Kwam ik tegen op een duitse site:
http://www.dp-engineering.com/EN/products/exhaust_manifolds/dp/psa/v6_turbo_the_claw.php
Werkt dus alleen voor de laatse V6 serie met de es9j4 motor.
Had ergens zien staan dat je dan 270pktjes hebt!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
dat is de natte droom van Marco geloof ik…
Kost wel een paar centen hoor. Ik hoorde geloof ik iets van 2500 euro alleen al voor het spuitstuk geloof ik. En dan ben je er nog niet…






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Price: € 1980.00 *
Meten is weten , gissen is missen
En voor Chevron
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
voordeoude 24v is er ook zo iets geweest met twee turbo’s kreeg die enorm veel pk’s






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
jazeker! In de Venturi raceuitvoering voor LeMans: 600pk…
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
sweef schreef:jazeker! In de Venturi raceuitvoering voor LeMans: 600pk…
kreeg je daar een xtra setje voorbanden bij ?









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Aaaaahhh, leuk, kost wat maar dan heb je ook iets speciaals.
En Gompy, als je jezelf dit soort grappen kunt veroorloven kijk je niet op een bandje meer of minder.
Nog maar even sparen. De Xm ombouwen is misschien leuk om te doen als ik over een paar jaar m’n C6 heb.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Behalve het betere turbowerk, kan het wellicht ook minder heftig?
XM met ES9J4 motor:
194pk / 5500 rpm
267Nm / 4000 rpm
C5-3 met ES9J4 (of staat daar nu iets bij?) motor:
215pk / 6000 rpm = >10% winst
290Nm / 3750 rpm = bijna 10% winst, bij lager toerental
Zou dit alleen een aangepast motormanagement (FLASH! )zijn, of hebben ze in 10 jaar driekwart van de componenten aangepast om dit te bereiken?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Rogier Verhoef schreef:Behalve het betere turbowerk, kan het wellicht ook minder heftig?
XM met ES9J4 motor:
194pk / 5500 rpm
267Nm / 4000 rpmC5-3 met ES9J4 (of staat daar nu iets bij?) motor:
215pk / 6000 rpm = >10% winst
290Nm / 3750 rpm = bijna 10% winst, bij lager toerentalZou dit alleen een aangepast motormanagement (FLASH!
)zijn, of hebben ze in 10 jaar driekwart van de componenten aangepast om dit te bereiken?
Die motor is iets anders, onder andere 6 bobines ipv 2.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
wbogaerts schreef:Price: € 1980.00 *
Komt trouwens nog 1600 bij voor de turbo. En dan hebben we de uitlaat nog niet eens aangesloten.
Wordt een duur projectje
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Paul Cornelisse schreef:wbogaerts schreef:Price: € 1980.00 *
Komt trouwens nog 1600 bij voor de turbo. En dan hebben we de uitlaat nog niet eens aangesloten.
Wordt een duur projectje
En het beestje van genoeg brandstof voorzien…..
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ja, dan kun je beter de techniek uit de Venturi Fetish gebruiken.
In 1 uurtje weer opgeladen voor 3 EUR, van 0 tot 100 in 5,9 seconden en een top van .......160km/h (da’s dan weer minder)
ach Willem, dat verbruik zal ook wel meevallen hoor. Wat zal het worden, 1 op 7 in plaats vcan 1 op 8
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Whaha! Bizar zoveel vermogen in een XM.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
t’is nu al niet niks, maar een heer schept niet op over z’n vermogen, zoals mijn goede vader al zei
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Paul Cornelisse schreef:Ja, dan kun je beter de techniek uit de Venturi Fetish gebruiken.
In 1 uurtje weer opgeladen voor 3 EUR, van 0 tot 100 in 5,9 seconden en een top van .......160km/h (da’s dan weer minder)ach Willem, dat verbruik zal ook wel meevallen hoor. Wat zal het worden, 1 op 7 in plaats vcan 1 op 8
Verbruik is het probleem niet, maar als je drukvulling gebruikt, komt er veel zuurstof binnen en dan heb je ook genoeg brandstof nodig. Ander loopt ‘ie te arm…...
Al met al ben je dan:
2000 voor het spruitstuk
1600 voor de turbo
1000 voor de uitlaat
1000 voor het opmaat programmeren en afstellen
Dan ben je inmiddels 5600 euro verder en dan begin je pas net.
Tot het moment dat de koppeling en de bak naar de sodemieter gaan…..Of je de auto om een boom vouwt…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002