2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Opwaarderen xm V6 24v
Gepost: 12 september 2008 01:26 AM
  [ # 16 ]

Lekker atmosferisch tunen, veel mooier werk.
Carlsson heeft er 235 uit gehaald en de laatste Clio V6en 250, wrom een turbo? Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 12 september 2008 01:34 AM
  [ # 17 ]
Citroenbx schreef:

Lekker atmosferisch tunen, veel mooier werk.
Carlsson heeft er 235 uit gehaald en de laatste Clio V6en 250, wrom een turbo? Laughing

Is die 235 uit een blok wat standaard al 210pk levert? Dan valt het me eigenlijk een beetje tegen. Is dat merkbaar?

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2008 01:37 AM
  [ # 18 ]

Ja, klopt.
Geen idee of het merkbaar is, uiteraard kan je er meer uit halen, maar dat zal de bedoeling niet geweest zijn…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 september 2008 11:50 PM
  [ # 19 ]

235pk tov 210 pk is idd een klein verschil, maar iedere pk is merkbaar. Met een turbo heb je overdruk, dus meer koppel en daarmee meer vermogen. Heb je t ervoor over om zoveel geld uit te geven huh….hoe zit het dan met de drukgroep en de koppeling, de bak, die moeten toch ook aangepast zijn?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2008 12:08 AM
  [ # 20 ]

denk dat je tot 230-235pk toch wel redelijk safe zit met de originele onderdelen.
Als is die Carlsson wel een automaat, geen idee hoe die ertegen kunnen

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 september 2008 12:12 AM
  [ # 21 ]

Met 235pk (hoeveel koppel?) zal het allemaal wel binnen de marges zitten, anders wordt het erg duur. Geen idee hoe het met de Clio V6 zat qua bak en koppeling, wellicht aangepast gezien de nieuwprijs.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2008 01:11 AM
  [ # 22 ]

Denk niet dat het standaard is Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 september 2008 08:18 PM
  [ # 23 ]

Een turbo d’r op

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2008 09:59 PM
  [ # 24 ]

ben eens benieuwd hoe lang dat de slangen het houden en hoelang het duurt voor de bitumen aan de andere kant wegsmelten Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 september 2008 10:37 PM
  [ # 25 ]

Wat is dat slordig gedaan very very sad , lijkt mij dat dit niet goed kan werken.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2008 11:07 PM
  [ # 26 ]

idd, waarom zijn het toch altijd low budget projecten Crying or Very sad

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 14 september 2008 12:18 AM
  [ # 27 ]

ja… waarom altijd low budget..
Dat komt ook wel een beetje tot uiting hier op het forum: het lijkt een sport om een XM te kopen voor € 200 en daar gelukkig mee te worden.. Niet dat dat niet kan, maar anderen die een paar K€ er voor over hebben worden nog al eens te verstaan gegeven dat ze veel te duur kopen.
ALs je een voitoure koopt voor 6-8K dan is het niet gek er een paar K achteraan te stoppen. Volgens mij blijven daarmee de betere XM’s gespaard voor het nageslacht..

Profiel  
 
Gepost: 14 september 2008 12:33 AM
  [ # 28 ]

Het is niet zozeer het aankoopprijsprobleem maar idd dat er verwacht word dat dan alles perfect is.
Tja, dat kan gewoon niet Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 14 september 2008 03:45 AM
  [ # 29 ]

Ik sluit me helemaal bij dit verhaal aan van sweef en Citroenbx, een XM voor een appel en een ei willen rijden is niet realistisch.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 14 september 2008 02:51 PM
  [ # 30 ]

Maar wel leuk Laughing Verstandig is het zeer zeker niet… tenzij je aardig wat van autotechniek afweet

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook