25 van de 33
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
De CX 2400 pallas van geoarthc35 gaat naar Wolfman
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 april 2010 04:08 PM
  [ # 361 ]

Het is inderdaad wat Thijs zegt.


Momenteel is het verbruik op lpg door elkaar heen, dus stad en snelweg ca 1 op 7.5/8 ik denk dat het nog wel voordeliger kan.


Wel is het belangrijk dat je ontsteking, contactpunten enz up to date is.

Ik start gewoon op lpg en zelfs van de winter zonder enige moeite uiteraard even de choke open.

Nu moet ik zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van de manier van inbouwen, stekkertjes gaan los en meer van dat soort ongemakken maar dat heeft meer met de afwerking te maken

Merk is Landi Hartog.

Dus kortom zeer tevreden

Ik had standaard al een dubbele ventilator waarschijnlijk omdat er airco in mijn CX zit er zit wel een thermocontact in zodat de ventilator bij bv file rijden of extra inspanning sneller aanslaat.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 16 november 2010 06:22 PM
  [ # 362 ]

Zo ook maar eens een bijdrage in mijn eigen topic


Weer een leuk jaar achter de rug met de dame zonder noemenswaardige problemen.


Wel is de tijd echt rijp om met de bak aan de gang te gaan, want dat wordt hard minder.

De dame heeft het nu een paar keer voor elkaar gekregen op zeer plots te muiten in de vorm van blokkeren.

Het is haast wel zeker dat het de as is die dood aan het gaan is maar het idee is niet prettig dus tijd voor aktie.
Inmiddels is er een tijdelijke vervanger voor de CX in de vorm van een ZX en kan de dame op stal om voorzien te worden van een andere bak met bijbehorende assen.

Ik ben er nog steeds niet uit of er gewoon weer een vijfbak inkomt of de originele vierbak.

Er is voor allebei wel wat te zeggen maar goed daar komen we wel uit.

Verder worden de zijruitjes opnieuw gekit evenals de achterruit
En uiteindelijk de zijschade(die er al 2 jaar opzit) gefikst.
Ook wil ik de stekkertjes van de relais vervangen voor nieuwe

Zodra de dame op haar bestemming is en de motor en bak wordt gedemonteerd zal ik jullie wel verblijden met wat foto’s

Groeten

George

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2010 06:54 PM
  [ # 363 ]

Doe nou gewoon een 5 bak rijdt vele malen beter en rustiger

groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 16 november 2010 08:50 PM
  [ # 364 ]

Klopt Frank

De kans is ook groot dat er een vijfbak inkomt.


Maar daarnaast ben ik ook aan het beredeneren waarom deze bak zo snel aan gort is

A gewoon pech
B verkeerd ingebouwd/beunt


Al met al iets moet er gebeuren maar dan wel goed.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 november 2010 12:58 AM
  [ # 365 ]

Ben zelf ook over gegaan van 4 naar 5 enkele jaren geleden Bij mijn 2500 rd van 1986 maar bevalt tot op heden zeer goed geen problemen mee gehad op een olie lekkage na.
Moet nog de hele bak eraf maar das een kleinigheid.
zit zelf te denken om bij mijn prestige toch de 4 bak eronder te laten dus voor onderdelen heb ik wel belangstelling voor jou 4 bak

succes groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 november 2010 01:14 AM
  [ # 366 ]
geoarthc35 schreef:

Klopt Frank

De kans is ook groot dat er een vijfbak inkomt.


Maar daarnaast ben ik ook aan het beredeneren waarom deze bak zo snel aan gort is

A gewoon pech
B verkeerd ingebouwd/beunt


Al met al iets moet er gebeuren maar dan wel goed.

Verkeerd inbouwen kan bijna niet, dus ik denk gewoon pech/verkeerde olie?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 17 november 2010 07:32 AM
  [ # 367 ]

Aandrijfas lijkt iets mee mis te zijn, je staat raar te kijken als de boel opeens vast staat. Gelukkig alleen gebeurd op lage snelheid.

Groetjes Harry

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2010 10:12 AM
  [ # 368 ]

Het vermoeden bestaat dat er één aandrijfas dermate ernstige schade heeft aan het tripoïde huis en -kruis dat de as vastloopt/slaat IN het tripoïdehuis.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 17 november 2010 10:26 AM
  [ # 369 ]
jantje1948 schreef:
geoarthc35 schreef:

Klopt Frank

De kans is ook groot dat er een vijfbak inkomt.


Maar daarnaast ben ik ook aan het beredeneren waarom deze bak zo snel aan gort is

A gewoon pech
B verkeerd ingebouwd/beunt


Al met al iets moet er gebeuren maar dan wel goed.

Verkeerd inbouwen kan bijna niet, dus ik denk gewoon pech/verkeerde olie?

Toen er 2 jaar geleden een vijfbak is in gekomen hebben ze de rechteraandrijfas “gemodificeerd” maw een stukje korter gemaakt omdat hij te lang was.
Dit is echter nooit goed geweest, bij sterk uitveren was er een geluid alsof je over een wildrooster ofzo reed.
Aangezien ik deze CX heb overgenomen van iemand had ik ook geen verhaal aldus de garage.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 18 november 2010 05:04 PM
  [ # 370 ]

Na overleg met mijn personal coach ,op auto gebied welteverstaan, gaan we op zoek naar een vijfbak en nieuwe as(sen).

Nu is het nog even goed uitzoeken welke vijfbak het meest geschikt is voor een 2400 smalspoor, hoogst waarschijnlijk is dat een GTI bak.


Dus wie er nog eentje heeft liggen mag zich melden


Het gaat om een CX 2400 Pallas bouwjaar 1976

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 06 maart 2011 02:10 PM
  [ # 371 ]

Nou het is eindelijk zover.

De bak en assen zijn eindelijk gevonden, toch maar terug gegaan naar de oorspronkelijke vierbak met de originele assen.

In het verleden is er een vijfbak ingezet en daarbij is rechter aandrijfas “aangepast"dit is nooit jofel geweest en ik wil het nu gewoon goed hebben.

Gisteren heb ik de dame naar de operatiekamer gebracht alwaar ze straks voorzien wordt van de andere bak.

Verder moet ik nog wat kleine zaken vervangen zoals slangen ed onder motto aan alles komt een eind.

binnenin heb ik het halve interieur verwijdert omdat de lekkage aan de zijruiten toch wel ernstig werd
Dus de zijruiten en achterruit worden ook opnieuw gekit.

Dan nog wat optische dingetjes en we kunnen van de zomer weer lekker zweven.

Als het wat meezit plaats ik wel wat foto’s

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 maart 2011 05:28 PM
  [ # 372 ]

Eindelijk George

Nu zit er schot in.

Super bravo

Groetjes Harry

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 maart 2011 06:05 PM
  [ # 373 ]

Klinkt alsof er binenkort weer een beetje mee valt te rijden. Mooi mooi mooi !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 06 maart 2011 06:11 PM
  [ # 374 ]

Ze was wel rijdbaar maar lichtelijk met zweet in de handen en dat is niet relaxed, inderdaad ik verheug me er weer op.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 maart 2011 06:15 PM
  [ # 375 ]

En er dus weer mee valt te rijden. Hopelijk kom je niet teveel narigheid tegen met het werk. Er blijkt meestal meer mee te moeten worden genomen….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
25 van de 33
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook