In vervolg om mijn eerste post: (en daarna geen reactie meer te hebben gekregen):
Mijn kachelventilator doet het niet meer.
Weerstand in de motorruimte gecontroleerd. Is niet kapot.
De bruine draad van de ventilatorhendel opnieuw met een testdraad geaard: geen reactie.
Relais: gecontroleerd en schoongemaakt. Aansluitingen ook op andere relaizen gezet, geen reactie.
Met een multimeter de zwarte draad van de weerstand gemeten (multimeterdraden: de ene draad naar + pool van de accu en de andere draad naar de zwarte draad van de weerstand): ik meet dan 12, 75 volt. Ik neem hierdoor aan dat er stroom op de zwarte draad van de weerstand zit. Klopt dat?
Verder: ik vraag mij eigenlijk af waar eigenlijk de draden (voeding en aardedraden) van de kachelventilatormotor zit. Ik zie het niet. Ik zou dan de kachelventilator kunnen controleren of ht eigenlijk werkt.
Ik ben erg blij met reacties.
Thanx en hart. CX groet, Goof

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet of er verschil tussen zit, maar vermeld alvast of je een serie 1 of 2 heb
Hi rough CX guys,
Het probleem is opgelost.
Het bleek dat de aardedraad van de relais het niet meer doet.
Morgen dit dus doorknippen en het aarden aan de bekende plek op de binnenvoorspatbord links.
De draden van de fanmotor zit aan de overkant van de weerstand (voor de weerstand tegen en op de hulpchassis aan als ik het mij niet vergis).
HG Goof
Hi,
Mijn aanname klopte niet. Daarop is een nieuwe topic gestart met het vragen om elekt. schema.
Uiteindelijk naar Beau gebracht. Uiteindelijk heeft ie een nieuwe draad en relais erin gemonteerd. Als ik het goed begrijp: Er was iets mis tussen de relais naar zekering en vandaaruit naar het stuurslot. BEau vertelde mij dat het beide contactpunten bij het zekering positief was.
Mogelijk bracht dit ook de startproblemen tot gevolg (die ik enkele weken ervoor heb kortgesloten met een drukknopsysteem.
HG Goof