1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
opstijgproblemen TRS
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 26 juli 2008 09:10 PM

na ruim twee jaar bij een Belgische garage stil te hebben gestaan heb ik deze schone dame twee maanden geleden gekocht.
inmiddels heb ik er LPG in, en carburateur vernieuwd, was niet meer te redden.
alleen deed ze vanochtend heel raar, ik kreeg haar de lucht niet meer in.
alles zit vol , niets lekt (qua hydroliek) hoor het relais klikken als ik de stand van de hoogte verander, maar ze deed helemaal niets. Rolling Eyes  Rolling Eyes
ik wilde ermee naar Pallas Garage hier in A´dam, dus ik start en rijd voorzichtig ivm. rem\stuurbekrachtiging, maar NIETS deed het dus .
na een kleine 5 minuten peentjes te hebben gezweet deed ineens alles het weer.
iemand enig idee? En wat nu te doen?

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 juli 2008 09:17 PM
  [ # 1 ]

Je hebt het hier over een 77’er? Welk relais hoor je dan klikken bij hoogteverstelling?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 juli 2008 10:00 PM
  [ # 2 ]

Hoogteregelaar even vast?
Dit ‘hoor’ je ook veel in de DS-wereld, die beestjes krijgen soms ook te weinig kans om ‘de beentjes te strekken’, waardoor er wel eens wat vast gaat zitten…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 26 juli 2008 10:36 PM
  [ # 3 ]

nee, is een ‘87-er TRS; ‘77-er is een 2400 Pallas Laughing  Laughing en helaas al weer weg, kan alleen m’n onderschrift niet aanpassen Rolling Eyes  Rolling Eyes
heb inmiddels ook een Volvo 945 erbij yes
er klikt een relais onder de stuurkolom als ik niveauregelaar heen & weer beweeg
maar is het nu raadzaam om te flushen?
heb er een klein litertje LHM is gegooit, maar na ruim 2 jaar stilstaan ( er is sinds 5 mei 2007, laatste Belgische APK) maar 5000 km mee gereden, in totaal nu in 21 jaar 180.000, met complete onderhoudshistorie ( Citroendealer in Moeskroen)erbij+inzegening van de lokale pastoor Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil  Laughing  Laughing

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 juli 2008 11:25 PM
  [ # 4 ]

Aha, okay, dat verandert de zaak. Stilstaan, daar houden auto’s niet van. Maar als ik het goed begrijp werkt alles weer naar behoren. Dan denk ik, dat alles wat vast zat weer enigszins los is gekomen.

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 26 juli 2008 11:45 PM
  [ # 5 ]

yep, moi aussi,
maar toch raar, vrijdag bijna halve dag mee rondgecrossed, nergens last van, zaterdag: nada, eerst als een loslopende dolle stier door A’dam rijden, ZONDER remmen, stuurbekrachtiging, en niet vanuit de hoogte Laughing  Laughing  Laughing , en na 5 minuten alles weer prima functioneren Rolling Eyes  Rolling Eyes
blij dat het om 7.30 was, en totaal niet druk, remmen op de handrem is geen pretje Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 juli 2008 11:57 PM
  [ # 6 ]

ZOnder remmen door A’dam? Gevaarlijke gek! Gelukkig zaten je eigen kinderen velig thuis, of heb je geen kinderen?

Hoe dan ook, je kunt je onderschrift hier veranderen en daarna onderaan bevestigen met “OK”.

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 27 juli 2008 12:53 AM
  [ # 7 ]

thnx, is done! Laughing
en ja, twee kids ( Jelle & Wiebren), die meer in mijn Volvo’s zien dan in mama’s CX, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ze allemaal 2 banken hebben achterin, en zo omgedraait ( bij Volvo’s zitten ze op laatste bank tegen de rijrichting in Laughing ) gekke bekken trekken naar achterliggers.
CX break vind ik persoonlijk niets, zonde van de C-stijl, in een berline zit een veel mooiere lijn

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2008 01:54 AM
  [ # 8 ]

Nochtans, als er in het dashboard STOP staat, gaan dan nooit rijden. Heel simpel. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor de andere weggebruikers. Het staat duidelijk voor je neus, met mooie rode letters: STOP. Duidelijker kan een auto niet tegen je zijn.

Edit: Oja, als je dan toch al gaat rijden terwijl dat echt niet de bedoeling is, dan twijfel ik ook aan je kennis omtrent het hele hydraulisch systeem en wil je dan toch even vertellen, dat je niet onder die auto moet gaan liggen als ze in de hoogste stand staat en je er geen assteunen onder hebt gezet. Ze drukt je in één klap dood, als het mis gaat. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juli 2008 02:01 AM
  [ # 9 ]
garagestmarien schreef:

Heel simpel. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor de andere weggebruikers.

Dat bedoel ik.

Stel je toch eens voor dat je zo’n knaap als Jelle of Wiebren, maar dan eentje van b.v. mij, met je dikke wielen plet. En dat puur omdat je tegen beter weten in en bewust van het gevaar zijnde toch wilde rijden, omdat die paar centen om een ambulance te huren net iets te veel waren…

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 27 juli 2008 02:06 AM
  [ # 10 ]

tja, moest toch echt weg waar ik geparkeerd stond:
heb welliswaar een parkeervergunning voor mijn stadsdeel, maar als er een bord staat dat je van 26 juli tot 3 september niet mag parkeren ivm???( zal wel weer film/werkzaamheden/verhuizing/opknapbeurt oid zijn)omdat je anders weggesleept wordt, wat je minimaal €240,/ kost Rolling Eyes
en ik ben idd. Volvo´s gewend, die doen het namelijk altijd!
wel raar dat er dan geen short/cut, of uiterste redmiddel of weet ik veel is, maw. als je ´r niet de hoogte in krijgt mag je /kun je helemaal niets; vind ik raar.
besides : denk nu niet dat ik geheel onverantwoord ben oid. Rolling Eyes  Rolling Eyes
wilde in eerste instantie de voiture 75 meter verder zetten, totdat ik bedacht dat ik net zo goed die kleine 758 meter ( volgens Tom,Tom) naar Pallas Garage kon rijden.
heb nog NOOIT in een auto gereden waar je in geval van nood oid. NIET kon remmen, blijf ik raar vinden, als je dus een hydrolisch probleem of lek hebt kun je NIET sturen en NIET remmen terwijl je rijdt?
let wel, dit is m’n tweede Citroen ooit, en heb dus meer met Volvo’s ( oude) en Peugeots ( 404’s)
daar werken de dingen wel naar behoren in geval van depanage Rolling Eyes  Wink  Wink

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2008 02:10 AM
  [ # 11 ]

Is het dan niet tijd om de CX te verkopen of in te ruilen voor een Vovo? Dan weet je zeker dat je nog in numbmode naar de garage kunt, wanneer die Vovo het weer in haar kop krijgt om alles uit te schakelen, zodat je op de snelweg ineens nog maar dertig kunt rijden. CX rijden is niet niks. Dat moet je willen. Met alle gebreken van dien. Je moet weten wat die auto doet en kan en niet kan. Denk ik.

Ik bedoel dit niet kwaad, maar dat is mijn idee.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 juli 2008 02:13 AM
  [ # 12 ]

Wat je moet als je auto op haar gat blijft liggen en je moet er mee weg?


Dat is toch simpel: bel je je garagebedrijf of de wegenwacht.

Die helpen je en die weten hoe om te gaan met je auto.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juli 2008 02:15 AM
  [ # 13 ]
pp! schreef:

tja, moest toch echt weg waar ik geparkeerd stond:
......omdat je anders weggesleept wodt, wat je minimaal €240,/ kost Rolling Eyes

Oh, in dat geval begrijp ik het wel…..  Confused

Echt, geloof mij nu maar, rijden in een drukloze CX is verschrikkelijk onverantwoordelijk. Ook als daar €240,- tegenover staat.

Maar goed, laat ik maar stoppen. Blijkbaar vind je dat je handelen goed was.
Laat het dan echter voor de lezers duidelijk zijn dat dit zeer onverstandig is!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 juli 2008 02:16 AM
  [ # 14 ]

CX rijden is een levensstijl


Je zet zo’n dame ‘s avond in perfecte staat weg en de volgende kan er van alle aan mankeren sommige noemen dat karakter.

Een CX is en blijft een CX en wordt nooit een Volvo en andersom ook niet

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 27 juli 2008 02:30 AM
  [ # 15 ]

Rolling Eyes  Rolling Eyes
ik stel een vraag ivm. een euvel wat ik niet kan thuisbrengen.
ben actief op div.klassiekerfora, en kan sleutelen.
begrijp me niet verkeerd, zal wel goed bedoeld zijn allemaal, maar krijg een beetje wrang gevoel bij laatste postings.
wil graag even quoten:

don’t patronize me!

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing
no offence Cool

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook