3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ervaringen met chip-tuning 2.7 Hdi?
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 september 2008 02:59 PM
  [ # 31 ]
graddus schreef:
eviltwin schreef:

25 GTi   137pk/205Nm
25 GTiT   169pk/258Nm
25 TRT T2   120pk/294Nm

Dit zal beter kloppen denk ik Wink

Nope, de GTiT heeft bijna 300 Nm koppel!

Profiel  
 
Gepost: 16 september 2008 03:01 PM
  [ # 32 ]

De TRD turbo II waar ik mee reed had anders als specificaties 120 pk en 297 Nm…

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 16 september 2008 03:02 PM
  [ # 33 ]
graddus schreef:
eviltwin schreef:

25 GTi   137pk/205Nm
25 GTiT   169pk/258Nm
25 TRT T2   120pk/294Nm

Dit zal beter kloppen denk ik Wink

Nee hoor ik had het echt wel goed geschreven! De CX benzine turbo heeft meer koppel dan de Diesel turbo

CX 25 GTi Turbo 2
max. koppel 294Nm @ 3250tpm
max. vermogen 168pk (123kW) @ 5000tpm

vergelijk de oplopende vermogen, koppel per liter en de techniek om daartoe te komen:

voorkamer diesels:
CX 25 TRDTurbo 95pk/216Nm (1983) 86Nm/L
CX 25 TRDT2 120pk/258Nm (1987)  103 Nm/L - intercooler
XM 2.1 Turbo d12 110pk / 245Nm (1989) 116 Nm/L - 3klepper
XM 2.5 Turbo d12 131pk / 285Nm (1994) 114 Nm/L

common rail DI:
Xantia 2.0HDi 110pk / 250Nm (1998) 125 Nm/L
C5 2.2HDi 136pk/317Nm (2000) 144 Nm/L - 4klepper/var turbo
C5 2.0HDi 138pk/340Nm (2004) 170 Nm/L - overboost
C6 2.7HDi 208pk/440Nm (2005) 163 Nm/L - bi turbo
C5 2.2HDi 173pk/400Nm (2006) 181 Nm/L - serieel twin turbo

NB ook hier is te zien dat de 2.7HDi in feite omlaag getuned is.

benzine turbo
Citroen CX 25 GTi Turbo 2 168pk/294Nm (1986) 117 Nm/L
Citroen XM Turbo C.T. 150pk/235Nm (1992) 117 Nm/L (lage tuning)
Peugeot 308 1.6-16V THP 175pk/240Nm (2008) 150 Nm/L

De TRD turbo II waar ik mee reed had anders als specificaties 120 pk en 297 Nm…

verkeerd gelezen, verkeerd onthouden of getuned? Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2008 10:17 PM
  [ # 34 ]

@ eviltwin

Heb jij een idee hoeveel PK’s en koppel een M25/667 heeft? Wink
Turbo 2 met kat dus.

Ik heb wel eens begrepen iets van 156 pk ofzo..
Koppel ben ook wel wel benieuwd naar.

Die kat moet dr toch maar eens onderuit Rolling Eyes

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 17 september 2008 01:09 AM
  [ # 35 ]
Arjan Verkade schreef:

@ eviltwin

Heb jij een idee hoeveel PK’s en koppel een M25/667 heeft? Wink
Turbo 2 met kat dus.

Ik heb wel eens begrepen iets van 156 pk ofzo..
Koppel ben ook wel wel benieuwd naar.

156pk/270N lijkt wel te kloppen:
http://www.drtheo.nl/CX/modellen.htm#1986 t/m 1991
al wordt er ook wel eens 115kW gequote.

Ik vond het verschil tussen een 25GTi en een 25GTi met kat niet noemenswaardig, dus of je het op een turbo echt gaat merken is de vraag…

Die kat moet dr toch maar eens onderuit

ik zou een werkende kat gewoon werkend houden, voor je het weet worden de milieu-eisen scherper.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 september 2008 01:27 AM
  [ # 36 ]

Waar hadden we het eigenlijk over.. Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2008 09:45 PM
  [ # 37 ]
eviltwin schreef:

ik zou een werkende kat gewoon werkend houden, voor je het weet worden de milieu-eisen scherper.

Ik ga hem wel bewaren.
Maar het extra vermogen + beter brandstof verbruik lijken me voorlopig alleen maar voordelen bieden Wink
Bij turbomotoren zijn de voordelen naar mijn idee grotor dan bij een ongeblazen blok.

Het heeft geen haast ik zie wel waar ik tegenaan loop Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 september 2008 09:48 PM
  [ # 38 ]

Volgens mij heeft een turbo mét kat ook een lagere compressieverhouding. Effe goed uitzoeken dus voor je de slijptol in je pijp zet…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2008 10:15 PM
  [ # 39 ]

Zie nu idd ook, hetzelfde als van een Turbo 1.
Is dat een probleem?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 17 september 2008 11:23 PM
  [ # 40 ]
Arjan Verkade schreef:

Zie nu idd ook, hetzelfde als van een Turbo 1.
Is dat een probleem?

Het moet geen probleem zijn igv het katloos maken.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 september 2008 12:45 PM
  [ # 41 ]
DigiDaan schreef:

Waar hadden we het eigenlijk over.. Wink

van chiptuning op een C6 naar het slopen van een kat uit een CX is maar twee stappen, ik heb draadjes wel eens verder off-topic zien gaan.

Maar het extra vermogen + beter brandstof verbruik lijken me voorlopig alleen maar voordelen bieden

d’r is natuurlijk geen garantie dat je verbruik omlaag gaat, sterker nog, als je vermogen omhoog gaat en je maakt er daadwerkelijk gebruik van kan je ook zo op een hoger verbruik komen.

Ik raad je toch sterk aan om het origineel te houden.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Activa CT Turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 06 oktober 2008 08:57 PM
  [ # 42 ]

De Aisin automaat kan volgens mij 450Nm aan. Dat is toch weer 10Nm meer dan het motorkoppel.  Mijn CX GTI Turbo 2 met standaard 168pk/295Nm aan koppel is opgevoerd tot ik schat 200pk en ~ 340Nm. De handbak is behoorlijk robuust.

Wat dit zegt over de Aisin automaat? Veel tuners van de 2.7HDI quoten minimaal 500Nm en 235pk, sommige meer dan 240pk/560Nm. Dat lijkt me te veel maar 30pk/60Nm erbij moet toch lukken voor zowel de motor als de automaat? Dat is 14% meer vermogen en 11% meer koppel tov het maximum van 450Nm. Een goed geconstrueerde automaat moet dat toch aankunnen?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 oktober 2008 10:47 PM
  [ # 43 ]

Activa CT Turbo,

450Nm is een maximum gesteld door Aisin zodat er zeker niet binnen het garantietermijn de bak kapot gaat. Reken maar dat er behoorlijk wat reserve aanwezig is waarbij tuning tot een bepaalde hoogte mogelijk is, zoals jij aangaf.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 oktober 2008 08:58 PM
  [ # 44 ]

ja maar wie gaat dat uitproberen en zo zijn garantie verliezen….  Cool

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 20 oktober 2008 06:31 AM
  [ # 45 ]

C6 Tunen?

bxsport schreef:

ja maar wie gaat dat uitproberen en zo zijn garantie verliezen….  Cool

Ik zal hier even advocaat van de duivel spelen (kan toch niet slapen).
ivm verder tunen / opboosten van een C6…..

..gaan we dan niet een beetje voorbij aan de filosofie van de C6?

Misschien even wachten tot de aandelen van ING/Fortis weer een beetje beter gaan en dan een C4 WRC kopen?

t’is maar een idee.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook