1 van de 38
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX 2000 Super 48-XP-22 van T(h)ijs
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 12 augustus 2008 03:41 PM

Ik heb de dame alweer een tijdje maar er komen wat dingen aan die, denk ik, wel een eigen topic waardig zijn. In een gekke bui heb ik in 2005 de BX 16 Soupapes verkocht aan BxBandit en ben gaan kijken voor een CX 2000 in 020. De dame stond in 2005 zo in de garage van Waterman771:

Het was al vrij snel duidelijk dat ik de auto wilde hebben en op de dag van de gekken, 11-11-2005, is ze op mijn naam gezet en sindsdien tuf ik eigenlijk zonder al te veel grote problemen rond, met een grote LPG tank achterin natuurlijk. Het eerste jaar als dagelijkse auto en daarna meer als mooi weer auto. In de tijd dat ik dr heb is ze regelmatig mee op vakantie geweest, onder andere het zwarte woud:


en al een aantal keer naar Bretagne en Normandie:

Grootste problemen in alle jaren zijn een rotte oliedrukzender en het overdraaien van bougiedraad in de kop geweest. En roest natuurlijk, toen ik dr kocht zaten er hier en daar wel wat plekjes maar met het buiten staan is ze toch toe aan een restauratie die ik na veel wikken en wegen uit ga laten voeren. Het was de bedoeling om de dame na de vakantie naar haar restauratieadres te rijden maar op de dag dat we terug naar NL zouden rijden begon mevrouw te bokken.

Wat bleek, de bougie op cylinder 1 zat weer eens los en had wat overtuiging nodig om vast te blijven zitten. Nu had ik de bougiedraad van deze cylinder al eens over gehad en er zat al een metalen draadbus in dus ik was voorzichtig. Desalniettemin aardig aangedraaid en naar huis getuft. Bij thuiskomst bleek de bougie weer los te zitten en dat ook de draad van de bus op zijn einde was. Flink balen want op 3 cylinders rijd ik de afstand naar het restauratieadres (770km) niet echt met een lekker gevoel. Omdat de draadbus die erin zit van staal is heb ik begrepen dat je deze er niet netjes uit kan krijgen met de kop op het blok, dus voordat de dame gerestaureerd kan worden moet de kop eraf, naar een revisiebedrijf voor een nieuwe bus en dan kachelen maar. Tenzij iemand een beter idee heeft, sterke lijm ofzo, er komt zeer waarschijnlijk toch een ander blok in.

Gisteren maar vast begonnen met het loshalen van koelslangen, bougiedraden etc. Het uitlaatspruitstuk blijft zitten en ik haal enkel de pijp los van het spruitstuk. Moet het inlaatspruitstuk ook los of zou dat kunnen blijven zitten?

Hopelijk ga ik dit topic nog een tijdje vervuilen met vragen en voortgang met betrekking tot de restauratie.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 augustus 2008 03:59 PM
  [ # 1 ]

Thijs,

Kop compleet MET spruitstukken ( in én uitlaat dus..) demonteren. Uurtje werk als alles meezit! Veel succes. Ik zou je willen adviseren om de kop te laten bekijken door een bedrijf wat hem eventueel ook kan revisieren: Nieuwe draad er in laten maken, en dan direct even naar kleppen en zittingen kijken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 12 augustus 2008 04:04 PM
  [ # 2 ]

Als alles meezit Wink ik ben maar een parttime sleutelaar dus het duurt altijd even wat langer om alles uit te vogelen, ik was nu aan het bedenken hoe de riemen van de waterpomp etc te krijgen. De Haynes roept de dynamo loshalen dus daar eerst maar mee aan de slag.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 augustus 2008 04:09 PM
  [ # 3 ]

Wat een prachtige wieldoppen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 augustus 2008 09:40 PM
  [ # 4 ]
garagestmarien schreef:

Wat een prachtige wieldoppen.

Daar ben ik een half jaar naar op zoek geweest destijds! Die foto van m’n garage bracht overigens wel wat herinneringen teweeg Sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 augustus 2008 10:04 PM
  [ # 5 ]

Ik kwam zo’n set op een sloop tegen. Tientje.  Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 augustus 2008 10:27 PM
  [ # 6 ]

Goede vondst! Jij moet een autobedrijf beginnen…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 augustus 2008 10:45 AM
  [ # 7 ]

Mocht iemand nog tegen zon wieldoppen setje aanlopen, of nog zon interieur in goede staat hebben liggen:

Dan houd ik mij aanbevolen Cool Naar wat ik verman heeft de dame een tijdje in Spanje gestaan en dat heeft vooral de achterbank niet goed gedaan.

En voor Wendela, het pookzakdingetje is niet te koop! Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 augustus 2008 12:50 PM
  [ # 8 ]

Is het geen origineel NL CX dan? Of is ie van iemand geweest die daar een tijd gewoond heeft ofzo?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 13 augustus 2008 01:03 PM
  [ # 9 ]

Het lijkt me een zeldzame (mooie) kleur. Welke kleur is het?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 augustus 2008 01:11 PM
  [ # 10 ]

Het is een originele NL auto, de eigenaar heeft een tijdje in Spanje gewoond voor zover ik weet, vandaar dat het dashboard en de achterbank een beetje verkleurd zijn. De originele kleur is AC 078 Beige Opale maar de auto is een keer slecht overgespoten (bladdert er overal af) in een iets lichtere kleur. Uiteindelijk moet het weer Beige Opale worden, zoals bij deze GS:

De bedoeling is dat het weer een ‘oer’ CX wordt zonder tierelantijnen, dus zonder strips en andere frutsels:

Zoals reeds gezegd heb ik me om laten zeveren door sans-pareil om er meteen een grotere motor in te zetten. De 2000 is prima maar houd niet over en misschien kunnen we voor weinig een 2500 onderblok met 2400 carb bovenblok combineren om zo een lekkere cruisemotor te maken. Maar dat komt allemaal wel als uit elkaar ligt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 augustus 2008 01:27 PM
  [ # 11 ]

Gaaf hoor! Zit er Diravi in?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 augustus 2008 01:28 PM
  [ # 12 ]

He, die 01-JV-GP komt bij Golden Years uit Oss vandaan, of niet?

weer on topic: die strips zijn er dus ook pas na de spuitbeurt opgekomen, of vind je het gewoon niet mooi en moeten ze er daarom af?
Ach, met die 2 liters is ie inderdaad niet overmatig gemotoriseerd, maar ik vind het goed te doen. Als ik hard wil pak ik de XM wel…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 augustus 2008 01:40 PM
  [ # 13 ]
fluidphreak schreef:

Gaaf hoor! Zit er Diravi in?

Jap en electrische ramen. DiRaVi is een must voor mij ( anders had ik net zo goed de auto van Rens Korevaar kunnen kopen ) en electrische ramen is ook het enige comfort wat ik eis. Wel zo handig bij de péage.

De strips zijn er, voor zover ik weet, door Waterman771 opgezet ivm het Amsterdamse ‘klimaat’ maar ik vind het niks, even afgezien van het feit dat het een strip van een ‘latere’ CX is. Voor mij verstoort het de lijn van de auto en aangezien er aan de achterschermen geplaatwerkt moet worden en er toch 2 nieuwe voorschermen, 4 andere deuren op komen komt dat nog niet eens zo slecht uit. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik andere CX’en met strips niet mooi vind, maar als het om mijn auto gaat dan gaan ze eraf.

En die motor, het gaat me niet zozeer om de snelheid maar wat meer koppel en minder toeren op 120 zou wel mogen. En aangezien er toch alles uitgaat is dit tegen een kleine meerprijs mee ten emen, hoop ik Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 augustus 2008 02:11 PM
  [ # 14 ]

Klinkt goed. Ik vind ook inderdaad dat op jouw CX geen strips horen; op mijn GTi zijn ze dan weer wel mooi.  Smile

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 augustus 2008 02:27 PM
  [ # 15 ]
Mulder schreef:

Ach, met die 2 liters is ie inderdaad niet overmatig gemotoriseerd, maar ik vind het goed te doen.

Ik heb zo een-twee-drie de gegevens niet bij de hand, maar zit er dan zoveel verschil tussen de oude 2000 en de Douvrin 2-L?
Het is natuurlijk geen scheurijzer, maar ik kan met die +/- 105 pk prima uit de voeten…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
1 van de 38
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook