Sja, als ik van een collega hoor dat een leaseauto me “maar” 450 eur per maand zou gaan kosten haak ik al af. Als ik dat maandelijks aan mijn BX uitgeef is ie binnen 2 jaar tijd geheel verguld…
Ich bin ein Breaker






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
En daar komen dan nog brandstofkosten bij? Tja, dan rijd je in een nieuwe auto en dan heb je wat. Nee, doe mij maar deze fijne gebakjes.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Maar dat is ook de grote fout die heel veel mensen maken. Ze sparen, of lenen geld voor een nieuwe auto omdat ze dan minder kosten hebben aan het onderhoud. Men vergeet de enorme afschrijving waar je mee te maken krijgt, en daar heb je in een BX niet meer mee te maken.
Eveneens ben ik tevens ook.
karel schreef:Sja, als ik van een collega hoor dat een leaseauto me “maar” 450 eur per maand zou gaan kosten haak ik al af. Als ik dat maandelijks aan mijn BX uitgeef is ie binnen 2 jaar tijd geheel verguld…
Dat kost mijn auto denk niet in een half jaar tijd 450,- euro. En dan rijd je geeneens een mooie auto





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tssss….. 450 euro per maand. Doe me dan maar 4 verse Michelins onder de BX.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
knäckor schreef:Maar dat is ook de grote fout die heel veel mensen maken. Ze sparen, of lenen geld voor een nieuwe auto omdat ze dan minder kosten hebben aan het onderhoud….
“Ja maar je vergeet iets, ik moet betrouwbaar rijden voor mijn werk!”
Komt dat iemand bekend voor? Moet je eens vragen hoe vaak ze door de WW zijn opgepikt, dan kun je soms nog lachen ook.
karel schreef:Dat over die diesels is echt onzin. De BX diesels waren de modernsten in hun tijd. Alleen met huidige diesels vergeleken zijn ze wel wat gedateerd.
Alhoewel ik een direct ingespoten diesel nog wel eens een roettest wil zien afleggen met een K-waarde kleiner dan 0.2 - zoals mijn 19TGD break…
was de slang losgeschoten van de uitlaat?
Emiel














































Totaal aantal Berichten: 43400
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
winnetou schreef:Tssss….. 450 euro per maand. Doe me dan maar 4 verse Michelins onder de BX.
Tja… tot jij met je bx een vette aanrijding krijgt… dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor jij in een nieuwe c4 stapt. Als je die kans überhaupt nog krijgt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ben op dit moment geen Citroen rijder maar ben me aan het orienteren op een goedkope auto “voor erbij”.
Op de een of andere manier kom ik toch steeds weer uit op Citroen. Ik weet nog niet of het een BX, Xantia of XM wordt.
Ook ik heb het artikel gelezen en ik heb me mateloos geergerd aan de vooringenomenheid waarmee het artikel geschreven is. De BX’en die je nu nog kunt kopen hebben allemaal heel erg veel gereden en zijn behoorlijk op leeftijd. Enige onderhoudskosten zijn dan te verwachten en normaal. En dat geldt volgens mij voor iedere auto van die leeftijd.
En ik weet het, het is appels met peren vergelijken, maar als je weet wat je op een moderne auto afschrijft kun je zonder problemen je BX bij de duurste Citroen dealer laten onderhouden en repareren.
Ik ben de afgelopen jaren nogal eens van auto veranderd, dus ik weet waar ik het over heb…






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
patje74 schreef:
Komt dat iemand bekend voor?
Moet je eens vragen hoe vaak ze door de WW zijn opgepikt, dan kun je soms nog lachen ook.
Ik heb laatst nog de BX aan de kant gezet om te helpen een redelijk recente Laguna het gras op te duwen
Eveneens ben ik tevens ook.












































Totaal aantal Berichten: 27969
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat laatste model Laguna?
Het voorgaande model staat natuurlijk niet bekend om zijn betrouwbaarheid






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het voorgaande model. Overigens startte hij wel redelijk snel opeens weer, dat dan weer wel.
Eveneens ben ik tevens ook.






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
waterman771 schreef:winnetou schreef:Tssss….. 450 euro per maand. Doe me dan maar 4 verse Michelins onder de BX.
Tja… tot jij met je bx een vette aanrijding krijgt… dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor jij in een nieuwe c4 stapt. Als je die kans überhaupt nog krijgt…
Lang. Daar heb ik namelijk geen geld voor (aanschaf).
Hmm, mijn eerste ongeluk was in een BX. Ik was ervan overtuigd dat de auto mijn leven heeft gered.
Alle veiligheidsvoorzieningen op moderne auto’s maken het beslist veiliger op de weg (voor de bestuurders van die auto’s dan), maar je gaat er ook wel een beetje naar rijden.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
waterman771 schreef:winnetou schreef:Tssss….. 450 euro per maand. Doe me dan maar 4 verse Michelins onder de BX.
Tja… tot jij met je bx een vette aanrijding krijgt…
Die aanrijding wil ik niet graag in een BiX meemaken. Aan de andere kant raak ik liever van de weg in een BX dan in en C4 o.i.d.
Bepaalde rij-eigenschappen van zo’n oud lel zijn zeker veiliger te noemen dan nieuwerwetse springvering-hokken, en zeker comfortabeler. En ik rij toch zeker om te rijden en niet om te botsen.