1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
nieuwe CX Prestige ?nog en paar vragen
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 11 september 2008 08:48 PM

Dag, morgen ga ik kijken naar een Dame maar ik weet al dat de radiator waarschijnlijk lek is, het is een Prestige uit 88, nu is voor mij even de vraag uiteraard waar op te letten bij het beoordelen van de Dame en is het een beetje makkelijk om aan een andere radiator van dit model te komen en is deze klus een beetje te doen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2008 09:04 PM
  [ # 1 ]

Is het een Turbo 2 of een 2500 automaat? Wink
Volgens mij zijn er niet meer versies geleverd in ‘88 dan deze 2 Wink

Daar zal wel verschil tussen de radiator inzitten Wink

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 11 september 2008 09:10 PM
  [ # 2 ]

sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn Laughing )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2008 09:18 PM
  [ # 3 ]

Ben je een CX al gewent?

Ik vind een CX erg makkelijk rijden Very Happy
Even wennen is het knipperlicht dat niet vanzelf uit gaat.
Verder moet je even met de Diravi leren omgaan, maar eenmaal gewent dan rijdt dat ook geweldig Smile

Verder zit natuurlijk alles op een ongebruikelijke plek, maar het zit eigenlijk allemaal prima op zijn plek Wink

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 september 2008 09:19 PM
  [ # 4 ]
pete72ds schreef:

sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn Laughing )

gewoon in de D van drive zetten en gaan met die banaan ! Cool

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 11 september 2008 09:27 PM
  [ # 5 ]

Ok ik ben wel gewend om in een CX te rijden maar nog niet in een automaat,
dus ben wel benieuwd. Hoe test ik of de automaat nog lekker is ? ik las ergens dat een automaat ook kan slippen? en nog steeds de craag van de radiator, is dit een probleem?
Hoe controleer ik de dorpels en balken het beste ?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 september 2008 10:00 PM
  [ # 6 ]

als dorpels (langsliggers) opgezwollen zijn op de naden en of dik staan is dit geen goed teken… radiator is goed te doen als je een beetje handig bent

om zeker te zijn…. neem iemand mee die er iets van kent…dat bespaart je veel geld…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 september 2008 10:10 PM
  [ # 7 ]
xm'metje schreef:
pete72ds schreef:

sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn Laughing )

gewoon in de D van drive zetten en gaan met die banaan ! Cool

Bij mijn bx was dat toch echt een A.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 11 september 2008 10:21 PM
  [ # 8 ]

Ja was ook wel fijn geweest maar dat lukt niet en ik heb morgen vrij, maar goed ik kan onder de auto en alles goed bekijken, t punt is dat ik niet echt wat als het ware de norm is van vliegroest en laten we zeggen diepere roest, en om nou in een auto te gaan prikken met een schroevendraaier daar voel ik niet veel voor.

ik kwam deze site tegen
met een foto van een dorpel, deze zou dan wel enigzins slecht zijn
 

ik vraag me dan even af waar ze exact naar kijken.

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 11 september 2008 10:39 PM
  [ # 9 ]
MaartenH schreef:
xm'metje schreef:
pete72ds schreef:

sorry ben niet volledig geweest het is een 2500 automaat
en dan gelijk nog maar een vraag, heel simpel Hoe rijdt zo´n Dame eigenlijk
(zal wel een schot in open doel zijn Laughing )

gewoon in de D van drive zetten en gaan met die banaan ! Cool

Bij mijn bx was dat toch echt een A.

A=acceleration. D en A, het komt beide voor

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1257
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 11 september 2008 11:23 PM
  [ # 10 ]

Hou er wel rekening mee dat een automaat hoog in toeren loopt. Snelweg rijden met 120 vond ik niet prettig, evenals het brandstofverbruik. Ze zijn wel betrouwbaar.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 11 september 2008 11:28 PM
  [ # 11 ]
l.wenting schreef:

Hou er wel rekening mee dat een automaat hoog in toeren loopt. Snelweg rijden met 120 vond ik niet prettig, evenals het brandstofverbruik. Ze zijn wel betrouwbaar.

Tja, in de stad rijdt ie ongeveer 1op 5-6. op de snelweg met 120 haalde ik net niet de 1 op 10 (gemiddeld) Het probleem is dat met die grote motor de enorme acceleratie van die automaat zo lekker aanvoelt, dat je op wilt blijven trekken Cool  Cool  Voor de zuiigheid kan je beter een 2.2 nemen Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 september 2008 12:33 AM
  [ # 12 ]
Rudmer'86 schreef:

A=acceleration. D en A, het komt beide voor

Ik zou het als afkorting een frans woord verwachten, niet engels.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 september 2008 01:05 AM
  [ # 13 ]

op die prestige zitten anders dan op je foto (S1) kunststof kappen.
haal die er aub af voordat je de auto koopt, hier kan een boel narigheid onder zitten.

en de verschillen tussen vliegroest en rot zijn echt wel te zien hoor.
rot druk je zo gaten in.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 12 september 2008 02:14 AM
  [ # 14 ]

Piet ,

Zoals Erik al zegt kijk onder de sierlijsten , inderdaad een beruchte plek .
Andere plaatsen zijn b.v. onder de voorruit , onder de ruitjes die achter de C stijl zitten . Ook aan de binnenzijde daarvan willen ze wel roesten.
De mijne was alleen wat roestig bij de brandstofklep . Denk ook aan de kofferklep , daar zit bij de serie 2 volgens mij ook een kunstofstrip op aan de onderzijde van de klep (daaronder kan hij wel 2 centimer weggerot zijn ).
Maar let vooral op de skies onder de dame , eventeel op de plaatsen waar schade zit op de skies checken .
Indien een airco kijk bij de voetenbakken vooral aan passagierszijde .


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 september 2008 12:10 PM
  [ # 15 ]
MaartenH schreef:
Rudmer'86 schreef:

A=acceleration. D en A, het komt beide voor

Ik zou het als afkorting een frans woord verwachten, niet engels.

Daarom juist.
Acceleration = zowel Frans als Engels voor “versnelling” (voorwaarts)
Drive = ... nou ja, you get the picture.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook