Totaal aantal Berichten: 27966
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan heb je alsnog meer zicht dan bij veel moderne auto’s
Neem maar van mij aan dat je bij mijn Xsara veel minder ziet dan bij een BX met spoiler
Zelfs met de gordijntjes dicht en spoiler in een dondere garage, heb je meer zicht dan in de Xsara
Dat geloof ik best. Is al veel over geschreven hier op het forum… De nieuwe C5 heeft trouwens ook geen arw
Mijn gordijntjes zitten trouwens altijd dicht, omdat het de zon uit m’n auto houdt en zo mijn achterbank niet snel verkleurd door die zon. Het is ook meer luiheid en het niet nodig vinden om ze weer open te doen. Want de zon heeft nu al weken niet meer geschenen..

- CX 25 GTi Turbo 2
Als je het doet om te zorgen dat de achterbank niet verkleurt kan je het beter niet doen, dan heb je straks verschil tussen voor en achter

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Poekoek schreef:Pas trouwens wel op hoor, als je eenmaal achterom hebt gekeken in een break en die ruimte gezien hebt dan wil je niet anders!
En dan stap je uit en wil je weer een Berline
Volgens mij heb ik deze dialoog precies hetzelfde al eens eerder gehoord, maar waar?
Eveneens ben ik tevens ook.

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Autofan schreef:Dat geloof ik best. Is al veel over geschreven hier op het forum… De nieuwe C5 heeft trouwens ook geen arw
![]()
Mijn gordijntjes zitten trouwens altijd dicht, omdat het de zon uit m’n auto houdt en zo mijn achterbank niet snel verkleurd door die zon. Het is ook meer luiheid en het niet nodig vinden om ze weer open te doen. Want de zon heeft nu al weken niet meer geschenen..
Ik heb mijn gordijntjes dicht, omdat ik dat gewoon heel mooi vind staan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik wist tot voor een paar weken geleden gewoon niet hoe ze toe gingen.
PS: spoiler is echt wel raar als je achteruit kijkt. Je ZIET NIKS. Ik was het gewoon van in een Mercedes Viano, Ford Focus en Mazda 2 te rijden en daarmee vergeleken was het gewoon niks zicht. Je kan het nog het best vergelijken met een camionette waar de achterste deuren geen ramen hebben ;D
Maar staat in elk geval wel héél sjiek vind ik

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
och ik vind het allemaal nog wel meevallen met die spoiler, ik heb er nooit last van gehad..
Discussie over break berline, JA! break heeft veel ruimte! maar ik vind het lang niet zo mooi ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Last hebben van een originele BX spoiler? Kan ik me niet voorstellen… in je binnenspiegel is ‘t gewoon een dun randje. Ik heb er in elk geval nog nooit moeite mee gehad.
Omdat je misschien niet anders gewoon bent? Maar ik rij eigenlijk zonder mijn binnenspiegel. Dus maakt het mij weinig tot niks uit [heb leren rijden in een camionnette zonder ramen vanachter]
Wat ook flink kan schelen in de BX, is waar de spiegel hangt. Ik heb de binnenspiegel eens opnieuw vastgekit. Alleen net 1 cm hoger, en nu zie je alleen asfalt of plafond in je binnenspiegel.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
McDean schreef:och ik vind het allemaal nog wel meevallen met die spoiler, ik heb er nooit last van gehad..
Ik heb me er ook nooit aan geergerd, maar de eerste keer dat ik door de binnenspiegel keek vond ik wel dat er weinig zicht naar achter toe was. Daar ben ik nu aan gewend en vind het wel meevallen.

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zo, de gordel is eindelijk weer losgekomen!
Na het loshalen van het middenconsole had ik zeeën van ruimte!
De andere van de sloop erop gezet, en het werk allemaal weer.
Verder heb ik nog een vraag. Mij is opgevallen, dat als de motor warm is, hij stationair ongeveer 1500 RPM draait. Als die koud is, zit dit tussen de 750 RPM - 1000 RPM. Is het normaal dat die iets harder stationair loopt bij warme motor? Mischien deed die dat altijd al, maar het viel mij vandaag opeens op..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Dat met die toeren hoort precies andersom als je het mij vraagt. Mijn bix draait met koude motor rond de 1500 en met warme motor iets onder de 1000 rpm. En dat is omdat bij koude motor de automatische choke wordt ingeschakeld. Geen idee waar het aan kan liggen, maar er zullen vast mensen hier zijn die je dat zo kunnen vertellen
Groetjes, Rik.

- CX 25 GTi Turbo 2
Hoewel mijn CX dat ook doet bij een warme motor meer toeren vind ik dat niet geheel normaal.
Bij de Xsara is het idd wel zo dat die als die warm is netjes 750 gaat lopen.
Dit is misschien voor een BX wat laag, maar net onder de 1000 is wel netjes denk ik.
1500 vind ik weer erg veel, naar mijn idee max 1100 a 1200 met een koude motor

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik voel hier een stukkende stappenmotor, dat had mijn vorige 1600 ook alleen dan zo’n 2000 toeren bij koude motor.