2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
problemen EB6V/egmv/bmp?
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 09 juli 2008 01:23 AM
  [ # 16 ]
picassoke schreef:

Het ik soms ook, niet altijd. Het is wel stukken beter sinds de software update.

software update? gebeurt die automatisch bij het onderhoud of is het enkel bij problemen dat ze die doen?

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 09 juli 2008 01:37 AM
  [ # 17 ]

Ernstige issues

picassoke schreef:

Dat probleem heb ik soms ook.
Soms bij vertrekken hoor ik een klak als ik hem in A zet.
.........Vandaag deed de auto weer erg raar, EM6V, weer die hatelijke resonantie, en gekraak van de zonneschermen.

Triestig Sad  Sad

Je hebt veel te veel geduld.
Aangetekend schrijven aan Citroën in Brussel, zaak laten constateren.

Niet op je dealer wachten, rechtstreeks met hoofdkantoor de zaak aankaarten. De dealer is hier ook maar doorgeefluik.

cc test aankoop. 

80€ uitgeven aan een advocaat om de brief de nodige juridische argumenten te geven.

Als je dit er niet voor over hebt, stoppen met zeuren of een andere auto kopen.


Ik rij in het week-end met de C4GP van mijn vrouw en ik begrijp heel die toestand van dat schokken niet. Als je rijdt dan voel je het schakelmoment komen en de zaak is dan om geen overdreven gas te geven tot hij omhoog of omlaag geschakeld heeft. Na een halve dag voelde ik dit perfect aan en rijdt de auto schokvrij even aangenaam als de full automaat van mijn C6. Voordeel is dat ik bij het stoplicht in de C4 niet op de rem moet staan.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 juli 2008 08:25 PM
  [ # 18 ]
Gunther schreef:
picassoke schreef:

Het ik soms ook, niet altijd. Het is wel stukken beter sinds de software update.

software update? gebeurt die automatisch bij het onderhoud of is het enkel bij problemen dat ze die doen?

Weet ik niet, het is bij mij gebeurd als ik het aankaarte bij de dealer samen met nog een paar andere problemen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 juli 2008 08:31 PM
  [ # 19 ]

Re: Ernstige issues

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
picassoke schreef:

Dat probleem heb ik soms ook.
Soms bij vertrekken hoor ik een klak als ik hem in A zet.
.........Vandaag deed de auto weer erg raar, EM6V, weer die hatelijke resonantie, en gekraak van de zonneschermen.

Triestig Sad  Sad

Je hebt veel te veel geduld.
Aangetekend schrijven aan Citroën in Brussel, zaak laten constateren.

Niet op je dealer wachten, rechtstreeks met hoofdkantoor de zaak aankaarten. De dealer is hier ook maar doorgeefluik.

cc test aankoop. 

80€ uitgeven aan een advocaat om de brief de nodige juridische argumenten te geven.

Als je dit er niet voor over hebt, stoppen met zeuren of een andere auto kopen.


Ik rij in het week-end met de C4GP van mijn vrouw en ik begrijp heel die toestand van dat schokken niet. Als je rijdt dan voel je het schakelmoment komen en de zaak is dan om geen overdreven gas te geven tot hij omhoog of omlaag geschakeld heeft. Na een halve dag voelde ik dit perfect aan en rijdt de auto schokvrij even aangenaam als de full automaat van mijn C6. Voordeel is dat ik bij het stoplicht in de C4 niet op de rem moet staan.

Ik heb eerst samen met de dealer naar een oplossing gezocht.
Het grote probleem is dat de mankementen niet permanent zijn.
ZE komen maw niet altijd voor. Bvb van de krakende zonneschermen heb ik nu al een tijdje weer geen last.
Ligt volgens mij deels aan het opwarmen van het interieur, of het contrast tussen erg warm buiten en koel binnen.
Over de EBV6: deze werkt beter met de 1.6HDI dan met de 2.0HDI. Dit zijn zowel de woorden van men dealer als hetgeen ik zelf heb kunnen constateren.
En het is waar wat je zegt, je kan perfect zacht rijden met de EBV6 en je bent het snel gewoon.
Maar in de file heb ik regelmatig last van schokken (remmen op motor in 1e) Dit is hetgeen mij het meeste stoort.
Voor de rest ben ik vrij tevreden over de EBV6, al blijf ik van mening dat als ik de aankoop over zou doen ik wrs voor de volautomaat zou gaan.
Of de 1.6 HDI met ebv6.

Ik heb intussen een mail gedaan naar citroen belux.
Deze avond is het 2 dagen gelden.
Als ik morgen geen antwoord krijg, dan ga ik telefoneren.
Als dat nog niet helpt ben ik van plan om verder te gaan.
Maar ik ga het eerst zo proberen op te lossen.
Want direct beginnen met advocaten e.d. is niet altijd de beste methode.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 14 juli 2008 06:17 PM
  [ # 20 ]

Ik heb nog geen problemen met de EB6V. Heel af en toe voel ik een schokje als ik van N naar A schakel. Net of de auto in de versnelling “valt”. Het probleem van jhvink (niet vlot op kunnen trekken na langzaam oprijden van een kruising) herken ik niet. Ook ander rare zaken zoals schokken etc. heb ik nog niet ervaren.

We vertrekken vanavond naar Frankrijk met een zwaar beladen auto (bagage tot een het dak, en dakkoffer met fiets op het dak, 5 personen in de auto). Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 06 augustus 2008 02:39 AM
  [ # 21 ]

Ben vanavond een beetje topics aan het lezen en kwam ook deze tegen.  Bij de aanschaf van deze auto heb ik lang getwijfeld over met name de versnellingsbak en ik heb zelfs een auto van de dealer meegenomen om deze een dag te proberen. Ik bleef twijfelen maar heb uiteindelijk toch de EB6V gekozen.

Ik heb er nu 45000 kilometer mee gereden waarvan natuurlijk heel veel in de 6e versnelling op de snelweg maar ook in de stad, met de caravan, enzovoort en ik ben er zeer tevreden mee. Het nie bijtijds terugschakelen bij een inhaalactie is inderdaad op te vangen door een handmatige terug schakeling en daarmee is dan ook die tekortkoming opgelost.

Ik ben dus zeer tevreden maar denk toch voor een volledige automaat te gaan omdat deze natuurlijk ook al beter wordt met name de Ford Focus die een automaat heeft met een dubbele koppeling (ook andere auto´s hebben die inmiddels) en dat is toch wel het summum van schakelen.

Tja, uiteindelijk komt het toch uit de portemonnee en je moet keuzes maken maar het kiezen tussen een handbak en een EB6V valt echt in het voordeel van de EB6V uit.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 11 augustus 2008 12:10 PM
  [ # 22 ]

Wilde eerst een eigen onderwerp starten, maar nu zal ik het hier maar plaatsen…. De auto is een jaar oud en sinds een half jaar alleen maar ellende met die k.. EB6V. Steeds weer terug naar de garage, inmiddels is de druklager vervangen, computer vervangen, sensor 2 keer en al tig keer is de bak gereset, om gek van te worden. Heb mijn dealer een paar maanden geleden aangegeven dat ik hier niet meer mee wil blijven rijden en dat we er ook nog mee naar Oostenrijk moesten…..daar hebben we alleen maar meer ellende gehad. Rondweg Munchen: storing versnellingsbak (schoot zelf terug in N), mooie file veroorzaakt daar ! Voor we op de plaats van bestemming waren nog 4 keer storing gehad. In Oostenrijk op een helling van 8%weer storing. Nu stond ie echter in N maar de computer vond dat ie in zijn 1 stond, met geen mogelijkheid meer te starten dus. Accupool eraf gehaald en na een minuut er weer op—> storing handrem !!!(vrouw en kinderen nog in de auto !!!) Naar Citroen Assistance gebeld, auto wordt opgesleept. Na 2 uur wachten kwam er iemand. Kreeg wel de mededeling van CA dat de auto binnen 5 dagen gerepareerd moest zijn anders moest hij terug naar Nederland, dit is echter NIET gedekt door CA, ze vroegen of ik een reis en kredietbrief had van de ANWB….niet dus ik heb tenslotte 3 jaar garantie en CA, toch?. Na drie dagen was de computer weer gereset en konden we weer rijden, alleen schakelt ie nu niet meer zo snel, het is net of versnelling met een slippende koppeling opkomt. Op een dag ook nog bij een kruising gestaan waar een auto van links aankwam waar ik makkelijk voor kon, ik geef gas en de koppeling haperde, ik schoot vervolgens met 4500 toeren in 1 klap de kruising op , LEVENSGEVAARLIJK !!!. Toen we terug waren in Nederland direct naar de dealer gegaan en gezegd dat we hier niet meer in gaan rijden. Moesten het verhaal opschrijven van de vakantie zodat hij er mee naar Citroen Nederland kan, mail is inmiddels een week weg maar nog steeds niets gehoord (niet eens een leesbevestiging). Overigens kunnen ze nog wat leren qua communicatie bij Citroen Nederland, reeds diverse klachten daar neergelegd maar krijg of geen antwoord of weken later, de laatste keer zeiden ze zelfs dat hun mail het 3 weken niet had gedaan…..natuurlijk, er is geen bedrijf meer dat 3 weken zonder mail kan. Blijft het feit dat ik nog steeds met een spookauto zit opgescheept, we hebben geeisd dat er een nieuwe auto wordt geleverd, het is gewoon een ondeugdelijk produkt (woorden van de verkoper zelf). Die gaf overigens aan dat 95% van de auto’s die hij verkoopt een EB6V heeft waarvan er geen terugkomt… Ik weet alleen niet wat we nu nog verder moeten doen, ik zit met een auto van bijna 40.000 euro te kijken waar we geen verre afstanden meer mee durven te rijden, mijn vrouw rijdt er sowieso niet meer in

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 augustus 2008 02:10 PM
  [ # 23 ]

Ik heb ook al wat problemen gehad met de ebv6.
Maar de laatste tijd rij ik probleemloos rond, soms wel wat schokken maar dat hoort ook bij de beperkingen van het concept.

Maar ik heb wel al de nodige problemen gehad met de rest van de wagen, maar ook hier de laatste tijd geen last meer van gehad.

Dus ik wacht af, maar feit is wel: dit is mijn eerste citroen.
Ik heb hem gekocht omdat de wagen goed reed, aangenaam was, en vrij veel auto voor je geld.
Maar als dit je eerste citroen is en je komt al direct in confrontatie met de zogenaamde franse slag dan stel je je toch de nodige vragen bij het merk.
Moest ik vandaag opnieuw kiezen zou ik niet weten of ik nog opnieuw een citroen zou nemen.

Ik zit ook met een probleem dat blijft aanslepen, namelijk een resonantie die hoorbaar is bij 120 en hoger.
Lijkt op een brom, motorgeluid, maar het is wel uiterst storend op de snelweg en op lange afstanden.
Vooral als je op fluisterasfalt rijd is het zeer storend.
Mijn dealer woont echter ver van een autosnelweg, dus heb ik gevraagd aan citroen belux om het probleem daar te onderzoeken. Heb tot op heden geen antwoord terugegekregen.
Voor het ogenblik heb ik echt geen tijd om er mij mee bezig te houden.
Maar binnen enkele weken ga ik toch wat druk op de ketel zetten.
Het probleem sleept al bijna een jaar aan.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 augustus 2008 05:08 PM
  [ # 24 ]

Sjonge, daar wordt je allemaal niet blij van.

Ik hebhet eens met een C5 gehad en tegen de leasemaatschappij gezegd dat ik er niet meer in ging rijden. Heb ik ook niet gedaan en heb mijn kilometers gedeclareerd bij mijn baas die er ook niet heel blij van werd.

Veel aanpassingen gedaan en mij werd gegarandeerd dat alles opgelost was. Ik had daar niet veel geloof in maar het was wel opgelost en ik heb er nog 100000 kilometer probleemloos in gereden.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
vrerom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-2008

Gepost: 12 augustus 2008 08:46 PM
  [ # 25 ]

Schakelproblemen etc.

De Citroën C4 Gran Picasso is een fantastische reisauto (sinds januari 2007 45.000 kms) gekoppeld aan veel comfort.
Echter, het automatische schakelen van stilstand naar 1 en 2 is heel schokkerig en houdt zelfs regelmatig in (met name van bijna stilstand naar wegrijden en dan vooral op een kruispunt!!!).  Het vreemde is dat hij tot de update in november 2007 zonder problemen schakelde en reed, en pas na de update deze problemen voorkomen. Er heeft zelfs iemand van Citroën Nederland met de auto gereden maar hij geeft aan dat er niets vreemd is. Bezitters van de Gran Picasso verderop in de straat hadden dezelfde problemen, maar deze dealer (Leiden) gaf aan dat soms de computer niet goed ingelezen wordt bij installatie; zij hebben kostenloos de computer vervangen.

Het sleuteltje bij de kilometerteller blijft ondanks alle pogingen van de dealer - terugkeren, terwijl van onderhoud geen sprake is.
De computer is al twee keer ge-reset, maar zonder verbetering van het terugkerende sleuteltje of het schakelprobleem.

In Juni in Frankrijk ontkoppelde de cruise-control zichzelf spontaan meerdere malen op een glooiende weg. Gelukkig kond de dealer (Leidschendam) dit keer wel in de computer terugzien wat het prboleem is. Op de vervanging wachten we inmiddels al weer bijna 6 weken. 

Het tankklepje heeft meerdere weken geweigerd te openen, en pas na vele minuten sprong deze opeens open; bijzonder lastig. Momenteel functioneert deze weer normaal, maar de oorzaak is niet gevonden.

De koplampen moesten beiden na 16.000 kms en bij continu gebruik al vervangen worden. De garage gaf aan dat we maar niet met de lichten aan moesten rijden. We rijden nu maar op automatisch aanschakelen en toen de derde lamp het begaf werd ons medegedeeld dat dit heel zwaar is voor de koplampen. Zij konden niets vinden, maar naar weer een controle was het probleem ineens weg…....Oorzaak onbekend.

Ongeacht blijft het een prettige en comfortabele reiswagen, maar de kans dat ik een nieuwe zal kopen is inmiddels miniem geworden.

Pluspunt(en) Ruimtelijke gevoel, redelijk zuinig (112,5), comfort, hoge zit en armleuningen
Minpunt(en) Schuine ruitjes voor zijn zichtontnemend bij rijden in de bergen, doorlopend computerproblemen en met name het doorschakelen van de 1e naar de 2e versnelling (EBV6 en Automaat), koplampen moeten na 16.000 kms vervangen worden

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 12 augustus 2008 09:11 PM
  [ # 26 ]

Even Surprisedfftopic : 2 van de door jou aangegeven problemen heb ik ook :

vrerom schreef:

Het sleuteltje bij de kilometerteller blijft ondanks alle pogingen van de dealer - terugkeren, terwijl van onderhoud geen sprake is.
De computer is al twee keer ge-reset, maar zonder verbetering van het terugkerende sleuteltje of het schakelprobleem.

In Juni in Frankrijk ontkoppelde de cruise-control zichzelf spontaan meerdere malen op een glooiende weg. Gelukkig kond de dealer (Leidschendam) dit keer wel in de computer terugzien wat het prboleem is. Op de vervanging wachten we inmiddels al weer bijna 6 weken.

 

Als je me zou kunnen aangeven wat de oplossing voor dit probleem is ...  (gebeurt bij mij af en toe en dit is lastig om voor te leggen aan de dealer)

Check best ook eens of je toevallig dit probleem ook hebt : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191136&highlight;=

En nu weer on topic Wink

Profiel  
 
KAarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-11-2006

Gepost: 14 augustus 2008 07:04 PM
  [ # 27 ]
waterman771 schreef:
picassoke schreef:

Want na vele jaren met hopen problemen is de scenic nu erg betrouwbaar.
Alle problemen zijn opgelost.

De Scenic is met stip de meest afgesleepte wagen bij zowel de Nederlandse ANWB als bij de Belgische TCB en Touring. Een Scenic betrouwbaar? Laat mij niet lachen! Ik heb daar zoveel ellende van gezien toen ik voor de ANWB werkte….. van 50 scenics die met vakantie in Frankrijk gingen, gingen er steeds 10 stuk, waarvan 7 met de truck naar NL moesten worden vervoerd….

Mijn vrouw heeft bij Renault leasing in Utrecht gewerkt. Sindsdien heeft zij zich voorgenomen nooit meer een nieuwe of gebruikte Renault meer te zullen rijden Mad

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 14 augustus 2008 07:40 PM
  [ # 28 ]

Re: Schakelproblemen etc.

vrerom schreef:

Het sleuteltje bij de kilometerteller blijft ondanks alle pogingen van de dealer - terugkeren, terwijl van onderhoud geen sprake is.

Het tankklepje heeft meerdere weken geweigerd te openen, en pas na vele minuten sprong deze opeens open; bijzonder lastig. Momenteel functioneert deze weer normaal, maar de oorzaak is niet gevonden.

‘t Spijt me het te moeten zeggen, maar probeer eens een andere dealer. De beschreven zaken zijn goed op te lossen. 6 weken wachten op onderdelen is onnodig, je kan binnen een week de onderdelen in huis hebben om een volledig nieuwe auto op te bouwen.

vrerom schreef:

De koplampen moesten beiden na 16.000 kms en bij continu gebruik al vervangen worden. De garage gaf aan dat we maar niet met de lichten aan moesten rijden. We rijden nu maar op automatisch aanschakelen en toen de derde lamp het begaf werd ons medegedeeld dat dit heel zwaar is voor de koplampen. Zij konden niets vinden, maar naar weer een controle was het probleem ineens weg…....Oorzaak onbekend.

De 16.000 km die deze lampen gebrand hebben komt mij niet heel vreemd voor. De grote hoeveelheid electronica in de hedendaagse auto zorgt er gewoon voor dat de belasting van deze lampen een stuk groter is dan vroeger. Spanningspieken en -dalen door een veelvuldig belast “electriciteitsnet” bekort de levensduur fors. Dat is niet te verhelpen, belangrijk is wel dat er kwalitatief hoogwaardige lampen gemonteerd worden.

Succes,

Gr Martijn

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 18 augustus 2008 12:19 PM
  [ # 29 ]

Re: Schakelproblemen etc.

vrerom schreef:

De koplampen moesten beiden na 16.000 kms en bij continu gebruik al vervangen worden. De garage gaf aan dat we maar niet met de lichten aan moesten rijden…

Surprisedfftopic
Veel hangt ook af van de kwaliteit en ik denk ook van wat je rijdt (veel autostrade, korter/lange ritten, sportief/gezapig enz.). Zo had ik en een collega, beide een identieke Ford Focus, enig verschil was de kleur, beide zonder continu branden van de lichten. Ik heb in totaal 3 of 4 lampjes (1 voor remlicht, en andere allemaal dimlicht) moeten vervangen op bijna 100000 km. De collega heeft makkelijk 15 lampjes of meer op zijn 150000 km vervangen, meestal dimlicht ook.
Voorlopig hebben we met de GC4P nu 15000 km gereden, en nog geen lampje stuk, we rijden dan ook niet met appelverlichting, en de schakelaar op ‘auto’.

Terug OnTopic:
Voorlopig hebben we geen verdere ‘problemen’ gehad met de bak, wel valt me op (misschien is dit al sinds begin), dat wanneer je van A stand naar N gaat, voor je start, je een ‘klak’ voelt af en toe, dus de bak voelt schakelen naar neutraal voor het starten, ik heb al eens geprobeerd daarna terug op A en dan terug op N te zetten, maar dan heb je het niet meer.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 augustus 2008 02:00 PM
  [ # 30 ]

Heb ik ook, ik veronderstel dat het normaal is.
Als je de versnelling inschakeld met een manuele bak hoor je dat soms ook.

Ik heb de laatste tijd ook geen problemen gehad met de bak, hij werkt prima.
Wel heb ik nu dat hij op vlakke weg bij 70-75 km/h naar de 6 schakelt, en dit heeft de 2.0 HDI niet graag. Dus begint hij duidelijk te brommen tegen die snelheid.
Ik heb dit al van in het begin, en na een softwareupdate is het een tijdje weggeweest maar nu is het terug.
Zal mss aan het zelflerend vermogen van de bak liggen.

Dus er zijn 2 mogelijheden, of sneller rijden, of gewoon in M zetten en teruggaan naar de 5e versnelling.
Ik denk dat de 1.6 HDI hier minder last van heeft.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook