Banden
En kun je ons al iets over je ervaringen met de chinezen vertellen? Dit omdat ik een artikel in Autokompas zag:
http://www.autokompas.nl/binaries/Archief/Edities/2007/12/Autokompas12_35.pdf
Martin
Tot nu toe:
De Maxxis ma701 banden bevallen erg goed. Ze zijn (veel) stiller dan de bejaarde michelins die er onder zaten, comfort lijkt beter en met de hoeveelheid regen van de laatste weken/dagen zijn ze ook qua grip ruim voldoende gebleken. Of ze slijtvast zijn kan ik nog niet zeggen..ik rij daar sowiezo te weinig voor.
Het profiel is natuurlijk moderner dan dat van de michelins die er eerst onder zaten maar detoneert absluut niet, de banden staan gewoon erg mooi.
Nu spoort mn CX weer fantastisch, al moest ze wel door Citroville opnieuw gebalanceerd worden (er viel een loodje af toen ik voor een kleine beurt aan kwam rijden in Borculo.. )

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Om even terug te komen op Michelin Energy`s, tot E3A banden was het inderdaad de (veel) mindere banden van Michelin. Ik heb nu 2 Energy saver banden en het verschil met de oude Energy`s is qua grip en waterafvoer erg groot. Wanneer de 2 oude type Energy`s (nu als voorbanden) versleten zijn gaan er ook Energy savers eronder.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Zowel EnergySaver als E3A zijn echter helaas niet als 185/80R14 leverbaar voor CX serie-1. Profile Tyrecenter biedt in deze maat volgens de site alleen Vredestein ‘Sprint Classic’ aan.
Ik zag in Duitsland ook DS’n met deze banden (in 165R15 geloof ik). Iemand ervaring met deze banden: teVredestein of ontevredestein?
Omdat ik nog Michelin XVS heb, moet ik binnenkort ook 4xnieuw, want XVS is volgens mij héél oud (DOT code “2”, dus 1992 op zijn gunstigst).
Groeten,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Citrophile schreef:Om even terug te komen op Michelin Energy`s, tot E3A banden was het inderdaad de (veel) mindere banden van Michelin. Ik heb nu 2 Energy saver banden en het verschil met de oude Energy`s is qua grip en waterafvoer erg groot. Wanneer de 2 oude type Energy`s (nu als voorbanden) versleten zijn gaan er ook Energy savers eronder.
Same here, vier nieuwe Energy Savers laten monteren.
Ervaring tot nu toe is dat ze stil zijn, uitstekende wegligging op droge ondergrond en voorspelbaar weggedrag in de nattigheid.
Hoe een en ander zich bij verder gevorderde slijtage ontwikkelt valt nog te bezien, tot nu toe zijn mijn ervaringen buitengewoon positief.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Rogier Verhoef schreef:Zowel EnergySaver als E3A zijn echter helaas niet als 185/80R14 leverbaar voor CX serie-1. Profile Tyrecenter biedt in deze maat volgens de site alleen Vredestein ‘Sprint Classic’ aan.
.....
Bij mijn CX serie 1 liggen er wel EnergySaver’s onder maar dan de 195/70TR14 misschien is dat een optie? Ik vind een beetje een bredere band toch wel fijn, al mag het eigelijk nog wel iets beter. Gezien de grote van de auto vind ik de bandjes toch nog best smal namelijk. Maar wel erg prettig om op te rijden hoor, die EnergySavers.
Groetjes, Rik.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Rogier Verhoef schreef:Zowel EnergySaver als E3A zijn echter helaas niet als 185/80R14 leverbaar voor CX serie-1. Profile Tyrecenter biedt in deze maat volgens de site alleen Vredestein ‘Sprint Classic’ aan.
Ik zag in Duitsland ook DS’n met deze banden (in 165R15 geloof ik). Iemand ervaring met deze banden: teVredestein of ontevredestein?
Omdat ik nog Michelin XVS heb, moet ik binnenkort ook 4xnieuw, want XVS is volgens mij héél oud (DOT code “2”, dus 1992 op zijn gunstigst).
Groeten,
Rogier
In de IDDS-hoek trouwens een antwoord gevonden:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=190837&postdays=0&postorder=asc&highlight=vredestein&start=30
Ook gaven ze aan dat XVS/XAS in La France nog gewoon leverbaar is, voor betere prijzen dan in NL
:
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ja, leverbaar wel maar echt niet in voorraad bleek tijdens mijn vakantie (heel wat garages en bandenboeren langsgeweest). Ruim van te voren bestellen dus..
wegligging
Ik heb er Vredestein Sprints onder laten leggen en die rijden prima. Over het stil rijden hoef ik me met de 2200D gelukkig geen zorgen te maken.
Rik ,
De Michelin 195/70/14 maat past dat wel goed onder een smalspoor CX ?
Waar moet je aan denken wat betreft prijzen energy saver ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb in maart 366 euro betaald voor 4x energy bij de kwik fit (4 halen, 3 betalen) inclusief alles. Nu kosten ze daar 80 euro excl. per stuk als je er 4 koopt.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
De Michelin 195/70/14 maat past dat wel goed onder een smalspoor CX ?
Dibert van Citroville vertelde me dat een smalspoor geen 195 kan hebben..loopt aan. Maar sommige smalspoor CX rijders hier lijken geen problemen te hebben.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb 195/70 winterbanden voor mijn CX, die een tussenmodel is met breedspoor onderstel en smalspoor schermen. Lopen niet aan. Maar ik vind dat de wielkasten veel mooier uitgevuld worden (in de hoogte) door 185/80 banden.
Die Vredestein classics zijn redelijk afgekraakt door enkele forumleden; vooral in nat weer schijnen ze slecht te werken…




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
De 195’ers lopen alleen aan bij maximale stuuruitslag. Ze zijn in ieder geval behoorlijk slijtvast!








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
markV624 schreef:Rik ,
De Michelin 195/70/14 maat past dat wel goed onder een smalspoor CX ?
Waar moet je aan denken wat betreft prijzen energy saver ?Groet ,
Mark
Bij mij zitten ze er goed omheen. Ik heb dus gewoon 14 inch licht metalen velgen er onder en ook een smalspoor. Geen enkel probleem. Ik kan gewoon perfect helemaal sturen.
Groetjes, Rik.