2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
nieuwe CX Prestige ?nog en paar vragen
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 september 2008 12:28 PM
  [ # 16 ]

Is het nog wat geworden?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 september 2008 05:59 PM
  [ # 17 ]

Ik heb overigens net in mijn instructieboekje gelezen en kwam toevallig de ‘A’ tegen. Het staat voor ‘automatic’ dus automatische keuze van de versnelling…

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 14 september 2008 06:34 PM
  [ # 18 ]
MaartenH schreef:
Rudmer'86 schreef:

A=acceleration. D en A, het komt beide voor

Ik zou het als afkorting een frans woord verwachten, niet engels.

wat een geneuzel over D of A Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 14 september 2008 11:09 PM
  [ # 19 ]

Ik ben nog mijn afwegingen aan het maken over de aanschaf wel een goed aanbod gehad. maar ik heb nog een paar vragen. even over het verbruik van een 2500 automaat, 88’er , ik wordt gewaarschuwd dat dit nogal slurpers zijn, hebben jullie ervaringen? en ik heb niet gereden dus moet dit nog doen, dus weet nog niet hoe de automaat is en hoe het bijvoorbeeld met de distributie zit, is dit een ketting eigenlijk ? en bij hoeveel km vervangen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 september 2008 11:13 PM
  [ # 20 ]

Automaten gaan zeker 2 ton mee, maar kunnen behoorlijk bokkerig schakelen. Distributieketting zal niet snel breken ( zeg maar gewoon niet..) maar vanaf 150.000km kan ie wel gaan rammelen. ‘t is twee uur werk. Verbruik? Tussen 1 op 7 en 1 op 9. 1 op 6 lukt ook goed…. 1 op 10 heb ik er nooit mee kunnen halen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 september 2008 11:42 PM
  [ # 21 ]
waterman771 schreef:

Automaten gaan zeker 2 ton mee, maar kunnen behoorlijk bokkerig schakelen. Distributieketting zal niet snel breken ( zeg maar gewoon niet..) maar vanaf 150.000km kan ie wel gaan rammelen. ‘t is twee uur werk. Verbruik? Tussen 1 op 7 en 1 op 9. 1 op 6 lukt ook goed…. 1 op 10 heb ik er nooit mee kunnen halen…

ik heb op mijn eerste cx na, altijd automaten gehad, schakelen boterzacht, zelfs vergeleken met nieuwe bakken. Veel plezanter rijden dan handgeschakelde (nogal zware koppeling) Mijn Cx’en hadden ook altijd meer dan 2 ton toen ik ze kocht, en waren qua boite en motor nog maar goed ingelopen, duszeker niet versleten. Op de autoweg slurpen ze inderdaad wel als amerikaanse wagens…
maar als je aan de rode lichten staat, en het wordt groen, gewoon die gas induwen en weg ben je, zaaaaalig!!!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 15 september 2008 12:04 AM
  [ # 22 ]

dank jullie maar het bevreemd mij een beetje dat slurpen op de snelweg, had ik meer verwacht het stadsverkeer, de waarden 1 op 7/9 is dat bij een kruissnelheid van 120 ? of praten we dan over 150 ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 september 2008 12:08 AM
  [ # 23 ]

Die Cx heeft een 3-traps bak. Bij 120 maakt ie al 3700 toeren. Hij mist feitelijk één versnelling, een overdrive. Daarom zuipen ze zo….

1 op 9 haal je naar mijn idee alleen met 100 km/h op de snelweg. Maar goed, misschien zijn er anderen die betere waarden halen. Reken maar op een gemiddeld verbruik van 1 op 8…. Bij 150 loopt ie 1 op 7…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 15 september 2008 01:12 AM
  [ # 24 ]

nou…..
heb vandaag & gisteren met m’n TRS ruim 700 km gereden ( Belgie & terug), met ongeveer kruissnelheid van 150-160 Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  en haal met moeite 1 op 7 ( 5 bak op LPG), wel 4000rpm/min bij 150km/u Laughing  Laughing

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 september 2008 02:27 AM
  [ # 25 ]

Mijn eerste automaat overleed bij 325.000km en dat was niet de bak maar aan de r-duivel.
Ik haal 1:7 met de 1550kg zware break automaat op LPG bij wisselend gebruik ofwel alles door elkaar.Op benzine doet ie het 1:8. Een sedan moet zuiniger kunnen want lichter en meer stroomlijn.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 september 2008 11:55 AM
  [ # 26 ]

2400 GTi: 1 op 10 op benzine, 1 op 8 LPG. Dus 2500 automaat gaat zeker niet beter dan 1 op 9 doen inderdaad…

wat een geneuzel over D of A

Ieder z’n ding Wink

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 16 september 2008 02:18 AM
  [ # 27 ]
pete72ds schreef:

even over het verbruik van een 2500 automaat, 88’er , ik wordt gewaarschuwd dat dit nogal slurpers zijn, hebben jullie ervaringen?

Mijn CX rijdt 1:9,5 en soms 1:10. Heel aardige waarden voor een wagen van 24 jaar oud, 1375 kilo en een 2,5 liter 4 cilinder met 140pk. Echt niet gek ten opzichte van de huidige stand van de techniek. En het rijdt zo heeeeerlijk… Wink Volgend jaar ga ik misschien wel aan het gas…

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 september 2008 02:48 PM
  [ # 28 ]
xm'metje schreef:
MaartenH schreef:
Rudmer'86 schreef:

A=acceleration. D en A, het komt beide voor

Ik zou het als afkorting een frans woord verwachten, niet engels.

wat een geneuzel over D of A Rolling Eyes

Ik dacht dat A voor Avant stond itt tot R van Retour.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 01 oktober 2008 06:32 PM
  [ # 29 ]

Bij constant 120 km/h zul je rond de 1:8 à 1:8,5 uitkomen. De motor draait dan 3500 tpm.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
docitro
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 15-09-2006

Gepost: 02 oktober 2008 01:43 AM
  [ # 30 ]

In het begin reed ik met mijn 25 GTi aut. ook gemiddeld 1 op 8,5. Op de één of andere manier ben ik steeds zuiniger gaan rijden. Nu het afgelopen jaar altijd gemiddeld 1 op 10. Daar zitten stukken 80 km/u weg bij, maar ook stadsverkeer en ook hele stukken snelweg met 140 km/u.
Misschien ben ik wat meer het ‘nieuwe rijden’ gaan toepassen ofzo.
Wat ik verder nog kan bedenken is dat ik sinds de aanschaf dingen als luchtfilter, bougies, bougiekabels en banden (nu moderner type michelin energy) heb vervangen.
Verder tank ik altijd RON 98 of shell V-power.

De automaat schakelt bij normaal optrekken juist boterzacht. Gebruik je de kickdown, dat kan de bak inderdaad wel flink klappen. Een extra 4e trap zou wel beter geweest zijn inderdaad.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook