Tjerk schreef:Blooper1963 schreef:Mijn V6 met 91 mille,staat op net geen 50 sec. op correcte hoogte.
Das ook een Type 1, zonder Hydractive 2 dus. Of maakt dat niet uit?
Geen idee of het uitmaakt. Ik heb een v6 van eind ‘99 en die staat met 20 seconden correct op de pootjes, ook verder omhoog en vervolgens herstel na een bussluis gaat lekker vlot.
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Het maakt wel degelijk uit. Je hebt namelijk 2 soorten pompen. de gewone en de 6+2
Die laatste moet zijn opbrengst over meerdere “afnemers” verdelen en zal dus langzamer ophoogkomen.
Het maakt ook niet heel veel uit. Een T1 zakt in principe naar d ebodem als de motor uit staat. Daarom moet deze gewoon snel opkomen bij het starten. Een T2 blijft op hoogte. Er zal misschien iets gezakt worden maar dat is minimaal en is binnen een paar tellen hersteld.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ons Gompy heeft de dame dus gekeurd en goed bevonden, zo te horen heeft Gert er dus toch nog even werk van gemaakt, das mooi man.
En NU die foto’s JA!!!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Blooper1963 schreef:Mijn V6 met 91 mille,staat op net geen 50 sec. op correcte hoogte.
Zoals hierboven geschreven heb jij een pomp met 1 uitgang. Deze heeft veel meer debiet dan een 6+2 pomp in een es9j4. Die geeft maar een kl.ein deel van de opbrengst naar de vering. Vanaf helemaal goed plat omhoog kan idd best een tijdje duren… 1 minuut 20 voor een 6+2 pomp is in verhouding met jouw 50 sec echt rap
Xsara Coupe























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tjerk schreef:Blooper1963 schreef:Mijn V6 met 91 mille,staat op net geen 50 sec. op correcte hoogte.
Das ook een Type 1, zonder Hydractive 2 dus. Of maakt dat niet uit?
Die van mij heeft wel hydractive.Trouwens dacht ik dat de V6’en altijd hydractive hebben? Kan dit?






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Blooper1963 schreef:Tjerk schreef:Blooper1963 schreef:Mijn V6 met 91 mille,staat op net geen 50 sec. op correcte hoogte.
Das ook een Type 1, zonder Hydractive 2 dus. Of maakt dat niet uit?
Die van mij heeft wel hydractive.Trouwens dacht ik dat de V6’en altijd hydractive hebben? Kan dit?
Type 1’s hebben ook (optioneel?) Hydractive, maar dat is Hydractive 1. Minder geavanceerde versie dan Hydractive 2
en volgens mij hebben V6’en idd altijd Hydractive.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
enige wat me wel verbaasde overigens…
Gert de Jong heeft er een lijstje bij gedaan van alles wat aan die wagen gedaan is sinds bij hem in beheer.
Waarom hij dat niet op eigen briefpapier heeft gedaan voorzien van stempel en handtekening verbaast me een beetje…
Daarnaast is het naar mijn mening wel zo netjes om bij een 16k xm bij aflevering er iig ff verse sappen in te doen.. Nu zit er lhm, kvs en olie in van maart (?) 2006…
Dat, naast het gegeven dat de binnen dop wat lossig zit van de buitendop van de olie, zeg ik prima bakkie hoor. Ook de kofferbak bekleding is kurk droog en niet doordrenkt van allerlei sappen.




Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gefeliciteerd met de mooie wagen, ben een beetje jaloers denk ik .
gompy58 schreef:enige wat me wel verbaasde overigens…
Gert de Jong heeft er een lijstje bij gedaan van alles wat aan die wagen gedaan is sinds bij hem in beheer.
Waarom hij dat niet op eigen briefpapier heeft gedaan voorzien van stempel en handtekening verbaast me een beetje…
Daarnaast is het naar mijn mening wel zo netjes om bij een 16k xm bij aflevering er iig ff verse sappen in te doen.. Nu zit er lhm, kvs en olie in van maart (?) 2006…
Dat, naast het gegeven dat de binnen dop wat lossig zit van de buitendop van de olie, zeg ik prima bakkie hoor. Ook de kofferbak bekleding is kurk droog en niet doordrenkt van allerlei sappen.
Voor een auto waarvoor een dergelijke prijs wordt betaald mag je verwachten dat hij 100% in orde is. Ik hoop dat wat ik hier neerzet niet verkeerd wordt opgevat, maar de auto is 9 jaar oud en kost bijna 16.000 euro als ik het goed heb begrepen. Als daar ook maar iets niet aan klopt dan mag de verkopende ondernemer zich de ogen uit het hoofd schamen en per direct zorgen dat het helemaal in orde wordt gemaakt.
Een klant als deze koper mag hij koesteren, want wie is er nog bereid om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een tweedehands XM, hoe mooi hij ook mag zijn.
Ter vergelijk: ik kocht mijn TCT voor 2850 euro en die was zeven jaar oud en ook als nieuw. En die ziet er nu hij 14 jaar oud is nog altijd prachtig uit en rijdt als een droom.
Ik wens de man buitengewoon veel plezier met zijn prachtige XM, maar als er ook maar iets aan mankeert moet hij beseffen dat hij de hoofdprijs heeft betaald en ook recht heeft op een smetteloze auto waar niets aan mis is.
nah nah, ik begrijp je op zich wel maar houd in je achterhoofd dat ook bij een nagelnieuwe auto er vaak wel iets aan mankeert.
Ik heb het met de koper er ook over gehad dat het een enorm bedrag is voor idd een 10 jaar oude auto. de koper gaf dat ook wel toe maar hij heeft het geld ( had ) , had het er voor over en is uiterst gelukkig met zijn auto. Wie zijn wij dan om dat te veroordelen. Er zitten hier mensen op het forum die een SM aanschaffen en een dergelijk bedrag al kwijt zijn bij de revisie van het blok. en dan moet de rest nog beginnnen.
Persoonlijk wil ik best toegeven dat ondanks dat ik het veel geld vind ( je kan er ook een mooie keuken van kopen , ik het misschien ook wel zou doen als ik het had en kon missen. Het is maar geld en dat heb je nu eenmaal bij elkaar geharkt om er iets mee te doen waar je happy mee bent!
Ik heb hem geadviseerd om gewoon een lijstje te maken met de puntjes die hij tegenkomt. Bij de laatste check binnnen de garantie ben ik er wel van overtuigd dat Gert de Jong dat in orde zal maken zonder commentaar.
Dat laatste , dat met die verse sappen, daar blijf ik wel bij idd. Deze xm had iig verse sappen in de voorkant gehad mogen hebben. Als is het alleen maar voor de volledigheid.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Gert heeft voor zover ik had begrepen de sapjes (kleine beurt) voor zijn vacantie ververst en heeft de XM toen even 2 weekjes uitgelaten.
Vandaar dat hij er waarschijlijk het nut er niet van inzag.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Gert heeft voor zover ik had begrepen de sapjes (kleine beurt) voor zijn vacantie ververst en heeft de XM toen even 2 weekjes uitgelaten.
![]()
Vandaar dat hij er waarschijlijk het nut er niet van inzag.
Als dat zo is dan is onze Gert in maart 2006 voor het laatst op vakantie geweest….























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
gompy58 schreef:eXpelliarMus schreef:Gert heeft voor zover ik had begrepen de sapjes (kleine beurt) voor zijn vacantie ververst en heeft de XM toen even 2 weekjes uitgelaten.
![]()
Vandaar dat hij er waarschijlijk het nut er niet van inzag.Als dat zo is dan is onze Gert in maart 2006 voor het laatst op vakantie geweest….
Neeeeee ik denk zo’n drie á vier weken geleden.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
dan zijn de stickers die bij de motor zitten met de data wanneer eea is vervangen niet up2date… net als het service boekje.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
gompy58 schreef:dan zijn de stickers die bij de motor zitten met de data wanneer eea is vervangen niet up2date… net als het service boekje.
Klinkt goed voor een wagen van 16 mille…....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002