Dag, morgen ga ik kijken naar een Dame maar ik weet al dat de radiator waarschijnlijk lek is, het is een Prestige uit 88, nu is voor mij even de vraag uiteraard waar op te letten bij het beoordelen van de Dame en is het een beetje makkelijk om aan een andere radiator van dit model te komen en is deze klus een beetje te doen?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het een Turbo 2 of een 2500 automaat?
Volgens mij zijn er niet meer versies geleverd in ‘88 dan deze 2
Daar zal wel verschil tussen de radiator inzitten
sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn )












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ben je een CX al gewent?
Ik vind een CX erg makkelijk rijden
Even wennen is het knipperlicht dat niet vanzelf uit gaat.
Verder moet je even met de Diravi leren omgaan, maar eenmaal gewent dan rijdt dat ook geweldig
Verder zit natuurlijk alles op een ongebruikelijke plek, maar het zit eigenlijk allemaal prima op zijn plek
pete72ds schreef:sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn)
gewoon in de D van drive zetten en gaan met die banaan !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ok ik ben wel gewend om in een CX te rijden maar nog niet in een automaat,
dus ben wel benieuwd. Hoe test ik of de automaat nog lekker is ? ik las ergens dat een automaat ook kan slippen? en nog steeds de craag van de radiator, is dit een probleem?
Hoe controleer ik de dorpels en balken het beste ?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
als dorpels (langsliggers) opgezwollen zijn op de naden en of dik staan is dit geen goed teken… radiator is goed te doen als je een beetje handig bent
om zeker te zijn…. neem iemand mee die er iets van kent…dat bespaart je veel geld…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
xm'metje schreef:pete72ds schreef:sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn)
gewoon in de D van drive zetten en gaan met die banaan !
Bij mijn bx was dat toch echt een A.
Ja was ook wel fijn geweest maar dat lukt niet en ik heb morgen vrij, maar goed ik kan onder de auto en alles goed bekijken, t punt is dat ik niet echt wat als het ware de norm is van vliegroest en laten we zeggen diepere roest, en om nou in een auto te gaan prikken met een schroevendraaier daar voel ik niet veel voor.
ik kwam deze site tegen
met een foto van een dorpel, deze zou dan wel enigzins slecht zijn
ik vraag me dan even af waar ze exact naar kijken.
MaartenH schreef:xm'metje schreef:pete72ds schreef:sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn)
gewoon in de D van drive zetten en gaan met die banaan !
Bij mijn bx was dat toch echt een A.
A=acceleration. D en A, het komt beide voor
Hou er wel rekening mee dat een automaat hoog in toeren loopt. Snelweg rijden met 120 vond ik niet prettig, evenals het brandstofverbruik. Ze zijn wel betrouwbaar.
l.wenting schreef:Hou er wel rekening mee dat een automaat hoog in toeren loopt. Snelweg rijden met 120 vond ik niet prettig, evenals het brandstofverbruik. Ze zijn wel betrouwbaar.
Tja, in de stad rijdt ie ongeveer 1op 5-6. op de snelweg met 120 haalde ik net niet de 1 op 10 (gemiddeld) Het probleem is dat met die grote motor de enorme acceleratie van die automaat zo lekker aanvoelt, dat je op wilt blijven trekken
Voor de zuiigheid kan je beter een 2.2 nemen
Rudmer'86 schreef:
A=acceleration. D en A, het komt beide voor
Ik zou het als afkorting een frans woord verwachten, niet engels.
op die prestige zitten anders dan op je foto (S1) kunststof kappen.
haal die er aub af voordat je de auto koopt, hier kan een boel narigheid onder zitten.
en de verschillen tussen vliegroest en rot zijn echt wel te zien hoor.
rot druk je zo gaten in.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Piet ,
Zoals Erik al zegt kijk onder de sierlijsten , inderdaad een beruchte plek .
Andere plaatsen zijn b.v. onder de voorruit , onder de ruitjes die achter de C stijl zitten . Ook aan de binnenzijde daarvan willen ze wel roesten.
De mijne was alleen wat roestig bij de brandstofklep . Denk ook aan de kofferklep , daar zit bij de serie 2 volgens mij ook een kunstofstrip op aan de onderzijde van de klep (daaronder kan hij wel 2 centimer weggerot zijn ).
Maar let vooral op de skies onder de dame , eventeel op de plaatsen waar schade zit op de skies checken .
Indien een airco kijk bij de voetenbakken vooral aan passagierszijde .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
MaartenH schreef:Rudmer'86 schreef:
A=acceleration. D en A, het komt beide voor
Ik zou het als afkorting een frans woord verwachten, niet engels.
Daarom juist.
Acceleration = zowel Frans als Engels voor “versnelling” (voorwaarts)
Drive = ... nou ja, you get the picture.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)