5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
problemen EB6V/egmv/bmp?
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 14 maart 2009 12:36 AM
  [ # 61 ]

Welkom op ons forum Wilco!  salut


Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 14 maart 2009 12:48 AM
  [ # 62 ]

Na de reparatie heeft de mijne nog nooit zo fijn automatisch geschakeld.

Laat je dealer anders contact opnemen met van Oosten in Zoetermeer om daar na te vragen wat er vervangen is bij de 14TRTK bij ditzelfde probleem.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 maart 2009 01:40 AM
  [ # 63 ]

Kan je het hier dan ook eens zeggen want ik zit met een vergelijkbaar probleem.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 mei 2009 09:10 PM
  [ # 64 ]

Overlaatst ook melding van gemaakt, en ze zeiden me ongeveer hetzelfde.
Het zo laten is het beste, maar er hebben wel meerdere picasso’s last van.
De nieuwe hebben dit niet meer schijnt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arpic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 07-09-2008

Gepost: 28 mei 2009 12:23 AM
  [ # 65 ]

En nu ben ik (eindelijk ook) de klos… snifff
Stuiteren/Stoten/etc…
- voelt aan als een koppeling die niet lekker pakt.
Dealer gaat de drukgroep vervangen…hoop dan weer mijn smooth-Picasso terug te hebben.

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 28 mei 2009 11:56 AM
  [ # 66 ]

ik lees nu zo veel over drukgroepen dat ik besloten heb bij de a.s. grote beurt te eisen dat deze wordt vervangen. De softwareupdates/resets/inleren etc etc helpen geen zier en aangezien ik 1 van de eerste C4’s Picasso heb, vermoed ik dat het te maken heeft met de samenstelling van de drukgroep (gedeeltelijk kunststof bij de eerdere versies, nu blijkbaar geheel van metaal).
Zal best een hele operatie zijn, heb er ergens foto’s van gezien op het forum en het is niet iets dat je op een vrij zaterdagmiddag even doet, maar dat is dan jammer!

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 28 mei 2009 01:44 PM
  [ # 67 ]

Na 92.000 km nog steeds buitengewoon tevreden over mijn Picasso. Vorige week heeft onze relatie een heel klein deukje opgelopen. Op maandag zag ik wat olie op de oprit liggen. Op dinsdag na een bezoek aan de klant (en wederom een plasje olie in de parkeergarage) toch maar even langs mijn dealer gereden. De olie kwam uit de versnellingsbak, maar het kon geen kwaad. Wel gelijk een afspraak voor reparatie gemaakt.

Dezelfde avond werd ik dor mijn vrouw gebeld dat ze op een kruising stond met een auto die niet meer voor- of achteruit wilde en al piepend repte van een ‘versnellingsbak storing’. Uiteindelijk in de 5e versnelling toch nog thuis gekomen. De volgende ochtend deed hij niets meer. Om een lang verhaal kort te maken. Via Ctroen Assistance is alles perfect verholpen en na een dag had ik de auto weer terug. Het bleek om een lekkende leiding in de EB6V bak te gaan.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook