2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Certificat d’authenticité opvragen bij het Conservatoire
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 augustus 2008 12:35 AM
  [ # 16 ]
BEsuper schreef:

2 biljetten van 20 euro in de enveloppe?

Was inderdaad ook het enige dat ik kon bedenken. Dat zal het dan wel worden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 02 september 2008 02:38 PM
  [ # 17 ]
Brian schreef:
BEsuper schreef:

2 biljetten van 20 euro in de enveloppe?

Was inderdaad ook het enige dat ik kon bedenken. Dat zal het dan wel worden.

Via diverse banken is het mogelijk euro’s gratis over te maken naar de meeste europese landen. Daarvoor zijn BIC en IBAN-nummer nodig. Vaak kan dat ook via internetbankieren.

Ik heb onlangs contact gehad met het Conservatoire, en daarover een artikel geschreven voor La Bombe Citroën. Dat is dit weekend verschenen in het septembernummer (nr. 280).
Ik zal dat artikel ook plaatsen op de clubsite van de ID/DS club.
http://www.citroeniddsclub.nl

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 september 2008 03:02 PM
  [ # 18 ]
Michelidds schreef:
Brian schreef:
BEsuper schreef:

2 biljetten van 20 euro in de enveloppe?

Was inderdaad ook het enige dat ik kon bedenken. Dat zal het dan wel worden.

Via diverse banken is het mogelijk euro’s gratis over te maken naar de meeste europese landen. Daarvoor zijn BIC en IBAN-nummer nodig. Vaak kan dat ook via internetbankieren.

Ik heb onlangs contact gehad met het Conservatoire, en daarover een artikel geschreven voor La Bombe Citroën. Dat is dit weekend verschenen in het septembernummer (nr. 280).
Ik zal dat artikel ook plaatsen op de clubsite van de ID/DS club.
http://www.citroeniddsclub.nl

La Bombe ligt thuis inderdaad te wachten tot ik er tijd voor heb, had dus nog niet gezien dat daar een stukje over het Conservatoire in stond. Staan daar ook BIC/IBAN in?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 02 september 2008 04:09 PM
  [ # 19 ]
Brian schreef:

La Bombe ligt thuis inderdaad te wachten tot ik er tijd voor heb, had dus nog niet gezien dat daar een stukje over het Conservatoire in stond. Staan daar ook BIC/IBAN in?

S.v.p. eerst zelf kijken, dan pas vragen stellen. Evil or Very Mad
“Ja”.
Alles staat nu ook op de clubsite. Voorlopig met een directe link op de homepage.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 september 2008 04:54 PM
  [ # 20 ]
Michelidds schreef:

Alles staat nu ook op de clubsite. Voorlopig met een directe link op de homepage.

very good
(En ik zal volgende keer even wachten met kijken. Wink)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 september 2008 05:31 PM
  [ # 21 ]

Cool. Ik weet uitgezonderd de productiedatum het meeste van de geschiedenis van mijn CX al wel, maar altijd leuk om dit soort zaken op een officieel document bij de paperassen te kunnen stoppen. Ga het ook eens proberen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 april 2009 04:55 PM
  [ # 22 ]

Goed, een tijdje geleden ook maar eens een briefje gestuurd naar Citroen in Aulnay. Daarin zovel mogelijk gegevens, zoals chassisnummer, motornummer, kleurcode, het oorspronkelijke Franse kenteken, een kopie va de carte grise en het Nederlandse kentekenbewijs bijgevoegd. En uiteraard foto´s om e.e.a. te bewijzen.

Na enkele weken geduldig wachten lag er maandag een envelop uit Aulnay op de mat. Ik moet zeggen dat de inhoud me een beetje tegenviel. De naam van de dealer was verkeerd gespeld SAVIA ipv SAVRA, maar dat zal komen doordat het ergens uit een handgeschreven document is overgenomen. Ik moet ook toegeven, zoals hierboven ook staat, dat de meeste informatie over mijn CX me al bekend was (eerste verkoopdatum en eigenaar had ik al van de carte grise en de dealersticker die tot de restauratie op de kofferdeksel zat vertelde me waar de auto nieuw geleverd was). Het ging me dan ook puur om de productiedatum.

In de brief van het Conservatoire stond een soort samenvatting van mijn verzoek en de melding dat ze de kleur van mijn CX niet met zekerheid konden bepalen (iets met onduidelijkheid over de kleurcode - onzin want een -duidelijke- foto van het blikken plaatje op het schutbord was bijgevoegd, maar goed). Vervolgens enkele data, die ook terugkwamen op de feitelijke ´attestation´.

En daar zit hem de onduidelijkheid. De ´date de vente´ klopt met die op de carte grise, dat is 5 juli 1977. In de verklaring staat echter ook de ´date de commercialisation´, 1 juli 1977.

Op vakantie kan ik me heel behoorlijk redden bij de bakker, maar wat wordt hiermee bedoeld? Is dit de datum waarop de auto als gereed product de fabriek uitrolde, of de datum waarop deze op transport ging naar de dealer?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 april 2009 05:08 PM
  [ # 23 ]
Michelidds schreef:

Je krijgt een formulier waarop de gegevens vermeld staan die bekend zijn bij het Conservatoire. Dat zijn het type, de bekende nummers en datum waarop de auto door de productieafdeling afgeleverd werd aan de verkoopafdeling. Dat is dus niet de datum waarop de auto zijn / haar eerste kenteken gekregen heeft! Dat kan soms vele maanden schelen!
Van een beperkt aantal bouwjaren zijn in de dossiers in het Conservatoire ook bekend de kleuren, opties en/of dealer aan wie de auto geleverd is.

Is 1 juli 1977 dan toch de datum productie > verkoopafdeling?? Dat zou betekenen dat er bij mijn auto maar een week tussen zit… Snelle jongens, die Fransozen… Dat waren nog eens tijden, kom daar in deze tijden van crisis nog eens om…
Ook typisch omdat men voor zover ik weet in november 1976 met de ORGA-nummering begon, en dat nummer zit niet op mijn CX. Dus ik verwachtte een productiedatum van voor die tijd. Maar goed, ben ik dus toch blij want de gevraagde informatie zit er dus wel in. Merci!

Van mijn auto waren dus ook de kleur (zij het met twijfel) en de geleverde opties bekend: Diravi, de bekledingsstof was blijkbaar optioneel, Isotherpakket. En dus de gegevens van de dealer, zij het met spelvaut. Een goed jaar, 1977.
Ik ga er komende zomer langs, op weg van vakantieverblijf 1 naar vakantieverblijf 2, op zoek naar die monteur-met-verhalen-over-vroeger…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 april 2009 05:28 PM
  [ # 24 ]

date de commercialisation is de dag dat de auto beschikbaar werd gesteld aan de afdeling verkoop. De dag dat ze dus uit de fabriek kwam rollen. Organr. avant la lettre zeg maar.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 april 2009 05:30 PM
  [ # 25 ]

Niet avant la lettre inderdaad. Komt neer op organr. 236

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 01 april 2009 05:53 PM
  [ # 26 ]

Date de commercialisation is inderdaad datum overdracht productieafdeling Citroën (in jouw geval fabriek Aulnay) aan verkoopafdeling.
Hm, vraagje: Was dat in 1977 al verkoopafdeling PSA, of nog Citroën? Nu is het natuurlijk allemaal PSA.

Date de vente heb ik zelf niet ontvangen voor mijn auto’s. Is waarschijnlijk de datum waarop de auto verkocht is aan de dealer.
Men baseert zich bij het Conservatoire op de aanwezige dossiers. Dat daar verschillende zaken in staan voor verschillende jaren, is niet verwonderlijk.

Blijkbaar is jouw auto op dezelfde dag dat de dealer die ontving, ook al weer doorverkocht aan de eerste eigenaar en op kenteken gezet.
Dit is inderdaad snel, maar lijkt me te maken te hebben met de vakantie, die op 1 juli begonnen was. Blijkbaar wilde de eerste eigenaar persé met zijn nieuwe auto op vakantie.

Overigens levert het opvragen van gegevens bij het Conservatoire natuurlijk alleen ‘bekende’ gegevens op. Als er bij jou al veel bekend is van de auto, zal er dus weinig nieuws bij zitten.
Maar, het ‘officiële’ certificaat is dan wel een bevestiging van de gegevens en de authenticiteit van je auto.
De gegevens over de originele opties vormen voor jou leuk nieuws.

Dat het Conservatoire de kleurcode niet met zekerheid kon bepalen, heeft te maken met onduidelijkheid in hun dossiers. Niets met jouw foto van het blikken plaatje. Want er kan best in de loop van de tijd een ander plaatje op gezet zijn. Wat het Conservatoire doet van een bepaalde auto, is opzoeken van de gegevens die zij in hun dossiers hebben. Die controleren ze met jouw gegevens. Maar op hun ‘attestation’ vermelden ze alleen hun gegevens. Hoe meer documenten jij al overlegt, hoe meer bevestiging dat oplevert, dat het inderdaad om dezelfde auto gaat.
En bovendien voegen zij de door jou aangeleverde gegevens weer toe aan hun archief (of een parallelarchief, dat weet ik niet).

Over ORGA-nummer weet ik niet veel (zit niet op ID/DS Wink ). Maar ik kan twee dingen bedenken: Het eerste modeljaar werd het nog niet op de auto gestempeld. Of er is ooit schade geweest / overgespoten op de plek waar het gestempeld stond en toen verdwenen.

Ik hoop voor je dat de dealer nog geïnteresseerd is in je ‘oude bak’ en de oude monteur niet afgevloeid in deze crisis.  Rolling Eyes

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 02 april 2009 12:39 AM
  [ # 27 ]

Ik heb een “Attestation de date pour vehicule de collection” waarvoor ik nog niet hoefde te betalen.
Alle gegevens zijn overgenomen van de formulieren die ik in bezit had, maar de de datum waarop mijn DS “a été commercialisé” (9 juli 1970) had ik nog niet. En de “date de 1re mise en circulation” was 1 week later: 17 juli 1970. Ging dus inderdaad snel in die tijd.
Attest staat op mijn website.
Ik heb voor mijn AZ 18PK óók een attest gekregen, en ik herken de fouten die gemaakt worden bij het overschrijven van gegevens: mijn naam klopte niet (vind ik wel jammer, maar het was dan ook volledig kostenloos) Wink

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2010 10:23 PM
  [ # 28 ]

Zijn hier recent nog nieuwe ervaringen?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 27 juni 2011 04:32 PM
  [ # 29 ]

23 mei aanvraag gedaan… tot op vandaag nog niets binnen

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 28 juni 2011 12:44 AM
  [ # 30 ]

Ik heb de carte grise (In Frankrijk had mijn DS twee eigenaren, de eerste 10 maanden, de tweede 22 jaren(!), ze woonden beiden in Rennes.

Ik heb ook het originele afgestempelde serviceboekje (Guide d’entretien)  met de data die kennelijk ook op het attestation staan. Zelfs de sleutelnummers staan er in. Alle originele sleutels (behalve tankdop) heb ik in tweevoud.
De naam van de eerste eigenaar, die de auto 10 maanden had, staat er dus ook in.

Mijn auto is in Rennes bij de fabriek gekocht (VENDEUR USINE staat er in het boekje gestempeld) met de afleveringsdatum, de eerste afleveringsbeurt, de 1000 km beurt en de stempels van de garage in Rennes die de auto gecommercialiseerd heeft.

Op de carte grise staat 17 mei 1973, de ‘préparation a la route’ is afgestempeld op 26 mei 1973.
Verder zijn alle beurten gedocumenteerd tot aan de uitvoer naar Nederland door de tweede eigenaar, die ook op de carte grise staat. De auto is al die tijd in Rennes geweest. Ik heb gemaild met degene die de auto in 1993 in NL heeft ingevoerd. En heb alle (echt alle) rekeningen van de restauraties in NL. En kan dus aantonen dat de kilometerstand die na 23 jaar 78.000 was (aantoonbaar met serviceboekje) nu 209.000 is. Dus ca. 5000 per jaar. Tja, de DS 23 was en is een benzineslurper, waar je dus niet veel mee rijdt.


Ik weet dat het oorspronkelijk okergele interieur vervangen is door leer en wanneer dat in NL gebeurd is. ik ben officieel de derde NL eigenaar en dus de 5e eigenaar (2 Fransen, 2 NLers voor mij).


De originele kleur (AC085) kan ik heel goed zien in de wielkasten die nooit overgespoten zijn, dat is beige Tholonet, een kleur die in 1973 voor het eerst op de Pallas geleverd werd. Daarom weet ik ook dat mijn DS een echte originele fabriekspallas is. Alle Pallaskenmerken zitten er dan ook in (tot en met de motorkapontgrendelingsgreepjes, de strips aan het dashboard, alle vloerbedekkingen etc.

Wat zou zo’n attestation mij nog aan info kunnen opleveren?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook