1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Opwaarderen xm V6 24v
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 02 september 2008 09:33 PM

Kwam ik tegen op een duitse site:
http://www.dp-engineering.com/EN/products/exhaust_manifolds/dp/psa/v6_turbo_the_claw.php

Werkt dus alleen voor de laatse V6 serie met de es9j4 motor.
Had ergens zien staan dat je dan 270pktjes hebt!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 september 2008 09:49 PM
  [ # 1 ]

Laughing

dat is de natte droom van Marco geloof ik…

Kost wel een paar centen hoor. Ik hoorde geloof ik iets van 2500 euro alleen al voor het spuitstuk geloof ik. En dan ben je er nog niet…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 september 2008 10:08 PM
  [ # 2 ]

Price: € 1980.00 *

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 02 september 2008 10:11 PM
  [ # 3 ]

En voor Chevron

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 02 september 2008 10:56 PM
  [ # 4 ]

voordeoude 24v is er ook zo iets geweest met twee turbo’s kreeg die enorm veel pk’s

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 02 september 2008 11:17 PM
  [ # 5 ]

jazeker! In de Venturi raceuitvoering voor LeMans: 600pk…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 september 2008 12:15 AM
  [ # 6 ]
sweef schreef:

jazeker! In de Venturi raceuitvoering voor LeMans: 600pk…

kreeg je daar een xtra setje voorbanden bij ? Cool

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 03 september 2008 12:47 PM
  [ # 7 ]

Aaaaahhh, leuk, kost wat maar dan heb je ook iets speciaals.
En Gompy, als je jezelf dit soort grappen kunt veroorloven kijk je niet op een bandje meer of minder.
Nog maar even sparen. De Xm ombouwen is misschien leuk om te doen als ik over een paar jaar m’n C6 heb.
Very Happy

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 03 september 2008 01:11 PM
  [ # 8 ]

Behalve het betere turbowerk, kan het wellicht ook minder heftig?

XM met ES9J4 motor:
194pk / 5500 rpm
267Nm / 4000 rpm

C5-3 met ES9J4 (of staat daar nu iets bij?) motor:
215pk / 6000 rpm = >10% winst
290Nm / 3750 rpm = bijna 10% winst, bij lager toerental

Zou dit alleen een aangepast motormanagement (FLASH!  Wink )zijn, of hebben ze in 10 jaar driekwart van de componenten aangepast om dit te bereiken?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 september 2008 01:30 PM
  [ # 9 ]
Rogier Verhoef schreef:

Behalve het betere turbowerk, kan het wellicht ook minder heftig?

XM met ES9J4 motor:
194pk / 5500 rpm
267Nm / 4000 rpm

C5-3 met ES9J4 (of staat daar nu iets bij?) motor:
215pk / 6000 rpm = >10% winst
290Nm / 3750 rpm = bijna 10% winst, bij lager toerental

Zou dit alleen een aangepast motormanagement (FLASH!  Wink )zijn, of hebben ze in 10 jaar driekwart van de componenten aangepast om dit te bereiken?

Die motor is iets anders, onder andere 6 bobines ipv 2.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 10 september 2008 07:28 PM
  [ # 10 ]
wbogaerts schreef:

Price: € 1980.00 *

Komt trouwens nog 1600 bij voor de turbo. En dan hebben we de uitlaat nog niet eens aangesloten.

Wordt een duur projectje

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 september 2008 07:36 PM
  [ # 11 ]
Paul Cornelisse schreef:
wbogaerts schreef:

Price: € 1980.00 *

Komt trouwens nog 1600 bij voor de turbo. En dan hebben we de uitlaat nog niet eens aangesloten.

Wordt een duur projectje

En het beestje van genoeg brandstof voorzien…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 10 september 2008 07:54 PM
  [ # 12 ]

Ja, dan kun je beter de techniek uit de Venturi Fetish gebruiken.
In 1 uurtje weer opgeladen voor 3 EUR, van 0 tot 100 in 5,9 seconden en een top van .......160km/h (da’s dan weer minder)

ach Willem, dat verbruik zal ook wel meevallen hoor. Wat zal het worden, 1 op 7 in plaats vcan 1 op 8
Razz

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 september 2008 08:28 PM
  [ # 13 ]

Whaha! Very Happy Bizar zoveel vermogen in een XM.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 10 september 2008 10:50 PM
  [ # 14 ]

t’is nu al niet niks, maar een heer schept niet op over z’n vermogen, zoals mijn goede vader al zei Razz

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 september 2008 12:52 AM
  [ # 15 ]
Paul Cornelisse schreef:

Ja, dan kun je beter de techniek uit de Venturi Fetish gebruiken.
In 1 uurtje weer opgeladen voor 3 EUR, van 0 tot 100 in 5,9 seconden en een top van .......160km/h (da’s dan weer minder)

ach Willem, dat verbruik zal ook wel meevallen hoor. Wat zal het worden, 1 op 7 in plaats vcan 1 op 8
Razz

Verbruik is het probleem niet, maar als je drukvulling gebruikt, komt er veel zuurstof binnen en dan heb je ook genoeg brandstof nodig. Ander loopt ‘ie te arm…...

Al met al ben je dan:
2000 voor het spruitstuk
1600 voor de turbo
1000 voor de uitlaat
1000 voor het opmaat programmeren en afstellen

Dan ben je inmiddels 5600 euro verder en dan begin je pas net.
Tot het moment dat de koppeling en de bak naar de sodemieter gaan…..Of je de auto om een boom vouwt…...

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook