



Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
De mijne (type 2) heeft in ieder geval geen peilstokje, wel ondoorzichtig zwart plastix met aan de buitenkant streepjes en Min. en Max. erop waar je dus niks aan hebt omdat je die niet kunt aflezen .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ge-wel-dig!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”















Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
PhoenixNL schreef:De mijne (type 2) heeft in ieder geval geen peilstokje, wel ondoorzichtig zwart plastix met aan de buitenkant streepjes en Min. en Max. erop waar je dus niks aan hebt omdat je die niet kunt aflezen
.
dat heb ik dus ook.. als je er met een velle lamp op schijnt kan je het aan de binnekant zien wat min en max is.




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Problemen!
Opeens wil de voorkant niet meer vanuit de laagste stand naar de rijstand komen! Ik starte op school de BX, en wilde wegrijden. Ik had al zo’n gevoel van wat zit ik vreemd? Na een paar meter rijden hobbelde het wel héél erg. Ik uitgestapt, en ja hoor, achterkant op rijhoogte, voorkant lag nog op de grond.
Als ik de BX dan in de hoogste stand zet, komt de voorkant wel omhoog, en moet ik hem vervolgens weer naar rijstand zetten, en dan staat de voorkant wel op de goede hoogte. Na een paar keer gymnastieken steeds het zelfde resultaat: Als de BX in de laagste stand staat, en ik zet hem op rijstand, komt de achterkant direct omhoog, maar de voorkant blijft dan omlaag staan. Pas als ik hem in stand hoog/hoogst zet, komt de voorkant omhoog.
Is dit een vervuilde voorste hoogteregelaar of??? Help?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dat lijkt me een vervuilde hoogteregelaar idd. Ik zou eens aan het spoelen slaan als ik jou was.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005












































Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij zijn er zat mensen die dit jaren lang vol houden zonder iets aan te doen?
Wanneer is de LHM voor het laatst ververst? Dit kan ook wel meehelpen om beter om hoog te komen
Koude weer zal ook wel niet mee helpen…




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Arjan Verkade schreef:Volgens mij zijn er zat mensen die dit jaren lang vol houden zonder iets aan te doen?
Haha! Nou, ik vind het echt heel vervelend. Eerst hoogste stand, dan weer rijstand, dan pas weg rijden.
Arjan Verkade schreef:Wanneer is de LHM voor het laatst ververst? Dit kan ook wel meehelpen om beter om hoog te komen
Koude weer zal ook wel niet mee helpen…
Als ik de onderhoudspapieren erbij pak, staat er in dat er op 19-02-2008 het volgende is gedaan:
- Nieuwe vooraadbol
- Bollen vullen
- LHM
En nog wat andere dingen, maar dat is nu niet belangrijk. Maar met ‘LHM’ kan ik weinig….
Verder staat er een prijs achter: 6,70.
Dit lijkt mij gewoon een flesje LHM?
Kortom, ik denk dat ik aller eerst eens ga proberen de LHM verversen. Mocht dat niet werken, dan ga ik eens spoelen. Ook al zie ik enorm op tegen spoelen, maar dat zie ik dan wel weer..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”












































Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is een redelijk goedkope liter LHM zelfs
Dat is voor die prijs zeker niet ververst
WOW timo ik hou jou niet bij?
vorige week was het nog de koppakking? Als ik al die ellende zo hoor ben ik benieuwd hoe lang dit goed gaat? Of overdrijf je een beetje. Dat hoop ik dan maar.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Bijna elke dag wat anders
Arjan Verkade schreef:Dat is een redelijk goedkope liter LHM zelfs
Ik betaal toch echt niet meer als 5 euri voor een liter
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Och, ik vind het nog meevallen met deze auto. Gewoon de standaard dingen, hoewel ik niet echt blij ben met die sludge. LHM verversen en vooral de filters schoon maken.




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik ook, als ik heel eerlijk mag zijn? Koppaking is het volgens mij niet. Sludge is nu dus even iedere maand alles weer even schoonmaken. En ach, het houd m’n topic lekker actueel.
Hoeveel LHM gaat er in zo’n systeem? Dan rijdt ik morgen gelijk even langs de Totall.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Die sludge hoort gewoon bij een 1.6 waar veel korte stukjes mee gereden wordt. Ik wil je best een keer helpen met spoelen van de lhm, eens kijken of ik deze week de gti door de apk krijg. Daarna heb ik wel een keer wat tijd over.
dat op hoogte komen: had ik ook met mijn stroeve poten




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
@ Maarten, graag!
Ik spreek je er wel over op MSN.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”