIP er weer ingedaan, maar moet ik mijn deuren weer openen (als ze nog dicht zitten) met de sleutel omdat ik geen ab heb van de PLIP.
Ik ben erachter. Mijn BX is vrouwelijk. Ze kost me nu al een nieuwe radiateur. Niet dat ik dat erg vind, want ik kan ook een anti-lekpil erin gooien, maar ik plaats dan liever een andere radiateur.
Vanochtend wilde ik naar mijn vakantiewerk rijden. Ging het stoplampje niet uit en het brande in combinatie met het lampje van het koelsysteem. Dus ik het peil gecheckt en er maar wat water ingegooid en naar mijn werk gereden. Daar had ik hem afgeperst en er stroomde een beetje water aan beide kanten van mijn radiateur. Ik een beetje opgelucht. Gelukkig was het niet inwendig in de motor of weer mijn kachelkraan, maar aan de andere kant had ik liever gehad dat het een koelslang was… Dat is makkelijker te vervangen en goedkoper. Nouja morgen een nieuwe radiateur erin en dan kan zondag de tocht naar Gelderland beginnen
Dat zit eventjes tegen ja, maar met de oude radiateuren weet je het nooit. Goed dat je een nieuwe laat plaatsen, dan weet je zeker dat dat goed zit.
Ik ga hemzelf plaatsen Maar ik wil deze auto zolang mogelijk houden en wil er gewoon het beste voor doen als het om reparatie gaat. Met de lakkleur wil ik ook de orginele kleur hebben, maar ik weet de kleurcode niet 100% zeker dus ga ik ook nog geen kleur laten maken. Ik kan er wel een lijkende kleur uit een spuitbus overheen doen, maar ik weet van die kleur ook niet of het wel de goede kleur is….
Ach, met zulk soort dingen krijg je de kleur toch nooit 100% gelijk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90