2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

opstijgproblemen TRS
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 27 juli 2008 02:37 AM
  [ # 16 ]

onverstandig of niet, met die concequesntie had ik het ook gedaan..

Hoezo jongeren maken meer ongelukken..?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2008 02:39 AM
  [ # 17 ]

Nou goed, kruip dan op veilige wijze onder die auto en kijk naar de hoogteverstelling. Het kan goed zijn dat die erg vuil is. Reinig die en zie hoe ze zich daarna gedraagt.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2008 02:43 AM
  [ # 18 ]
pp! schreef:

wel raar dat er dan geen short/cut, of uiterste redmiddel of weet ik veel is, maw. als je ´r niet de hoogte in krijgt mag je /kun je helemaal niets; vind ik raar.

Als het systeem het tijdens het rijden begeeft, kan je nog altijd een stukje rijden. Uitrollen naar een veilige plaats. Zelfs fileparkeren als het moet. Als je de auto start en ze niet omhoog wil komen, zou dat moeten duiden op een al eerder gekozen, veilige parkeerplaats. Als de auto dan zegt, dat ze niet wil, ga haar dan ook niet maken dat ze wil, want dat doet ze niet. Ze staat dus, als het goed is, al op een plaats waar ze gewoon kan blijven staan. Er zit weldegelijk een beveiliging op, dat je nog een stukje kunt rijden voor het systeem het helemaal begeeft. Dat is die remaccu. Voorin, weet je wel?

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 27 juli 2008 02:45 AM
  [ # 19 ]

Laughing  Laughing  Laughing
THNX!!!
en wederom:
No Offence Cool
ben echt niet zo onverantwoord als men hier denkt Laughing  Laughing

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2532

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 juli 2008 02:49 AM
  [ # 20 ]
pp! schreef:

Laughing  Laughing  Laughing
THNX!!!
en wederom:
No Offence Cool
ben echt niet zo onverantwoord als men hier denkt Laughing  Laughing

Nee want je rijd Volvo

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juli 2008 02:50 AM
  [ # 21 ]
pp! schreef:

heb nog NOOIT in een auto gereden waar je in geval van nood oid. NIET kon remmen, blijf ik raar vinden, als je dus een hydraulisch probleem of lek hebt kun je NIET sturen en NIET remmen terwijl je rijdt?

Ik heb in veel auto’s gereden, en bij allen zou de remdruk wegvallen in geval van lekkage. Maar goed, dat zal wel een bijzonderheid zijn dan.  Laughing

Maar goed, ik begrijp dat je je uitspraak “als een loslopende dolle stier door A’dam rijden, ZONDER remmen” al hebt weten te nuanceren tot “wilde in eerste instantie de voiture 75 meter verder zetten….. enz….”.
Wat onze opmerkingen erg begrijpelijk en logisch maakt. Je moet daar dan ook geen wrang gevoel van krijgen. Wij gaan enkel af op je eigen woorden. En wees eerlijk, tussen de twee beschrijvingen van je remloze rit zit nogal een verschil!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2008 02:50 AM
  [ # 22 ]

Nee, is in orde. Houd ons op de hoogte van wat je vindt. Want echt goed zit het dus niet. Er is iets fout en dat moet verholpen worden. Waarschijnlijk dus vuil bij de hoogteregelaar.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 27 juli 2008 02:53 AM
  [ # 23 ]
geoarthc35 schreef:

Je zet zo’n dame ‘s avond in perfecte staat weg en de volgende kan er van alle aan mankeren sommige noemen dat karakter.

dan was ze de avond tevoren ook niet zo perfect…...

Veel mensen verwarren “geen duidelijke symptomen” met “in perfecte staat”.

Overigens zou ik nooit op de handremmen van de CX vertrouwen. Zelfs niet als noodrem en al geheel niet om een stuk te rijden. Het is niet veel beter dan de handremmen van een 2cv met remschijven maar je cx weegt wel bijna 1,5 ton.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 juli 2008 02:59 AM
  [ # 24 ]
Evan schreef:
geoarthc35 schreef:

Je zet zo’n dame ‘s avond in perfecte staat weg en de volgende kan er van alle aan mankeren sommige noemen dat karakter.

dan was ze de avond tevoren ook niet zo perfect…...

.

dat was bij wijze van spreken Evan

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 juli 2008 03:07 AM
  [ # 25 ]

ben dus duidelijk RWD gewend, maar als je eerst wegrijdt, zachtjes en er opeens achter komt dat je rempedaal weg is Rolling Eyes  Rolling Eyes , terwijl je op een kruising met een andere weg afrijdt( welliswaar met 15 km/u) dan denk ik in eerste instantie aan de handrem Idea  en die zit toch op de voorwielen bij een CX?
ik ben was er dus van overtuigd dat er terwijl je motor loopt remdruk ( noodcircuit?) wordt opgebouwd dmv. vacuum oid.
was van mening dat auto’s ( Volvo’s zeker wel Laughing ) twee gescheiden circuits hebben.
anyway, moet eerst een Volvo aan een nieuwe dynamo helpen, hield er vandaag mee op Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil
terwijl het 25 jaar oude beestje net 4000km+ naar en weer terug naar Italie zonder problemen heeft gereden.
Amsterdam-Apeldoorn was net te ver Rolling Eyes

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 juli 2008 03:10 AM
  [ # 26 ]

Wat een leven PP Laughing

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2008 03:12 AM
  [ # 27 ]

Weer tegenspreken. Vovo’s zouden het altijd moeten doen. De CX kwam niet eens omhoog, maar nu doen alleen de handremmen het niet, die niets met het hydraulisch systeem te maken hebben. Ik houd op met dit topic. Er is teveel onduidelijkheid en ik krijg nog steeds erg de indruk dat pp. niet weet waar hij het over heeft.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juli 2008 03:15 AM
  [ # 28 ]
pp! schreef:

en ik ben idd. Volvo´s gewend, die doen het namelijk altijd!

pp! schreef:

anyway, moet eerst een Volvo aan een nieuwe dynamo helpen, hield er vandaag mee op Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil

Hey pp!, kom anders even langs in ons café en neem je er nog eentje van mij!  Laughing

Succes ermee!

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 juli 2008 03:19 AM
  [ # 29 ]

ach, life’s a beach, net twee weken Italie,mooi weer, lekker eten, aantal Alfa’s ( oud) bekeken Razz Razz Razz
en nu weer aan het werk Twisted Evil  Twisted Evil
en hobbies kosten geld Rolling Eyes  Rolling Eyes
maandag Volvo in elkaar sleutelen, nieuwe spanningsregelaar.
deed het dus wel, met volle accu! en ben ermee thuisgekomen Confused
morgen even onder de CX, schoensmeerdoos los, had ik al gevonden + handleiding/foto’s in hydroliek-topic Cool  Cool
mooi dat er internet is, al is een Haynes/Olieslager ook wel prettig Laughing  Laughing
en idd. weet helemaal nix van Citroens, al weet ik wel dat ik de cx erg mooi vind Razz Razz

CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 27 juli 2008 03:23 AM
  [ # 30 ]
pp! schreef:

life’s a beach

Huh Wink

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook