na ruim twee jaar bij een Belgische garage stil te hebben gestaan heb ik deze schone dame twee maanden geleden gekocht.
inmiddels heb ik er LPG in, en carburateur vernieuwd, was niet meer te redden.
alleen deed ze vanochtend heel raar, ik kreeg haar de lucht niet meer in.
alles zit vol , niets lekt (qua hydroliek) hoor het relais klikken als ik de stand van de hoogte verander, maar ze deed helemaal niets.
ik wilde ermee naar Pallas Garage hier in A´dam, dus ik start en rijd voorzichtig ivm. rem\stuurbekrachtiging, maar NIETS deed het dus .
na een kleine 5 minuten peentjes te hebben gezweet deed ineens alles het weer.
iemand enig idee? En wat nu te doen?
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je hebt het hier over een 77’er? Welk relais hoor je dan klikken bij hoogteverstelling?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hoogteregelaar even vast?
Dit ‘hoor’ je ook veel in de DS-wereld, die beestjes krijgen soms ook te weinig kans om ‘de beentjes te strekken’, waardoor er wel eens wat vast gaat zitten…
‘Spirit of avant-garde’
nee, is een ‘87-er TRS; ‘77-er is een 2400 Pallas
en helaas al weer weg, kan alleen m’n onderschrift niet aanpassen
heb inmiddels ook een Volvo 945 erbij
er klikt een relais onder de stuurkolom als ik niveauregelaar heen & weer beweeg
maar is het nu raadzaam om te flushen?
heb er een klein litertje LHM is gegooit, maar na ruim 2 jaar stilstaan ( er is sinds 5 mei 2007, laatste Belgische APK) maar 5000 km mee gereden, in totaal nu in 21 jaar 180.000, met complete onderhoudshistorie ( Citroendealer in Moeskroen)erbij+inzegening van de lokale pastoor
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

- BX 1.9 TURD, de Euro
Aha, okay, dat verandert de zaak. Stilstaan, daar houden auto’s niet van. Maar als ik het goed begrijp werkt alles weer naar behoren. Dan denk ik, dat alles wat vast zat weer enigszins los is gekomen.
yep, moi aussi,
maar toch raar, vrijdag bijna halve dag mee rondgecrossed, nergens last van, zaterdag: nada, eerst als een loslopende dolle stier door A’dam rijden, ZONDER remmen, stuurbekrachtiging, en niet vanuit de hoogte
, en na 5 minuten alles weer prima functioneren
blij dat het om 7.30 was, en totaal niet druk, remmen op de handrem is geen pretje ops:
ops:
ops:
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZOnder remmen door A’dam? Gevaarlijke gek! Gelukkig zaten je eigen kinderen velig thuis, of heb je geen kinderen?
Hoe dan ook, je kunt je onderschrift hier veranderen en daarna onderaan bevestigen met “OK”.
thnx, is done!
en ja, twee kids ( Jelle & Wiebren), die meer in mijn Volvo’s zien dan in mama’s CX, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ze allemaal 2 banken hebben achterin, en zo omgedraait ( bij Volvo’s zitten ze op laatste bank tegen de rijrichting in ) gekke bekken trekken naar achterliggers.
CX break vind ik persoonlijk niets, zonde van de C-stijl, in een berline zit een veel mooiere lijn
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nochtans, als er in het dashboard STOP staat, gaan dan nooit rijden. Heel simpel. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor de andere weggebruikers. Het staat duidelijk voor je neus, met mooie rode letters: STOP. Duidelijker kan een auto niet tegen je zijn.
Edit: Oja, als je dan toch al gaat rijden terwijl dat echt niet de bedoeling is, dan twijfel ik ook aan je kennis omtrent het hele hydraulisch systeem en wil je dan toch even vertellen, dat je niet onder die auto moet gaan liggen als ze in de hoogste stand staat en je er geen assteunen onder hebt gezet. Ze drukt je in één klap dood, als het mis gaat. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
garagestmarien schreef:Heel simpel. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor de andere weggebruikers.
Dat bedoel ik.
Stel je toch eens voor dat je zo’n knaap als Jelle of Wiebren, maar dan eentje van b.v. mij, met je dikke wielen plet. En dat puur omdat je tegen beter weten in en bewust van het gevaar zijnde toch wilde rijden, omdat die paar centen om een ambulance te huren net iets te veel waren…
tja, moest toch echt weg waar ik geparkeerd stond:
heb welliswaar een parkeervergunning voor mijn stadsdeel, maar als er een bord staat dat je van 26 juli tot 3 september niet mag parkeren ivm???( zal wel weer film/werkzaamheden/verhuizing/opknapbeurt oid zijn)omdat je anders weggesleept wordt, wat je minimaal €240,/ kost
en ik ben idd. Volvo´s gewend, die doen het namelijk altijd!
wel raar dat er dan geen short/cut, of uiterste redmiddel of weet ik veel is, maw. als je ´r niet de hoogte in krijgt mag je /kun je helemaal niets; vind ik raar.
besides : denk nu niet dat ik geheel onverantwoord ben oid.
wilde in eerste instantie de voiture 75 meter verder zetten, totdat ik bedacht dat ik net zo goed die kleine 758 meter ( volgens Tom,Tom) naar Pallas Garage kon rijden.
heb nog NOOIT in een auto gereden waar je in geval van nood oid. NIET kon remmen, blijf ik raar vinden, als je dus een hydrolisch probleem of lek hebt kun je NIET sturen en NIET remmen terwijl je rijdt?
let wel, dit is m’n tweede Citroen ooit, en heb dus meer met Volvo’s ( oude) en Peugeots ( 404’s)
daar werken de dingen wel naar behoren in geval van depanage
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

- BX 1.9 TURD, de Euro
Is het dan niet tijd om de CX te verkopen of in te ruilen voor een Vovo? Dan weet je zeker dat je nog in numbmode naar de garage kunt, wanneer die Vovo het weer in haar kop krijgt om alles uit te schakelen, zodat je op de snelweg ineens nog maar dertig kunt rijden. CX rijden is niet niks. Dat moet je willen. Met alle gebreken van dien. Je moet weten wat die auto doet en kan en niet kan. Denk ik.
Ik bedoel dit niet kwaad, maar dat is mijn idee.
Wat je moet als je auto op haar gat blijft liggen en je moet er mee weg?
Dat is toch simpel: bel je je garagebedrijf of de wegenwacht.
Die helpen je en die weten hoe om te gaan met je auto.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
pp! schreef:tja, moest toch echt weg waar ik geparkeerd stond:
......omdat je anders weggesleept wodt, wat je minimaal €240,/ kost
Oh, in dat geval begrijp ik het wel…..
Echt, geloof mij nu maar, rijden in een drukloze CX is verschrikkelijk onverantwoordelijk. Ook als daar €240,- tegenover staat.
Maar goed, laat ik maar stoppen. Blijkbaar vind je dat je handelen goed was.
Laat het dan echter voor de lezers duidelijk zijn dat dit zeer onverstandig is!

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
CX rijden is een levensstijl
Je zet zo’n dame ‘s avond in perfecte staat weg en de volgende kan er van alle aan mankeren sommige noemen dat karakter.
Een CX is en blijft een CX en wordt nooit een Volvo en andersom ook niet
Citroen c32 Hilton XLS
ik stel een vraag ivm. een euvel wat ik niet kan thuisbrengen.
ben actief op div.klassiekerfora, en kan sleutelen.
begrijp me niet verkeerd, zal wel goed bedoeld zijn allemaal, maar krijg een beetje wrang gevoel bij laatste postings.
wil graag even quoten:
don’t patronize me!
no offence
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84